Ekenstar Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Stack sizes: UTG: $12 UTG+1: $53.55 MP1: $26 MP2: $20 MP3: $13.55 CO: $94.05 Button: $21 Hero: $49.50 BB: $51.90 Pre-flop: (9 players) Hero is SB with UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, CO raises to $3.75, Button folds, Hero calls, BB folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls. Inte går det väl att folda preflopp? Flop: ($19.75, 5 players) Hero checks, UTG+1 checks, MP2 checks, MP3 bets $4, CO raises to $10.5, Hero ?? Floppar nötfärgdraget och har ett överpar. Känns galet att betta ut mot fyra spelare i min tidiga position. MP3 bettar ut och CO gör en liten raise. Känns lite som om CO har AAxx och att han tror att MP3 har något drag och gärna hamnar all-in mot honom här på floppen. Om MP3 hade set borde han ha tryckt all-in. Oddsmässigt får man ju bra odds för att syna och dra mot set/färg. Fast å andra sidan borde man väl kunna raisa pott här? Har också UTG+1 och MP2 att ta hänsyn till. Citera
Hjort Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Det ligger nästan ett halvt inköp i potten när floppen kommer och du har kanske bäst hand plus 11 nötiga outs. Fold är helt uteslutet, det enda du har att fundera på är hur degen ska in, inte om den ska in. Jag lutar åt att beta ut, eftersom det ger dig bättre möjlighet att isolera mot typ en rappis medan essen kliver av. Dessutom så kommer nästan alla som betar på floppen vara potklistrade så du maxar antagligen foldequity på att beta ut istället för att checkraisa. Möjligen borde du istället satsa på att få så många motståndare som möjligt om du är säker på att det finns en bättre hand ute och du inte tror dig kunna bli av med den genom någon betsekvens. Jag anser dock att det borde vara rätt svårt att veta eftersom exempelvs naket AA kommer få det väldigt jobbigt att syna om du betar ut och en kille med typ J987 ställer efter dig. Tvåpar eller set är faktiskt inte alls nödvändigt på den här brädan, så bara du kan få loss överparet kan du mycket väl vinna oförbättrat med KK. Citera
baller Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 synar du kommer mp3 gå all in men öppnar inte betting igen, så ni blir 3-way om du coldcallar CO's raise. Tycker det funkar utmärkt... fast då ser du ett kort, och får en potbet mot dig på turn... hmm... Alltså är du i princip hu med position Citera
Kollikock Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 synar du kommer mp3 gå all in men öppnar inte betting igen, så ni blir 3-way om du coldcallar CO's raise. Tycker det funkar utmärkt... fast då ser du ett kort, och får en potbet mot dig på turn... hmm... Alltså är du i princip hu med position Ur position va? Vår hjälte sitter i sb och spelar mot CO. Jag röstar för att du ska potta. Citera
Othello Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 (jätteedit på hela inlägget) Jag ser att CO höjde pre. Sätt honom på AAxx och dra ut honom. I övrigt: Du är 1:1.97 m överpar+flushdrag mot set. Är någon kaxig med tvåpar så ligger du bättre till. Variansspel, men många ställer in här. Jag synar oftast och passar om brädan parar upp på turnen, men jag säger inte att det är fel att ställa in. Flop: ($19.75, 5 players)Hero checks, UTG+1 checks, MP2 checks, MP3 bets $4, CO raises to $10.5, Hero ?? Herregud, folk kan verkligen inte betta vid det här bordet. Ställ in (tja, om du kan, annars höj pott). $4 bettet säger bara att någon har 78xx. Citera
Ekenstar Postad 9 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2006 Min aggresivitet lämnar en del att önska, borde nog ha tryckt all-in istället för att syna eller bettat ut redan från början som hjort föreslog: Hero calls $10.5 MP3 calls $5.80 and is all-in Turn: ($50.55, 2 players + 1 all-in - Main pot: $49.15, Sidepot 1: $1.4) Hero checks, CO checks. River: ($50.55, 2 players + 1 all-in - Main pot: $49.15, Sidepot 1: $1.4) Hero bets $17.5, CO folds. Uncalled bets: $17.5 returned to Hero. MP3 mucked , va fan han gör i potten överhuvudtaget kan man ju fundera på Citera
Recommended Posts