Gå till innehåll

NLT- Trn, Live, Set blir höjt på river


Recommended Posts

Spelade en liveturnering igår, 28 startande 10000 i startmarker. 3 platser betalda. Vi är fem spelare kvar när denna hand utspelar sig. Jag är osäker på stackdjup men både jag och Fi sitter med mellan 70000-100000 i marker, 1a och 2a i turneringen, Fi täcker.

 

Blinds 1500/3000

 

Jag sitter på BB och plockar upp 8-8

 

UTG foldar

Fi limpar in

En shortstack ställer in 8500.

Knappen foldar

SB synar

Jag synar

Fi synar

 

Flop: J - 10 - 3

 

Check, check, check

 

Turn A

 

Check, check, check

 

River: 8

 

SB bettar ut 5000

 

Här kanske jag borde höja för värde men jag kände att han inte skulle betala av mig med något sämre då han är ganska weaktight så jag väljer här att bara syna.

 

Då händer det intressanta. Fi höjer nu till 20000, SB viker efter en stunds betänketid och nu är det upp till mig. Vad göra nu egentligen?

 

Börjar tänka igenom vad Fi kan tänkas ha iom. att han limpade preflop. Han hade garanterat höjt först in med KQ samt alla pockets över 8 och då är det ju bara en hand kvar som slår mig, nämligen Q9.

 

Fi är absolut ingen fisk men jag kände att han var en spelare som skulle kunna höja med ett tvåpar i detta läge. Det var den uppfattning jag fått. Dock så ekade Q9 starkt i huvudet. Är det en enkel syn? Orkar man folda här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...