Gå till innehåll

Stoffe: Gör om Gör rätt!


stoffe83

Recommended Posts

Köpte föresten en laptop idag! :D

 

Cheater! :)

 

Mjo, kan lite lite om internet o bärbara. Antar att du kör nån router så båda datorerna kan dela på internet? Du kanske kollat detta men.. tryck Start->kör->skriv in "cmd"->klicka ok.

 

skriv sen in ipconfig o tryck enter i det nya fönstret. Du borde fått ett ipnummer i stil med 192.168.1.3. Iad där jag brukar börja felsökning av internet :)

 

hahaha vad skulle jag göra då ;)

Jag har varit inne och skrivit ipconfig och ipconfig release och så där! Tjejens låsaspappa i Stockholm är ganska haj på datorer, men han kunde inte komma på vad det var!

jag har ett bredbands modem med 4 utgångar! Sladden till den stationära sitter i utgång 1. Trådlös router har jag inte......än!

 

Ok, antar att du inte fått nått ip då? Kolla nätverksporten på din bärbara, lyser en lampa med fast sken och en annan som blinkar lite då o då? Koppla loss kabeln från din stationära o sätt den i den bärbara. Delar bredbandsmodemet ut ipadresser? Nee, för svårt o göra felsökning över internet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får du en adress i likhet med 192.168.x.x så får du inget internet. Får du en IP adress överhuvudtaget? Har du ställt in en egen IP adress statiskt eller får du en automatiskt?

 

Går kopplingarna telefonjack-->modem--> dator

|

Bärbar

 

Svara på de frågorna ska vi nog kunna lösa problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte föresten en laptop idag! :D

 

Cheater! :)

 

Mjo, kan lite lite om internet o bärbara. Antar att du kör nån router så båda datorerna kan dela på internet? Du kanske kollat detta men.. tryck Start->kör->skriv in "cmd"->klicka ok.

 

skriv sen in ipconfig o tryck enter i det nya fönstret. Du borde fått ett ipnummer i stil med 192.168.1.3. Iad där jag brukar börja felsökning av internet :)

 

hahaha vad skulle jag göra då ;)

Jag har varit inne och skrivit ipconfig och ipconfig release och så där! Tjejens låsaspappa i Stockholm är ganska haj på datorer, men han kunde inte komma på vad det var!

jag har ett bredbands modem med 4 utgångar! Sladden till den stationära sitter i utgång 1. Trådlös router har jag inte......än!

 

jag har också ett bredbandsmodem med 4 utgångar men det är bara utgång 1 som är internet.. du behöver en router

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du en adress i likhet med 192.168.x.x så får du inget internet. Får du en IP adress överhuvudtaget? Har du ställt in en egen IP adress statiskt eller får du en automatiskt?

 

Går kopplingarna telefonjack-->modem--> dator

|

Bärbar

 

Svara på de frågorna ska vi nog kunna lösa problemet

 

När jag skriver in ipconfig så får jag en ipadress som börjar med 169.

telefonjack--->modm----->dator

telefonjack--->modm----->laptop

Det är så jag vill ha det och som jag försökte med!

 

När jag är på nätverksanslutningar och väljer egenskaper och sedan markerar internet protocol (TCP/IP) och trycker på egenskaper så är det ikryssat "erhåll automatiskt en ipadress" och även erhåll adress till DSN server.

Allt det här är grekiska för mig!

 

Låt säga att jag skaffar mig en trådlös router, vart kopplar jag då in den och hur funkar det? För jag skulle juh inte ha något emot att kunna sitta vart jag vill i ägenheten och surfa! Behöver man ett nytt abonnemang då?

 

btw, så måste jag juh ge ett stort grattis till Pulser för vinsten!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du en adress i likhet med 192.168.x.x så får du inget internet. Får du en IP adress överhuvudtaget? Har du ställt in en egen IP adress statiskt eller får du en automatiskt?

 

Går kopplingarna telefonjack-->modem--> dator

|

Bärbar

 

Svara på de frågorna ska vi nog kunna lösa problemet

 

När jag skriver in ipconfig så får jag en ipadress som börjar med 169.

telefonjack--->modm----->dator

telefonjack--->modm----->laptop

Det är så jag vill ha det och som jag försökte med!

 

När jag är på nätverksanslutningar och väljer egenskaper och sedan markerar internet protocol (TCP/IP) och trycker på egenskaper så är det ikryssat "erhåll automatiskt en ipadress" och även erhåll adress till DSN server.

Allt det här är grekiska för mig!

 

Låt säga att jag skaffar mig en trådlös router, vart kopplar jag då in den och hur funkar det? För jag skulle juh inte ha något emot att kunna sitta vart jag vill i ägenheten och surfa! Behöver man ett nytt abonnemang då?

 

btw, så måste jag juh ge ett stort grattis till Pulser för vinsten!!!!!

 

169.osv är ingen giltig adress. Den adressen får du av windows när du inte lyckas få ett riktigt ip. Du behöver inget nytt abonemang.. bara router o det tror jag e rätt billigt nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du en adress i likhet med 192.168.x.x så får du inget internet. Får du en IP adress överhuvudtaget? Har du ställt in en egen IP adress statiskt eller får du en automatiskt?

 

Går kopplingarna telefonjack-->modem--> dator

|

Bärbar

 

Svara på de frågorna ska vi nog kunna lösa problemet

 

När jag skriver in ipconfig så får jag en ipadress som börjar med 169.

telefonjack--->modm----->dator

telefonjack--->modm----->laptop

Det är så jag vill ha det och som jag försökte med!

 

När jag är på nätverksanslutningar och väljer egenskaper och sedan markerar internet protocol (TCP/IP) och trycker på egenskaper så är det ikryssat "erhåll automatiskt en ipadress" och även erhåll adress till DSN server.

Allt det här är grekiska för mig!

 

Låt säga att jag skaffar mig en trådlös router, vart kopplar jag då in den och hur funkar det? För jag skulle juh inte ha något emot att kunna sitta vart jag vill i ägenheten och surfa! Behöver man ett nytt abonnemang då?

 

btw, så måste jag juh ge ett stort grattis till Pulser för vinsten!!!!!

 

169.osv är ingen giltig adress. Den adressen får du av windows när du inte lyckas få ett riktigt ip. Du behöver inget nytt abonemang.. bara router o det tror jag e rätt billigt nuförtiden.

 

hur kopplar jag in en sån då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket enkelt. Den kabeln som går från modem->stationär dator drar du istället modem->router. Sen en kabel mellan stationär och router. Sen en trådlös anslutning mellan router->bärbar förståss.

 

Ska nog kika på det! Men jag hade juh inte tänkt att behöva köpa en sån riktigt än! Skulle bli när jag flyttat! Men man får la överväga! Tycker iofs dom kan ge mig en nu när jag köpt stationär, laptop, 42" plasma och digitalkamera på mindre än ett år! Men det tror jag väl inte :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fick du adressen 169.x.x.x ifrån och att den är ogiltig? i Vilket fall så är adresserna 172.16.x.x-172.31.x.x "lokala", dvs har man dessa kan man inte surfa på internet.

 

 

Fler än dessa är lokala, men orkar inte rabla fler.

 

Det är windows interna adress den tilldelar nätverkskortet när den inte kan få en giltig adress från en DHCP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket enkelt. Den kabeln som går från modem->stationär dator drar du istället modem->router. Sen en kabel mellan stationär och router. Sen en trådlös anslutning mellan router->bärbar förståss.

 

Ska nog kika på det! Men jag hade juh inte tänkt att behöva köpa en sån riktigt än! Skulle bli när jag flyttat! Men man får la överväga! Tycker iofs dom kan ge mig en nu när jag köpt stationär, laptop, 42" plasma och digitalkamera på mindre än ett år! Men det tror jag väl inte :roll:

 

Gissar att du har ett modem från Telia? (zyxel triple play)

Det kan användas som router, men inte med Telias programvara som modemet levereras med - den går dock att ersätta med en annan mjukvara som du kan hämta från ftp://ftp.zyxel.se/Prestige%20660H-61s/firmware/ADSL2+/

Installerar du sedan rätt mjukvara behöver du inte bry dig om att köpa en router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka för alla svar jag fått! Jag har snackat med telia och det verkar inte bättre än att jag behöver en router! Men jag köper ingen idag, då jag från imorgon och fram till nästa onsdag ska sova hos mina föräldrar då dom reser bort! Där har jag trådlöst och tillgång till 2 stationära och 2 (inkl min) bärbara, så jag är täckt under den tiden!

 

Skulle jag få problem sen igen, så återkommer jag! Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka för alla svar jag fått! Jag har snackat med telia och det verkar inte bättre än att jag behöver en router! Men jag köper ingen idag, då jag från imorgon och fram till nästa onsdag ska sova hos mina föräldrar då dom reser bort! Där har jag trådlöst och tillgång till 2 stationära och 2 (inkl min) bärbara, så jag är täckt under den tiden!

 

Skulle jag få problem sen igen, så återkommer jag! Tack igen!

 

Lyssna inte på Telia utan läs mitt inlägg några poster längre upp så kan du behålla några hundralappar på spelkontot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka för alla svar jag fått! Jag har snackat med telia och det verkar inte bättre än att jag behöver en router! Men jag köper ingen idag, då jag från imorgon och fram till nästa onsdag ska sova hos mina föräldrar då dom reser bort! Där har jag trådlöst och tillgång till 2 stationära och 2 (inkl min) bärbara, så jag är täckt under den tiden!

 

Skulle jag få problem sen igen, så återkommer jag! Tack igen!

 

Lyssna inte på Telia utan läs mitt inlägg några poster längre upp så kan du behålla några hundralappar på spelkontot

 

 

Men när jag ska tanka hem nåt o fixa så brukar det alltid fucka sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var den första sessionen spelad med SS uppdaterade klient! Jag gillade den förut, men nog lite mer nu :)

Totalpot och notes och rakefria sattar är nog favoriterna (kan missa något)

Spelade 3st CG bord och en 50:- "uppdaterings turre"

Började riktigt segt på cg borden och turren åkte jag tidigt i!

 

 

Bankrulle innan: 2787:-

Bankrulle efter: 2820:-

 

+ 33:- denna session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I satelliten så var det 172st soms tarta och 15 fick plats i 500:- turren! Plats 16 gav 350:-, men jag klonkade plats, så nu ska jag lira den turren klockan 22:00!

 

I Selma så är det första pausen nu! Den var full idag vilket innebär 700 startande! 80 hamnar ITM! Jag har 3700 nu och average är 4200, låg lite över 1 minut innan paus, men AK ställde till det! Höjer upp och en ställer och täcker mig! Känns rätt att folda där!

 

CG har rullat under tiden, men kan inte berätta hur mkt plus eller minus det är, men jag skriver bankrullen som den ser ut nu och då är inköp till turneringar inräknat och bortdraget!

 

Bankrulle just nu: 2990:- Går åt rätt håll ;)

 

Nu ska jag bara klonka Selma igen och även 500:- turren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I satelliten så var det 172st soms tarta och 15 fick plats i 500:- turren! Plats 16 gav 350:-, men jag klonkade plats, så nu ska jag lira den turren klockan 22:00!

 

I Selma så är det första pausen nu! Den var full idag vilket innebär 700 startande! 80 hamnar ITM! Jag har 3700 nu och average är 4200, låg lite över 1 minut innan paus, men AK ställde till det! Höjer upp och en ställer och täcker mig! Känns rätt att folda där!

 

CG har rullat under tiden, men kan inte berätta hur mkt plus eller minus det är, men jag skriver bankrullen som den ser ut nu och då är inköp till turneringar inräknat och bortdraget!

 

Bankrulle just nu: 2990:- Går åt rätt håll ;)

 

Nu ska jag bara klonka Selma igen och även 500:- turren!

 

 

klonkiliklonk! :D härligt att det går bra!

 

 

hoppas på storklonk i 500 turren nu då! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats 183/700 blev det i selma! Direkt efter pausen så var det typ 5st som bara syna runt bordet och jag ställer då med 77! Får en syn av AQ som hittar A på rivern och stacken halverades! Sen försökte jag hålla mig flytande men när jag ställde med QQ fick jag syn av KK och A5 = UTE!

 

Har anmält mig till kvällskvisten 22:00 oxå! Kostar som vanligt 20+2:-

 

Cash Gamet flyter på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I satelliten så var det 172st soms tarta och 15 fick plats i 500:- turren! Plats 16 gav 350:-, men jag klonkade plats, så nu ska jag lira den turren klockan 22:00!

 

I Selma så är det första pausen nu! Den var full idag vilket innebär 700 startande! 80 hamnar ITM! Jag har 3700 nu och average är 4200, låg lite över 1 minut innan paus, men AK ställde till det! Höjer upp och en ställer och täcker mig! Känns rätt att folda där!

 

CG har rullat under tiden, men kan inte berätta hur mkt plus eller minus det är, men jag skriver bankrullen som den ser ut nu och då är inköp till turneringar inräknat och bortdraget!

 

Bankrulle just nu: 2990:- Går åt rätt håll ;)

 

Nu ska jag bara klonka Selma igen och även 500:- turren!

 

 

klonkiliklonk! :D härligt att det går bra!

 

 

hoppas på storklonk i 500 turren nu då! :twisted:

 

Då är vi 2 som hoppas på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...