morberg Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Såg att den för mig rätt ointressanta dödarn i poker magazine tänkte skriva lite om livet på lägre stakes. Det hade varit grymt intressant om någon på forumet gjorde något liknande för FL. Fast bra. Det hade också varit ett lysande genmäle till alla som "inte kan vinna på lägre nivåer för fiskarna synar med allt". Tänk er Hjort möter 2/4 eller nåt i den stilen. Någon som känner sig manad? Citera
Staahla Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Tycker det vore roligare att följa en microspelare på highstakes. Något i stil med: "Supertequila tar ett lån och krossar £150/£300" Citera
eurythmech Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Sen har vi ju också midstakesspelaren som spelar midstakes! Citera
heltok Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 jag brukar gå ner på 2/4 fullring och spela 10bord där någon timme om jag behöver akuta pengar eller känner mig allmänt uttråkad. ligger runt 5bb/100händer över kanske 20k händer. maken till lösa preflop och weakpassiva postflop spelare får man leta efter. Citera
hf89fc Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 jag brukar gå ner på 2/4 fullring och spela 10bord där någon timme om jag behöver akuta pengar eller känner mig allmänt uttråkad. ligger runt 5bb/100händer över kanske 20k händer. maken till lösa preflop och weakpassiva postflop spelare får man leta efter. fixed limit?? Citera
Hjort Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Har funderat lite på att typ 20-tablea 5-10 för att se om jag orkar. Problemet i allmänhet med att spela lågt är ju att alternativkostnaden är väldigt hög. Om man normalt sett spelar 30-60 och istället spelar 1k händer på 3-6 så har man tappat väldigt mycket värde. Sen är det ju faktiskt inte säkert att man slår låglimit så där väldigt mycket. Inte på grund av spelarna, men för att raken suger. Citera
morberg Postad 6 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2006 Har funderat lite på att typ 20-tablea 5-10 för att se om jag orkar. Det hade varit grymt intressant att följa. Problemet i allmänhet med att spela lågt är ju att alternativkostnaden är väldigt hög. Om man normalt sett spelar 30-60 och istället spelar 1k händer på 3-6 så har man tappat väldigt mycket värde. Jo, det är såklart det stora problemet. Men tänk så mycket tid du lägger på forumet som du också tappar värde på. Sen borde det rimligen gå att köra fler 3/6-bord än 30/60. Sen är det ju faktiskt inte säkert att man slår låglimit så där väldigt mycket. Inte på grund av spelarna, men för att raken suger. Detta är något av det mest intressanta. Hur hårt går det att knyta upp low-limit-fisken egentligen? Citera
Hjort Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Jo, det är såklart det stora problemet. Men tänk så mycket tid du lägger på forumet som du också tappar värde på. Normalt sett spelar jag faktiskt samtidigt. Och när jag inte gör det är det för att jag inte orkar. Att slösurfa och tjabba med random internettomtar är rätt mycket mindre krävande än att spela poker, även om det är låglimit. Hade varit skillnad om jag orkat spela poker dygnet runt, men det är ju inte riktigt fallet. Sen borde det rimligen gå att köra fler 3/6-bord än 30/60. Jag kör redan oftast 6-10 bord, så om jag inte vill tappa mycket värde får jag ju hoppa upp i bortåt 40-talet bord iallafall. Citera
heltok Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 40bord, jag är impad. själv klarar jag 10bord utan problem, men misstänker att någonstans runt 14-20 så får jag problem med att svara i tid. mest för att party inte har något bra kö-system för beslut utan borden hoppar upp senaste händelsen hela tiden. finns det något bra program som löser sådana här problem? Citera
Supertequila Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Tycker det vore roligare att följa en microspelare på highstakes. Något i stil med: "Supertequila tar ett lån och krossar £150/£300" Hahaha... Enda problemet är att jag inte ens har råd eller färdigheten att spela microlimit utan spelar i min egen division - Super micro limit Citera
Hume Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 mest för att party inte har något bra kö-system för beslut utan borden hoppar upp senaste händelsen hela tiden. finns det något bra program som löser sådana här problem? Det gör det faktiskt! Länk Citera
Jeg123 Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 mest för att party inte har något bra kö-system för beslut utan borden hoppar upp senaste händelsen hela tiden. finns det något bra program som löser sådana här problem? Det gör det faktiskt! Länk Tack så mkt! Citera
Jessica Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Jag spelade ganska högt förut. Nu försöker jag smiska upp folk på low-limit @bonushoring och få pengar till resor o så. Det är MKT svårare än man tror. Om jag skulle spela samma aggresiva spel som jag gjorde på 30/60 och 50/100 så skulle jag förlora direkt nu eftersom de är så himla passiva och man vet inte riktigt vart man står i händerna (IAF PÅ B2B). Anledning till att jag inte lirar högt längre är att jag vann massssor $$ som jag tog ut sen så hade jag för kort BR och en 200BB downswing fuckade mig totalt + massa onödigt NL slask. De pengarna jag tog ut stoppade jag in i en fond och resten kan jag heller ej röra (Ev+ decision) så jag försöker fixa min väg tillbaka till att vinna massor med pengar. När jag väl får råd med typ 5/10 och kan byta sajt till stars lr party tror jag att det kommer gå snabbt. Men just nu är jag uppe i soppan i b2bs lowlimit games.. Citera
Nesta_ Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 40bord, jag är impad. själv klarar jag 10bord utan problem, men misstänker att någonstans runt 14-20 så får jag problem med att svara i tid. mest för att party inte har något bra kö-system för beslut utan borden hoppar upp senaste händelsen hela tiden. finns det något bra program som löser sådana här problem? Du lirar väl inte alla dessa bord på Party? För jag får bara igång 4 bord åt gången där, sen står det att jag måste stänga ner ett för att få öppna ett nytt! Citera
DaPine87 Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 40bord, jag är impad. själv klarar jag 10bord utan problem, men misstänker att någonstans runt 14-20 så får jag problem med att svara i tid. mest för att party inte har något bra kö-system för beslut utan borden hoppar upp senaste händelsen hela tiden. finns det något bra program som löser sådana här problem? Du lirar väl inte alla dessa bord på Party? För jag får bara igång 4 bord åt gången där, sen står det att jag måste stänga ner ett för att få öppna ett nytt! På party kan man lira 10 st bord Citera
Opteron Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Sa hjort att han spelade 6-10 bord på 30-60$ ? Känns som jag gör bort mig en aning nu men det var ett skämt va? Citera
DaPine87 Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Sa hjort att han spelade 6-10 bord på 30-60$ ?Känns som jag gör bort mig en aning nu men det var ett skämt va? Varför skulle det va ett skämt? Citera
Hjort Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Känns som jag gör bort mig en aning nu men det var ett skämt va? Nix, det är inget skämt. Så länge det är fullbord är det rätt lugnt även med 10 bord. Däremot var det ett skämt om att spela 40 bord på 3-6 för att kompensera vinsten. Tror inte direkt att det är så många som skulle klara av det någon längre tid utan att bli galna. Fast det vore nästan lite kul att pröva. Citera
PinkFloyd Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 får ju rätt schyssta reads när man 40-tablar Citera
Emilio Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Exakt, och dessutom lär det ju inte bli tilt heller när man trycker all in på fel bord... Citera
eurythmech Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Exakt, och dessutom lär det ju inte bli tilt heller när man trycker all in på fel bord... fixed fixed fixed Citera
Recommended Posts