parre Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Det var en gång en parre, han var fattig, utstött och tvingades leva på allmosor. En vacker kväll så visade det sig dock att 50 euro hade trillat in på hans 24-konto: En organdonator (eller nej - det var ju jag som skulle donera organ mot pengar) verkade visst generös nog att donera ett sidebet till ovan nämnda parre, mot löfte att han skulle hålla sig borta från Djävulens Cashgame, och enbart spela Guds Goda Turneringar. Sagt och gjort. Själva hasardspelet inleddes med 3 raka segrar i HU SnG's, men vinsterna uppvägdes av rake + tre raka förluster i vanliga SnG's. Följande dag vände lyckan i HU SnG's, men även i vanliga SnG's, där en andraplats i en 10-euros SnG blev höjdpunkten. Med färskt tillskott till rullen skulle då en MTT spelas - 10 euro PL Turbo Freezeout. Efter briljant tight spel kom då Handen. AJo på knappen, potraise, floppar toppar, pottbet, allin på turn: A5 hittade synen och förlorade. Lite senare limpar parre på knappen med 22. Blir miniraise och re-raise som parre synar, och naturligtvis floppas ett vackert set. Två personer ansåg att deras överkort utan flushdrag var bra nog att gå allin med, och parre tripplar. Därefter lika tight spel som tights på manliga balettdansöser. Ett pottbet med 88 fick syn av SB och BB (som hamnade allin), de hade AK och JJ och parre tappar lite. Några måstesyner (typ någon går allin för 1.5xBB mot parres BB, varav två var minnesvärda: Första: Blinds på 1k-2k, parre har 43o, någon går allin för 2.7k, parre synar. 43o vs AJ (eller AQ), en vacker trea klonkar in på river. En mindre trevlig var QT mot K8 eller något. Floppen kom QTx, turn: K, river parar bordet - dock utan att ge parre kåken. Med turbostrukturens lottoblinds trycker parre så till slut med A5s, tyvärr hittade BB AK och slår ut parre. Dock så har parre fått fint självförtroende: Förbannelsen är bruten och han vet att han can casha även i MTT's. Snart kommer antagligen den stora vinsten med lite flyt och bra spel! Bankrullen är nu på ca 65 euro i och med 12e-platsen igår.. Fortsättning följer! Citera
drc Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 jag håller på dig Parre, Kom Igen !! Om du nu spelar ditt bästa spel så är det dumt att med liten rulle kasta in sig i en turboturnering där tur är mer avgörande än annars. Jag tror det är lättast att casha i de här 3 Euro Rebuy turneringarna då folk antingen rebuyar för mycket eller rebuyar för lite. Motståndet brukar också alltid vara snällare ju lägre inköp det är. Turneringsguide till Parre idag !! Fri 26 Nov 12:00 Turbo Freezeout Texas Hold'em NL €4 Kanske då den bara är 4 - om det kan få dig att inte slaska 20 % av din rulle på Turbo så Fri 26 Nov 12:30 Freezeout Texas Hold'em Fixed €3 or VIP 300 €100 Bra om du är duglig på FixedLimit Fri 26 Nov 13:30 Rebuy (2+1) 2-7 3-Draw Fixed €1 or VIP 100 Det här är ju som att stjäla godis från småbarn för dig Fri 26 Nov 14:30 Rebuy (2+1) Texas Hold'em PL €1 or VIP 100 Why Not - Om du vinner blir det några kronor ändå Fri 26 Nov 15:30 Rebuy (1) 5 Card Draw PL €2 or VIP 200 Om spelet passar så Fri 26 Nov 16:30 VIP Satellite Texas Hold'em PL VIP 50 €35 Har du VIP så Fri 26 Nov 17:30 Rebuy (3+1) Texas Hold'em NL €3 or VIP 300 Goot Very Goot Fri 26 Nov 18:00 €2000 Satellite Texas Hold'em NL €3 or VIP 300 €75 Nej du slaskar bara för att du är sugen att spela den stora - vänta tills rullen är större Fri 26 Nov 18:30 €5000 Satellite Texas Hold'em NL €3 or VIP 300 samma som ovan Fri 26 Nov 19:30 Swedish Open - Sat 5 Card Draw PL €3 or VIP 300 Läs ovanstående Fri 26 Nov 21:00 €2000 Guarantee Texas Hold'em NL €75 I'm sorry but too expensive my friend Fri 26 Nov 21:30 Rebuy (1) Texas Hold'em PL €35 or VIP 3500 Same as above Citera
Nusseman Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Heja Parre! /Organdonatorn Citera
Bisox Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Parre akta dig för 2-7 3d bara..du vet att jag sätter mina 7 låga på dig Citera
parre Postad 26 November , 2004 Författare Rapport Postad 26 November , 2004 Kommer nog inte komma hem förräns ca 16-1630, så tyvärr kan jag inte lira turneringarna innan dess Fri 26 Nov 17:30 Rebuy (3+1) Texas Hold'em NL €3 or VIP 300 Goot Very Goot Denna ska vinnas. Inget snack om saken. Fri 26 Nov 18:00 €2000 Satellite Texas Hold'em NL €3 or VIP 300 €75 Nej du slaskar bara för att du är sugen att spela den stora - vänta tills rullen är större Mjae, vi säger så här: Jag lirar lite HU SnG's när jag kommer hem, plussar jag 10 euro på dom så spelar jag denna satellit med en maxbudget på 12 euro... Plussar jag inte på HU SnG's så spelar jag icke Kan tilläggas att jag spelade en HU SnG mot Nusseman igår, mer negativt EV har jag fan svårt att tänka mig, han är bättre än mig + att han träffar som en gud när jag går allin Fri 26 Nov 18:30 €5000 Satellite Texas Hold'em NL €3 or VIP 300 samma som ovan Fri 26 Nov 19:30 Swedish Open - Sat 5 Card Draw PL €3 or VIP 300 Läs ovanstående Skall icke spelas... Fri 26 Nov 21:00 €2000 Guarantee Texas Hold'em NL €75 I'm sorry but too expensive my friend Satellitar jag inte in får jag väl dra in med hela rullen på 0.5-1 och dubbla nåra gånger... Nej, denna skippar jag antagligen! Fri 26 Nov 21:30 Rebuy (1) Texas Hold'em PL €35 or VIP 3500 Same as above Dyrt och jobbigt. Synd att de har så trista/dyra turneringar idag, hade ju för en gångs skull tänkt ta en lugn fredagskväll. Några bira, lite skräpmat och lite MTT's var planen - får bli några bira, lite skräpmat och lite mkt mindre roliga SnG's. Citera
martenmania Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Synd att de har så trista/dyra turneringar idag, hade ju för en gångs skull tänkt ta en lugn fredagskväll. Några bira, lite skräpmat och lite MTT's var planen - får bli några bira, lite skräpmat och lite mkt mindre roliga SnG's. Men lite cashgame kan du väl lira Bad-Beat Jackpotten är ju över €10000 för tillfället Nåväl, lycka till med turneringarna. Ser fram emot kuliga rapporter. Citera
Trolldeg Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Hejja Parre friskt humör tilten hänger utanför! Hejja Hejja Hejja! Citera
parre Postad 26 November , 2004 Författare Rapport Postad 26 November , 2004 1700 var det så dags för sököturnering, 4EUR freezeout. Hamnar på samam bord som mte, som har position på mig. Men det är lugnt, han är ingen megatomte som synar på obskyra drag i alla fall. Betar han brukar han ha the goods. Första handen får jag 55 och re-raisar pott. Antalet synare överstiger Kinas befolkning, så jag lägger ner när någon turar in öppet par i sexor på tredje kortet. Vinner en liten pott ett tag senare, och är uppe runt startstack, lite mer kanske. Lutar mig tillbaka, tar en sip på min öl, och börjar foldfoldfolda hand efter hand. Märker att jag ofta är den enda som foldar efter de första två korten....Att iodioterna vid mitt bord tänker som om det vore WPT-final inför varje move gör inte saken roligare, gahh. Mte, lite trött på skitspelet med synmaskinerna, bestämmer sig för att raisa och re-raisa varje hand oavsett kort. Första handen efter att jag sagt det får jag 77... mot hans öppna dam. Mina 77Q håller mot hans Qxx i ruter och jag slår ut honom och har 4.5k och blir chiptvåa. Orkar inte folda och synar med 92s. Får trefärg på fjärde och kastar ut ett pottbet i hopp om att få rundfold. Får istället en allin mot mig. Med 3240 i potten och 900 för att syna känner jag att jag måste syna...900 för att vinna 4.2k låter i alla fall bra på papper. Hans par i damer står och jag är nere på 2.5k igen. Samtidigt så börjar i alla fall texasturneringen med rebuys och grejjer. Borde bdira till att göra sököfoldandet mer spännande. Vinner i alla fall första potten när jag med A2 i BB betar pott på en 9966-bräda och tar den. Vinner en fin pott i sökön när semibluffen går hem, torskar en i texas och tar rebuy så jag är uppe på 1650. Vinner en 6k pot i sökön när mina 99 står i en allin mot K2 och AT, träffade till och med trissen, och hamnar på en andraplats totalt. Foldfoldfoldar som en galning i sökön. Får såna kort att jag inte ens kan bärga mig att få kasta dom i mucken! Första handen jag spelar på typ fyra varv blir 76s med en död sjua, men alla färgkort levande. Plockar upp fyrstegdrag på tredje, nåra outs döda i och för sig, pottbetet får ingen respekt och någon som representerar fyrfärgen får sno den efter fjärde. Vinner en pott, och börjar inse hur trist denna turneringsrapport måste vara. Men något måste man i alla fall göra medan man foldfoldfoldsupermegaüberdrivewarpfoldar konstant. Försökte stjäla någons bringin med 6K, han synade med 5J typ, fick in paret och vann sidpotten, men jag håller mig vid liv och mycket mer. Dock börjar jag tycka att sökö är jävligt trist, går ju inte att spela en hand... om man inte får kort. 4.2k i pausen, 6k av stack, plats 9 av 17, 9 ITM. Jaja, bara att hitta en hand snart då. Åker ut då jag trycker med AJ, fyra pers hamnar allin förr eller senare under handen, en snubbe med QQ vinner. Sökö är ett katastrofalt skitspel! Har iaf 5k (av 4.4) i Texas efter gjord addon. Citera
drc Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 bestämmer sig för att raisa och re-raisa varje hand oavsett kort. LOOOL - en medveten tiltning !! I love it !! Citera
parre Postad 26 November , 2004 Författare Rapport Postad 26 November , 2004 Ja där åker jag ur Texasen. Mot tvåoutaren, skojjigt värre: Players: andkan (4,455.00 in seat 1) teammorten (5,146.00 in seat 2) Gnist (7,535.00 in seat 3) mr_giga (25,422.00 in seat 4) mr_teflon (12,747.00 in seat 5) bakken (731.00 in seat 6) MikeT (23.00 in seat 7) silvesjo (1,830.00 in seat 8) Dealer: andkan Small Blind: teammorten (150.00) Big Blind: Gnist (300.00) andkan was dealt: Kh - Qc mr_giga Call (300.00) mr_teflon Call (300.00) bakken Fold MikeT All-In (23.00) silvesjo Fold andkan Call (300.00) teammorten Raise (1,500.00) Gnist Call (1,350.00) mr_giga Call (1,350.00) mr_teflon Fold andkan Call (1,350.00) Känns som om jag får såna pottodds så jag inte kan folda. Flop Kd - Qs - 9c teammorten All-In (3,496.00) Gnist Fold mr_giga Call (3,496.00) andkan All-In (2,805.00) Drömläge? Turn Kd - Qs - 9c - 5d River Kd - Qs - 9c - 5d - 3h teammorten shows: Kc - Ad (a pair of kings) mr_giga shows: 5c - 5s (three of a kind, fives) mr_giga wins: 1,382.00 side pot (with three of a kind, fives) andkan shows: Kh - Qc (two pairs, kings and queens) mr_giga wins: 15,200.00 side pot (with three of a kind, fives) MikeT shows: Qd - Td (a pair of queens) mr_giga wins: 138.00 main pot (with three of a kind, fives) Ja vad ska man göra när megachippon drar in sin tvåoutare... inte mycket va? Men å andra sidan, vinner ju bara handen 59% av gångerna och slår chipleadern endast 90% av gångerna så... Citera
parre Postad 26 November , 2004 Författare Rapport Postad 26 November , 2004 Nästa MTT blir 5EUR Omaha Hi Freezeout 20.30. Tills dess HU SnG's! Citera
Recommended Posts