Gå till innehåll

NLT - QQ i dålig position i en familjepott

Recommended Posts

Postad

aja inte riktigt en familjepott men 7/10 är med i potten tills det är min tur att tala.

***** Hand History for Game 1225221981 *****

NL Hold'em $30 Buy-in + $3 Entry Fee Trny:7454440 Level:1 Blinds(10/15) - Friday, November 26, 13:09:04 EDT 2004

Table Table 11689 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: TheMudboy ( $665 )

Seat 5: ojaispas ( $800 )

Seat 3: asdfdfhdfh ( $785 )

Seat 10: C_O_2 ( $770 )

Seat 6: dalailama17 ( $800 )

Seat 7: MDS77 ( $950 )

Seat 1: PENNFEATHER ( $860 )

Seat 4: nycpokerguy9 ( $800 )

Seat 8: bigbear5297 ( $770 )

Seat 9: paulsAAs ( $800 )

Trny:7454440 Level:1

Blinds(10/15)

** Dealing down cards **

Dealt to asdfdfhdfh [ Q :spade: Q :diamond: ]

Ja det var ju en bra hand i piss position.

ojaispas folds.

dalailama17 folds.

MDS77 calls [15].

bigbear5297 calls [15].

paulsAAs folds.

C_O_2 calls [15].

PENNFEATHER calls [15].

TheMudboy calls [15].

asdfdfhdfh raises [140].

nycpokerguy9 folds.

MDS77 folds.

>You have options at Table 11491 Table!.

bigbear5297 calls [135].

C_O_2 calls [135].

PENNFEATHER folds.

TheMudboy folds.

Väljer att betta 10x bb för att få tomtarna men ändå få någon annan tomte att calla. Även om alla skulle folda så tar jag gärna hem potten nu.

** Dealing Flop ** [ 4 :spade: , A :heart: , Q :heart: ]

Ja, färgdraget är möjligt, väljer därför att ställa in, rätt eller fel? Kändes som att någon med esset och hyffsad kicker skulle calla samtidigt som färgdraget hoppar av.

asdfdfhdfh is all-In.

bigbear5297 folds.

C_O_2 folds.

asdfdfhdfh does not show cards.

asdfdfhdfh wins 1145 chips

Hur skulle ni gjort? Tycker detta var en riktigt svårspelad hand.

Postad

Du skriver ju att du bettar 10xbb för att få bort tomtar och att du gärna vinner handen redan där. när du sen går all in och ingen synar vinner du ju mer pengar än du gjort preflop. så du borde ju va nöjd :)

Jag hade gjort likadant, Jag better hellre ordentligt och vinner potten direkt än bettar fegt och blir utdragen på rivern av nått färgdrag.

Sen om det är rätt eller fel får bättre pokerspelare berätta

Postad

Tycker att du spela fint men du bör inte räkna med att färgdraget sticker. Tror snarare att det är tvärtom, färgdragsnissen kommer tycka att han har en bra hand och köra på.

"WOOHOO han betta in i mitt färgdrag med 2 underkort samt backdoor stege, det här måste jag ju syna på. YEEEHAAA"

Postad
Tycker att du spela fint men du bör inte räkna med att färgdraget sticker. Tror snarare att det är tvärtom, färgdragsnissen kommer tycka att han har en bra hand och köra på.

Det är ju jättebra om färgdraget hänger med, men målet när man klonkar ett set med QQ bör ju knappast vara att få ett färgdrag att lägga sig (vilket är otroligt till att börja med eftersom ingen Axs-kombination kan ha färgdrag). På den här floppen ska man ju sikta på att få värde mot händer som AJ eller TT, inte att vinna potten rätt av.

Beta något i stil med 150-200 och få gradvis in motståndarens stack istället. Om man får syn så ligger det ju sedan 600-700 i potten med 500 kvar att beta, vilket är tillräckligt för att ge eventuella drag tillräckligt dåliga odds för att man ska vilja ha deras syn samtidigt som par i ess kommer känna sig mycket sugen på att syna.

Postad

Förstår inte varför du bettar så hårt på floppen. Du vill ju att folk ska syna i detta läge. Så att betta mer än pott verkar ju lite dumt. Att någon ska sitta med flushdraw med ess och dam ute i hjärter ser jag som relativt orimligt efter en 10BB pre flop raise. Jag skulle betta kanske 0,7*pott för att försöka få med folk med Ax.

Postad

Visste du inte att färgdraget redan är en färdig hand enligt 75 % av alla spelare på internet nuförtiden? ;)

Postad

Beta något i stil med 150-200 och få gradvis in motståndarens stack istället. Om man får syn så ligger det ju sedan 600-700 i potten med 500 kvar att beta, vilket är tillräckligt för att ge eventuella drag tillräckligt dåliga odds för att man ska vilja ha deras syn samtidigt som par i ess kommer känna sig mycket sugen på att syna.

Håller inte riktigt med här. Vad tror du dom synar med preflop? Tycker att mängden händer som är möjliga sjunker rätt rejält om dom synar 10xBB preflop även om killarna är riktigt loose. När floppen sen bjuder på både ett ess och ett färgdrag så kommer du nog bli förvånad över hur många skithänder du får syn av med ett sånt här bet. Skulle säga att han kommer få syn av alldelles för många ess samt de flesta färgdrag("but they were suited").

Samtidigt så är väl en bet på runt 150-200 något som kan funka också men jag tror inte du kommer få särskilt många mer syner bara för att du bettar mindre. Sitter han med ett lågt pocket lär han kasta det lika snabbt här som om du går allin ochlär vara lika ovillig att släppa sina ess mot en allin som mot en potbet. Hade spelarna varit duktigare hade ditt alternativ varit givet men som det är nu så tycker jag att han spela klockrent.

Postad
Håller inte riktigt med här. Vad tror du dom synar med preflop? Tycker att mängden händer som är möjliga sjunker rätt rejält om dom synar 10xBB preflop även om killarna är riktigt loose.

Ja, min poäng är ju att det är otroligt att de kan ha så många händer som ger färgdrag eftersom esset är av samma färg. Alltså, hans troliga handdistribution innehåller mycket få starka drag mot ett set i damer, däremot innehåller det en hel del händer som inte ens har odds att syna ett litet bet.

När floppen sen bjuder på både ett ess och ett färgdrag så kommer du nog bli förvånad över hur många skithänder du får syn av med ett sånt här bet. Skulle säga att han kommer få syn av alldelles för många ess samt de flesta färgdrag("but they were suited").

Men jag vill ju ha syn av ess, alla färgdrag samt i stort sett alla händer utom AAA eller färgstegedrag!

Samtidigt så är väl en bet på runt 150-200 något som kan funka också men jag tror inte du kommer få särskilt många mer syner bara för att du bettar mindre.

I min erfarenhet så begränsar en all-in en hel del händer som skulle betalat mindre bet även för dåliga spelare.

Hade spelarna varit duktigare hade ditt alternativ varit givet men som det är nu så tycker jag att han spela klockrent.

Jag är inte ens säker på att det är bättre att trycka in även om vi vet att han alltid synar all-in med ess och färgdrag.

Hur som helst är det en dålig vana att när man floppar ett monster HU börja fundera över vad man kan göra för att maxa chansen att motståndaren lägger sig, eller anta att han spelar som ett jättepucko.

Postad

Samma här. Ser mer än gärna att ett färgdrag hänger med vilket det också oftast gör även om man trycker allin.

Vad jag menar är att han kommer få syn såpass ofta att han lika gärna kan trycka in här som att småbetta för att sedan trycka in på turn. På turn är dom flesta fiskarna redo att slänga sitt färgdrag för nu har dom bara ett kort kvar att träffa färgen på.

Essen synar nog hur du än gör så, det gjorde dom iaf senast jag lira SnG på party.

Hur som helst är det en dålig vana att när man floppar ett monster HU börja fundera över vad man kan göra för att maxa chansen att motståndaren lägger sig, eller anta att han spelar som ett jättepucko.

Tycker det är rätt stor skillnad mellan hu och 3-handed. Hade det varit HU hade jag antagligen bettat mindre men nu har jag två personer efter mig och tycker att det är tillräckligt stort chans att någon av dom synar en allin för att göra det till ett bra spel.