gapeno Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Gyre, morberg och många fler, ge mig lite tips. Vilka händer synar ni med i sb *med en limpare? *med två limpare? Eller synar ni aldrig, trots trevliga potodds, utan höjer de händer ni spelar? Citera
morberg Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Gyre, morberg och många fler, ge mig lite tips. Vilka händer synar ni med i sb *med en limpare? *med två limpare? Eller synar ni aldrig, trots trevliga potodds, utan höjer de händer ni spelar? Gyre fick ett tips under sin betalda handgenomgång att om du har 7:1 i odds kan du syna med vilka två suited som helst före floppen. Jag brukar även komplettera med alla A om mot både en och två limpare. Händer att höja från SB är i princip rena monster om jag inte är först in då jag höjer med det mesta. Sen tror jag att jag borde spela tightare än jag gör. Även om du får bra odds har du dålig position i resten av handen vilket är ett stort bekymmer. Citera
Gyre Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Mot en limpare och en BB som inte höjer mer än sina starka händer i BB mot limpare brukar jag syna med typ SC ner till 76s och osuitade till typ 98o, beroende lite på vem som har limpat och hur bordet känns. Är BB benägen att höja ofta mot limpare så tightar jag upp en hel del. Verkligen inte roligt att spela 76s ur position för två betts. Jag spelar givetvis alla broad way händer, och några som typ K8 Q9 osv men inte så mycket längre ner. Gillar inte att spela från SB 3-way eller mer av rätt uppenbara anledningar. Har två stycken limpat kan man lösa upp en hel del, med en ½-struktur på lilla mörken får man ju 7:1 vilket är rätt saftiga odds. Alla connectors ner till 54o och alla suitade händer funkar om bordet inte är för tufft, vilket det inte brukar vara när två spelare har limpat. Jag brukar även komplettera med alla A om mot både en och två limpare. Jag har faktiskt slutat completat de allra svagaste essen i SB om inte limparen är riktigt lös/passiv. Det är oftare jag foldar A4-A2o i SB än completar. Lästa något om detta på 2+2 för ett tag sedan, hittar det inte nu men det var rätt intressant. Ytterligare en sak som är viktigt att ha i åtanke är hur strukturen på mörkarna ser ut. Som tex vissa strukturer som 3/6 mot 5/10 kan det vara stor skillnad. I båda fallen kan SB vara 2$, i ett 3/6-spel blir det 2/3 av BB medan det bara är 2/5 i 5/10-spelet, stor skillnad och den måste man ha i åtanke. Citera
mikj Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Vet inte vilka stakes du lirar men du behöver inte vara så lös som morberg och gyre för att kunna vinna bra på tex 2/4. Om du ska spela löst så får du tänka på att du kanske måste folda om BB höjer. Tex 1 limper, du har K2s i SB. Syna men lägg om BB höjer. Små Axo kan du folda direkt. Mycket svårspelad hand och man vinner lite med den. Citera
Jessica Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Vet inte vilka stakes du lirar men du behöver inte vara så lös som morberg och gyre för att kunna vinna bra på tex 2/4. Om du ska spela löst så får du tänka på att du kanske måste folda om BB höjer. Tex 1 limper, du har K2s i SB. Syna men lägg om BB höjer. Små Axo kan du folda direkt. Mycket svårspelad hand och man vinner lite med den. Citera
Recommended Posts