Gå till innehåll

PLO - Raisar pre, checkraisad på floppen


Recommended Posts

Stack sizes:

UTG: $37.45

Hero: $49

MP1: $15.40

MP2: $47.95

MP3: $9.50

CO: $24.50

Button: $43.90

SB: $14.85

BB: $187.45

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with :Th::Qh::Ac::Kh:

UTG calls, Hero raises to $1.5, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, 2 folds, BB calls, UTG calls.

 

Fin starthand, dock i tidig position. Raisat mer då en limpat in?

Flop: :3d::7c::Ts: ($7.75, 5 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $7.4, 2 folds, BB raises to $29.6, UTG folds, Hero ??

 

Top par är ju alltid nåt. Bettar pot när det checkas till mig och hoppas ta potten med en gång. BB som har en stor stack checkraisar mig. Har inte suttit så länge vid bordet här men BB är väl ganska lösaggro av sig. Bara att ge upp här? Han kan ju ha set, men det finns väl en hel del annat han kan ha också. Som stegdrag/wrap eller två par. Har han tvåpar så har jag en del möjligheter att dra ut då jag floppade top paret. Det är även troligt att han sätter mig på AAxx. Antar det är fold ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att din starthand är särskilt fin, du stryper din egen färg och esset är inte suitat. Om du ska höja här så är det för att isolera och stjäla potten på floppen mot en eller två motståndare, alltså raisa max. Jag skulle dock inte höjt, och mot bra motstånd skulle jag vikt.

 

På floppen så har du fyra motståndare och det bästa du kan hoppas på på turn är triss. Dina tvåparsdrag fyller åtminstone inte en stege, så det är ju bra, men det är inte svårt för dina motståndare att ha en bättre hand än dig.

 

Här ligger checkraisen nära till hands för mig. Om någon i sen position betar och alla viker så kan man smeta in, och om två spelare är intresserade så är det ett lätt vik. Dessutom är det inte alls dåligt med ett gratiskort, kommer det någon av ens nio outs så är man kvar i gemet och annars är det rätt lättspelat med ett par på turn i en femvägspott.

 

Detta visar också på vikten av att raisa max pre. Om du slängt in de där extra $.75 så hade potten varit $3.75 större på floppen och om du då checkraisat ett pottbet så hade du kunnat ställa in och ducka alla knepiga beslut på turn och river.

 

När man spelar som du faktiskt gjorde är det riktigt äckligt mot bb:s CR. Jag vet att jag själv i stort sett skulle göra så med alla tvåpar, alla rappisar, alla kombodrag och TP om jag trodde att du var en typisk nötgrinder som continuebetar väldigt mycket.

 

Så mot någon som mig måste du spela tillbaka här, det ligger för mycket i potten och du har relativt ok equity mot många av hans händer. Dessutom så kan du gå all-in så att du slipper bli bluffad mot bustade drag och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...