John M Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Någon som är haj på programmering? Någon som vet hur dom där pokerprogrammen som kan läsa av olika pokerbord fungerar. Är det någon form av api-anrop eller något som dom använder? * Gör om till PROGRAMMERING-tråd - QoS * Citera
quads Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 En del har väl windows hooks, andra läser kanske direkt från chat fönstret, eller från hårddisken om HH sparas där. Citera
QoS Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Beror väl på när/hur du vill använda informationen. Är det t ex i real tid skulle man kunna tänka sig att man tappar in på strax ovan för SSL/TLS-lagret. Är det för datainsamling typ PT så kan man köra HandHistory. - QoS Citera
wizkey Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Ja antingen från hh-log eller lyssna på dataströmmen från/till pokerklienten. Citera
Sisko Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Dataströmmen till klienten borde väl rimligtvis vara krypterad, eller? Citera
John M Postad 26 November , 2004 Författare Rapport Postad 26 November , 2004 Jo det är i realtid som jag tänker på. Tänkte på det här programmet Texas calculatem. Där måste man ju placera programmet på ett speciellt sätt i förhållande till pokerklienten, och dessutom så får ju inte något annat fönster befinna sig över pokerklienten. Vilket jag inbillar mig innebär att calculatem läser antingen korten som kommer upp på borden, eller den text som skrivs ut som talar om vilka kort som kom upp på bordet. Verkar knepigt Citera
thorin Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Nja, det är nog inte krypterat, eftersom ingen info om de andras händer skickas till klienten före showdown då. Och skulle det mot förmodan vara krypterat så kan han alltid läsa av textrutan eller likn. Citera
QoS Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Dataströmmen till klienten borde väl rimligtvis vara krypterad, eller? Japp, därför bör man fokusera på applikationslagret ovan för SSL/TLS. Det finns mängder av trafiksniffers för t ex browsertrafik analys, man borde kunna tillämpa samma tillvägasgångsätt på en pokerklient. - QoS Citera
QoS Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Där måste man ju placera programmet på ett speciellt sätt i förhållande till pokerklienten, och dessutom så får ju inte något annat fönster befinna sig över pokerklienten. Skulle tro att i det fallet läser av chatrutan eller korten via nån fin OCR-komponent. - QoS Citera
Micke_E Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Där måste man ju placera programmet på ett speciellt sätt i förhållande till pokerklienten, och dessutom så får ju inte något annat fönster befinna sig över pokerklienten. Skulle tro att i det fallet läser av chatrutan eller korten via nån fin OCR-komponent. - QoS OCR låter ju överdrivet, bara att spara ner en bild av varje kort och jämföra mot, det är ju inte överdrivet många olika fall och korten ändrar inte utseende från gång till gång. Citera
QoS Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 OCR låter ju överdrivet, bara att spara ner en bild av varje kort och jämföra mot, det är ju inte överdrivet många olika fall och korten ändrar inte utseende från gång till gång. Sant, menade mer att nån typ av mönsterigenteknik, sorry about the confusion. - QoS Citera
jezaja Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Det går att dekompilera pokeroffice eftersom det är skrivit i java, dom läser helt enkelt av programfönstret och kollar speicifika punkter för att kolla kort o betning. Känns som realtidsanalys av binära dataströmmar som man inte har någon hel specifikation på bör ta mycket kraft! Citera
John M Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 Ingen som vet vad man kan få tag på någon kodsnutt till Visual basic som gör att man kan läsa av borden? Citera
Dollarturist Postad 28 November , 2004 Rapport Postad 28 November , 2004 Ingen som vet vad man kan få tag på någon kodsnutt till Visual basic som gör att man kan läsa av borden? Får man fråga vad du ska ha "kodsnutten" till? Ska du göra nån form av realtidstracker för rent nöjes skull? Om du tänker marknadsföra det så blir du nog tvungen att dela med dig till skaparen av "kodsnutten". Citera
John M Postad 28 November , 2004 Författare Rapport Postad 28 November , 2004 Ingen som vet vad man kan få tag på någon kodsnutt till Visual basic som gör att man kan läsa av borden? Får man fråga vad du ska ha "kodsnutten" till? Ska du göra nån form av realtidstracker för rent nöjes skull? Om du tänker marknadsföra det så blir du nog tvungen att dela med dig till skaparen av "kodsnutten". Hehe jag hade inte tänkt att någon ska ge mig ett klart program, det kan jag fixa själv...men däremot så vill jag veta vad det är som gör att man kan läsa av andra program. Får jag bara reda på det så går nog resten bra. Förresten så har jag inte letat så mycket efter sådan kod än Edit: har hittat kodsnutten nu Citera
Henkeman Postad 13 December , 2004 Rapport Postad 13 December , 2004 ja, ge oss kodsnutten nu! Citera
John M Postad 13 December , 2004 Författare Rapport Postad 13 December , 2004 http://www.patorjk.com gå in där och ladda hem api-spy....följ anvisningarna om hur man använder programmet. Använd dig av koden som kan läsa av text i olika fönter...alltså, programmet genererar en kod som gör att du t ex kan läsa av chatfönstret på ett bord. Citera
fanstyg Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 FuziSthlm: Hittade du på koden? Citera
Quasi Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Programkoden vore mycket välkommen! Funderar på att skriva en liten HandAdvicer efter idé från Thorin. Citera
Recommended Posts