Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Anmälda so far:

1. Jonas

2. Fredrik

3. Maria

4. Danne

5. Shams

6. Ulf

7. Stefan

8. Kaka

9. Andreas

10. Pelle

11. Jonas

12. Pinnen

13. Danne Åberg

14. Rolle

15-16. Andreas G + 1 polare

17. (Selle)

18-20. (Pelles Polare)

Jag har säkert glömt massa så påminn mig ...

Hej!

Uppdaterar här när jag har info om plats och datum för main event. Efter att ha uppdaterat leaderboarden och kollat hur många poäng som står på spel på main eventen så har jag kommit fram till att följande personer har en rimlig chans att vinna:

Fredrik, Jonas, Pelle, Shams, Andreas, Ulf, Jessica i den ordningen.

Om vi blir 25 spelare på main eventen så är vinst värd 384.62 poäng. Fredrik är i exemplet garanterad vinst av leaderboarden om han kommer topp3 (tredjeplatsen ger 320 poäng).

Poäng för topp10 i mitt exempel

1- 384p

2- 353p

3- 321p

4- 288p

5- 256p

6- 224p

7- 192p

8- 160p

9- 128p

10- 96p

Topp7 leaderboard (inför main eventen):

1. Fredrik - 689p

2. Jonas - 602p

3. Pelle - 520p

4. Shams - 431p

5. Andreas - 402p

6. Ulf - 397p

7. Jessica - 387p

I det här exemplet hamnar payout för leaderboarden på 450 SEK till vinnaren och 200 SEK till tvåan.

Postad
Vore nice om vi kunde fixa en riktig lokal

jaha, så mitt place är inte tillräckligt "fint" för dig alltså? bitch

seriously så har jag ett förslag på lokal som är tillräckligt stor. Den ligger på Åkerbyvägen och är tillgänglig utan kostnad för alla som bor där, dvs Danne skulle kunna låna den ... Det här förutsätter så klart att Danne vill låna den och att den fortfarande är tillgänglig (var ändå 5 år sen jag bodde där så de kanske ändrat reglerna eller nåt).

Postad

dåliga och bra nyheter ...

bra: lokalen på åkerbyvägen är tillgänglig

dåligt: den är tillgänglig 17/18 juni som tidigast

funkar 17:e eller 18:e för folk?

• 2 weeks later...
Postad

anyway ... vi försöker boka den 17e ... så fort jag vet om vi har lokalen då så kommer jag skicka ut mail om det och dela ut platser till folk. Verkligen synd att Thörne inte kan då, men det är svårt att sätta ett datum när alla kan tyvärr.

Postad

Lokalen är bokad den 18e juni som borde vara en söndag. Jag skickar mail om det så snart som möjligt. Alla som deltagit på minst en TSOP-event är välkomna. Om ni vill fråga om platser redan nu, messa eller ring mig.

Tack till Danne som ställer upp och fixar lokal åt oss!

Postad

Stefan som pluggar i lund nu, var med några ggr i TSOP1, men inte kunnat TSOP2 (eftersom han bor långt bort) verkade intresserad av TSOP main event....Får han va me? isåfall kan du iaf prel. boka honom.

Jag å mAria e iaf garanterat anmälda

Postad

Lokalen är flyttad men är på 240 kvadrat, alltså inga problem att köra åtminstone 4-5 bord. Alla som varit med denna omgång och förra omgången av TSOP är välkomna, alla som anmält intresse i den här tråden har en plats ... alla som jag muntligt sagt är välkomna har en plats så länge de bokar den inom några dagar (dvs Ulfs kompisar, Marias bröder m fl). Hör av er till mig, via mail/telefon/forum om ni vill ha fler platser att ge ut.

Postad

Jag kanske bara har missat det, eller så är det kanske inte ens bestämt än.

Jag antar att spelet är NL Hold'em, men vilka är reglerna, insatserna osv?

Kan vara bra att veta om man skulle vilja få med någon.

Inte för att jag lär göra det, men iaf...

=^.^=