Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag fattar inte varför jag alltid ska tilta bort 100:- med AK sista handen innan jag ska stänga ner!

Har lirat 2 MTT:s och 3 CG bord nu, men det blev minus!

Bankrulle nu: 1522:-

Vet inte om det blir mer inatt, annars kanske det blir något spel på förmiddagen imorrn innan man ska iväg!

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Tror tjejen måste spelat något igår, för idag var rullen på exakt 1500:-

Jag har iaf suttit i ca 30 minuter nu, medan jag väntar på att 2 maskiner tvätt ska bli klara! Satte mig på 3st CG bord varav det ena va jätte slaskigt! En kille som gick allin efter floppen oavsett vad han hade! Jag la flera händer som jag skulle ha vunnit! Aja, nu ska jag räkna efter hur det gick!

Bankrulle innan: 1500:-

Bankrulle efter: 1764:-

Denna session: +264:-

Om jag inte spelar eller skriver något mer innan vi ska åka iväg här, så får jag önska alla pf:are en glad och trevlig midsommar!

Postad

Sitter och spelar turneringen som började 22:00 och den går hyffsat, men CG borden är katastrof! trodde det skulle va skoj att folk kanske går in och lirar lite på lyset, men jag blir utdragen gång på gång! Ligger ganska mkt minus tror jag! Skulle gissa på 300-400:-!

Postad

Det är paus i turren! Tänkte jag kunde skriva av mig lite av frustrationen! :evil:

Det var 345st som startade och det är nu 129st kvar! ITM är top 40!

Jag har 3400 och average är 4011! BB är uppe i 200!

har bara ett CG bord kvar uppe! Va 3 från början men loosa allt på dom andra trots en återköp med 100:-!

Nu förlorade jag en jätte pot med KQs vs 96off. Helt sjuka kort går dom med på!

Ska bara tillägga att när jag nu sitter på knappen 5 minuter efter pausen så har jag 5100 och average är 4207

Postad

Jag måste få den förlorande sviten att vända...FORT!!! Min privata ekonomi är total katastrof efter att mitt förra jobb blåste mig på lönen! verkligen katastrof och resultatet av det gör att förhållandet inte mår bra!

Ikväll fick tjejen sitta lite granna, men det är bara 20+2:- hon kör så det går bra, men 1247:- var rullen på nu när jag fick sätta mig!

Funderar på att skärpa till mig och när jag kommer till 1700-2000 pröva att gå upp och pröva ett bord på 2,5/5 och sätta mig med 400:- Vad tror ni om det?

Jag behöver verkligen få in extra pengar NU!

Postad

Är du desperat på att få in extrapengar, ska du för allt i världen inte ta ett skott på höga nivåer (högre än normalt) med pokern..

Sälj av nå prylar, snacka med föräldrar eller hitta nå skitkneg..

Postad

Då ska vi se hur den krta sesseionen gick! Spelade först bort 100:- ganska snabbt och ett annat bord gick väldigt bra, men sen gjorde jag några dumma saker som kostade närmare 120:-, men nu ska jag räkna iaf!

Bankrulle innan: 1247:-

Bankrulle efter: 1274:-

Inget höjdar resultat, men plus! Synd att jag sjabblade när jag låg på 150-200 plus!

hade tänkt spela tills dom stänger, men det känns att tankarna är på ekonomin och det blir ett stessmoment!

Imorrn är det nya starka tag hoppas jag!

Postad
Är du desperat på att få in extrapengar, ska du för allt i världen inte ta ett skott på höga nivåer (högre än normalt) med pokern..

Sälj av nå prylar, snacka med föräldrar eller hitta nå skitkneg..

Har funderat på vad jag kan sälja, men inte kommit på vad! Föräldra korten är redan brända! Skitkneg ger inte pengar direkt!

Postad
Har funderat på vad jag kan sälja, men inte kommit på vad! Föräldra korten är redan brända! Skitkneg ger inte pengar direkt!

Har du inget jobb? Är tanken att du ska försörja dig på poker?

Just nu så verkar det som att du måste vinna för att "klara" dig.

Inte bra att spela med pengar man inte har råd att förlora. Lär ju påverka spelet negativt. Poker är kortsiktigt ett turspel och att spela bingo med pengar man verkligen behöver är ingen bra idé.

Att skotta med pengar man inte har råd att förlora är typ det dummaste man kan göra..

Skulle jag vara du skulle jag casha ut allt och använda pengarna till det dom behövs. Skaffa ett jobb och sälj av TVn eller nått om det blir akut.

Poker ska man spela med "extrapengar". Så mitt råd är att ta paus med pokern tills ekonomin kommit på fötter.

Hursomhelst, hoppas det löser sig!

Postad

Har du inget jobb? Är tanken att du ska försörja dig på poker?

Just nu så verkar det som att du måste vinna för att "klara" dig.

Inte bra att spela med pengar man inte har råd att förlora. Lär ju påverka spelet negativt. Poker är kortsiktigt ett turspel och att spela bingo med pengar man verkligen behöver är ingen bra idé.

Att skotta med pengar man inte har råd att förlora är typ det dummaste man kan göra..

Skulle jag vara du skulle jag casha ut allt och använda pengarna till det dom behövs. Skaffa ett jobb och sälj av TVn eller nått om det blir akut.

Poker ska man spela med "extrapengar". Så mitt råd är att ta paus med pokern tills ekonomin kommit på fötter.

Hursomhelst, hoppas det löser sig!

Näe just nu har jag inget jobb då min förra arbetsgivare blåste mig på lönen! Tanken är inte att försörja sig på poker! Dom pengarna jag har på pokerkontot är inga nyinsatta pengar, men det är inte ens i närheten av den summan jag behöver!

Att skaffa jobb försöker jag med så det står härliga till! Har någon intervju jag ska på och fler där ansökningstiden inte gått ut!

Sälja tv:n, då har jag något att betala av som jag inte äger längre!

Postad

Skönt! Första setet jag träffar på länge! Satte honom på pocket AA

hoiruud sitter på plats 1 med 347.00

stoffe83 sitter på plats 2 med 97.90

råtta sitter på plats 4 med 416.50

NoName13 sitter på plats 5 med 253.80

råtta satsar s mörken 2.00

stoffe83 satsar l mörken 1.00

stoffe83: 2c, 2d

råtta: --, --

NoName13: --, --

hoiruud: --, --

Pre-flop:

NoName13: Lägger mig

hoiruud: Höj 6.00

stoffe83: Syna 6.00

råtta: Höj 16.00

hoiruud: Syna 16.00

stoffe83: Syna 16.00

Flop (Board: 8d, 2s, 5h):

stoffe83: Passa

råtta: Satsa 36.00

hoiruud: Lägger mig

stoffe83: Höj 72.00

råtta: Höj 108.00

stoffe83: All in

Turn (Board: 8d, 2s, 5h, 6d):

River (Board: 8d, 2s, 5h, 6d, Ks):

Showdown:

råtta visar: Qd, Qc (par i damer)

stoffe83 visar: 2c, 2d (triss i tvåor)

Huvudpott:

stoffe83 vinner potten på 208.50 med triss i tvåor

(5.30 spelavgiften togs ut för den här handen)

Postad

Gillade floppen och satte även honom på AA med tanke på hans betar!

Peak Perf sitter på plats 1 med 940.77

Mackan 12 sitter på plats 2 med 107.40

samoel sitter på plats 3 med 550.05

j and f sitter på plats 4 med 87.85

stoffe83 sitter på plats 5 med 144.67

Mackan 12 satsar s mörken 2.00

Peak Perf satsar l mörken 1.00

Peak Perf: --, --

Mackan 12: --, --

samoel: --, --

j and f: --, --

stoffe83: 3c, 3s

Pre-flop:

samoel: Lägger mig

j and f: Syna 2.00

stoffe83: Syna 2.00

Peak Perf: Lägger mig

Mackan 12: Höj 10.00

j and f: Syna 10.00

stoffe83: Syna 10.00

Flop (Board: 4s, 3h, 4h):

Mackan 12: Satsa 20.00

j and f: Lägger mig

stoffe83: Syna 20.00

Turn (Board: 4s, 3h, 4h, Kc):

Mackan 12: All in

stoffe83: Syna 79.40

River (Board: 4s, 3h, 4h, Kc, 2s):

Showdown:

stoffe83 visar: 3c, 3s (kåk)

Mackan 12 visar: Ad, As (två par, ess och fyror)

Huvudpott:

stoffe83 vinner potten på 224.10 med kåk

(5.70 spelavgiften togs ut för den här handen)

Postad

Nu har jag suttit och lirat 2st CG bord i ca 45 minuter! Jag spelade lite imorse runt 07:00 - 8:20 typ, men det tror jag minus! Kom på plats 12 av 46 i en MTT där top 7 var ITM!

Bankrulle innan: 1220:- (tror jag)

Bankrulle efter: 1518:-

+298:- denna session!

Vet inte hur det kommer bli med spel ikväll, är ganska trött, då jag inte gick och la mig inatt och har uträttat en jäkla massa idag! Men lite kanske det blir :D

Postad

Då ska vi se hur kvällens session har gått! Satte mig på 3st CG bord med 100:- på varje, dock blev det snabbt 2 bord då jag spelade ap dåligt och förlorade snabbt allt på det ena! Tror ändå jag jobbade upp mig!

Bankrulle innan: 1518:-

Bankrulle efter: 1749:-

+ 231:- denna session! Satt i straxt över en timme!

Dagens spel har känts bra trots att jag varit väldigt trött och sliten! Skönt att ha tagit igen det jag förlorade för några dagar sedan! Men nu får det bli natta!

Postad

Kännns som om du är ute på ganska hal is... Du desperat-spelar poker på mini limits mängder av timmar varje dag när det låter som om du har rätt mycket större "issues" att bekymra dig för???

Kanske hade varit bra att pausa från pokern och styra upp andra bitar i ditt liv innan du fortsätter?

Jag är helt säker på att du kommer att lyckas bättre på pokerborden om du har harmoni i resten av ditt varande.

Jag håller tummarna för dig!

Postad
Kännns som om du är ute på ganska hal is... Du desperat-spelar poker på mini limits mängder av timmar varje dag när det låter som om du har rätt mycket större "issues" att bekymra dig för???

Kanske hade varit bra att pausa från pokern och styra upp andra bitar i ditt liv innan du fortsätter?

Jag är helt säker på att du kommer att lyckas bättre på pokerborden om du har harmoni i resten av ditt varande.

Jag håller tummarna för dig!

Jo jag har ganska mkt att bekymmra mig för just nu, men jag har heller inte tid just nu att sitta större delen av dagarna och spela! Igår blev det ca 1 timme och 45 minuter och plus 500:-. Jag vet att det är livsfarligt att desperatspela, men igår kändes det grymt bra!

Men jag förstår dig och håller med!

Jag hoppas oxå att det går bra! Tack!

Postad

Spelade en liten stund till nu och jag måste verkligen sluta att spela bort 100:- bland det första jag gör! :roll:

Hur som helst, så ska jag räkna efter hur det gått!

Bankrulle innan: 1989:-

Bankrulle efter: 2112:-

+123:- denna session!

Postad

Riktigt gott att jag träffar! Satte honom på AK alternativt färgdrag!

stoffe83 sitter på plats 1 med 130.35

Kn Klonk sitter på plats 2 med 449.25

Kahula sitter på plats 3 med 121.65

stoffe_gbg sitter på plats 4 med 189.26

sesssan sitter på plats 5 med 301.90

Kahula satsar s mörken 2.00

Kn Klonk satsar l mörken 1.00

Kn Klonk: --, --

Kahula: --, --

stoffe_gbg: --, --

sesssan: --, --

stoffe83: 7s, 7d

Pre-flop:

stoffe_gbg: Syna 2.00

sesssan: Syna 2.00

stoffe83: Syna 2.00

Kn Klonk: Höj 16.00

Kahula: Lägger mig

stoffe_gbg: Lägger mig

sesssan: Syna 16.00

stoffe83: Syna 16.00

Flop (Board: Jc, Ks, 7c):

Kn Klonk: Satsa 20.00

sesssan: Lägger mig

stoffe83: Syna 20.00

Turn (Board: Jc, Ks, 7c, 3h):

Kn Klonk: Satsa 100.00

stoffe83: All in

River (Board: Jc, Ks, 7c, 3h, 7h):

Showdown:

Kn Klonk visar: Kc, Ac (två par, kungar och sjuor)

stoffe83 visar: 7s, 7d (fyrtal i sjuor)

Huvudpott:

stoffe83 vinner potten på 274.70 med fyrtal i sjuor

(7.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

Postad

Är det inte maxinköp på 400 kr på 1/2 på SvS? Synd att du inte satt med fullt inköp när du satt med sjuorna...

Postad

Har suttit i ca 15 minuter med 3 bord nu och jag lyckades inte spela bort 100:- i början ;) Vi gör framsteg! Tror jag plussade på alla bord!

Kändes grymt bra och jag träffade fint! anledningen till att jag inte sitter längre är att jag behöver dricka något och få sträcka och röra lite på mig!

Bankrulle innan: 2112:-

Bankrulle efter: 2497:-

+385:- denna session!

Postad
Är det inte maxinköp på 400 kr på 1/2 på SvS? Synd att du inte satt med fullt inköp när du satt med sjuorna...

Jo det stämmer att det är 400 och jag prövade ett tag med 200 men jag börjar titta på för mkt då! Känns som att jag kan skärpa till mig mer när jag börjar från 100:-

Postad

Jo det stämmer att det är 400 och jag prövade ett tag med 200 men jag börjar titta på för mkt då! Känns som att jag kan skärpa till mig mer när jag börjar från 100:-

Ok, om jag vore du skulle jag gå ner till 0,5/1 och spela med fullt inköp. Om du har en edge mot spelarna (vilket du verkar ha) så skulle du nog få ut mer av ditt spel om du spelade med fullt inköp.