sweden1 Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Sitter och kikar på min statistik.. Hur brukar man avgöra aggressiviteten? Man har ju i PT möjlighet att exkludera prefloppen... Med preflop ligger jag på drygt 0,72 i faktor och utan preflop siffrorna på 1,62 Vad ska man gå på? Nån som vet vad jag menar? kul med en kommentar..visste inte riktigt var tråden hörde hemma...sorry * RP - QoS * Citera
sweden1 Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 tydligen svårt eller ointressant... eller så var jag otydlig hmmm Citera
zamora Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Beror nog helt på hur mycket man har spelat och på vilka bord man spelar. Jag skulle inbilla mig att de riktigt, riktigt bra spelarna har en väldigt hög (3-4) aggression på floppen och turn. Men det krävs ju ganska bra omdöme för att kunna vara aggressiv på rätt sätt. På låglimitbord kommer du dessutom ofta att limpa med ganska svaga händer i hopp om att träffa floppen och syna många floppar på grund av oddsen du får. Det drar ner lite. Jag tror dock inte det kan vara fel i något läge att ligga strax över 2 (ex preflop). Citera
sweden1 Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 Jag gör nog precis det...lirar low just nu som rookie..floppar billigt ibland för att sedan lägga mig om jag inte träffar ...typ Q9s pockets..träffar jag drar jag på en del. Kan nog känna att din dryga två exkl preflopp är bra...ligger på 1.60 drygt och känner mig ganska försiktig.. Tack Citera
sweden1 Postad 27 November , 2004 Författare Rapport Postad 27 November , 2004 ser inte så mycket flop som det låter...utanför blindsen ligger jag på 26-27 % vilket är rätt ok tror jag Citera
Recommended Posts