Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Stack sizes:

UTG: $58.65

UTG+1: $37.15

MP1: $74

MP2: $94.35

MP3: $19

CO: $7.50

Button: $19

SB: $57.75

Hero: $50

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with Q:diamond: 7:spade: A:heart: J:diamond:

4 folds, MP3 calls, CO raises to $1.5, Button folds, SB calls, Hero calls, MP3 calls.

För tight att folda i BB?

Flop: 5:club: Q:club: A:diamond: ($6, 4 players)

SB checks, Hero bets $5.7, 2 folds, SB raises to $22.8, Hero ??

Floppar top tvåparet. Att checka och låta preflopp höjaren betta är lite galet. Visst kan han ha AAxx och ha mig slagen med topsettet, men med check-syn får man ju inte reda på nåt. Har han AAxx lär han nog slå om. Får istället en check-raise från SB. SB är en multitablare så han borde väl ha mig slagen med ett set här? Går väl inte att gå vidare här för mig?

Postad

Jag har inga problem med att folda handen pre, du kommer ju i stort sett aldrig floppa starkt.

Se det så här, av händerna AQo, AJo, A7o, QJs, Q7o, J7o hur många är spelbara mot en höjning?

Postad

Finns inga uppenbara stegdrag ute, så har han stegdrag sitter han på två par eller (kanske mer troligt) färgdrag också. så det känns väl som att du är uppe mot ett starkt drag, ett set eller topptvå med redraws.

Men...jag suger på omaha :)

Postad
Finns inga uppenbara stegdrag ute

KJ, KT, JT, 43, 42 och 32 har alla stegdrag...

Det var inte så jag menade, jag ser holkarna, men att någon ska ha mer stegouts än så känns orimligt.

KJT är väl det enda tänkbara. För vem spelar JT43 liksom?

Postad

samma snubbe som spelade 9822 och betalar med 9 höga färgdraget på turn? ;)

Tror du att fi kan potta tillbaks med en hand som A :club: K :spade: T :club: 5 :spade:, eller A :club: x :club: (45-55)

När det är någon annan än preflop bettern som kommer ut och skjuter "måste han" läsa dig för en genuin hand, vilket förstärker hans signal om styrka. Tillfället dikterar annars att du inte har någon monster hand och att han därför kan sno med potbeten. Ibland känns det jobbigt att vika denna typ av hand...

Postad
samma snubbe som spelade 9822 och betalar med 9 höga färgdraget på turn? ;)

Som jag skrev så var han en som spelade flera bord samtidigt. Megatomtar brukar dessvärre inte göra det :(

Tror du att fi kan potta tillbaks med en hand som A :club: K :spade: T :club: 5 :spade:, eller A :club: x :club: (45-55)

När det är någon annan än preflop bettern som kommer ut och skjuter "måste han" läsa dig för en genuin hand, vilket förstärker hans signal om styrka. Tillfället dikterar annars att du inte har någon monster hand och att han därför kan sno med potbeten. Ibland känns det jobbigt att vika denna typ av hand...

Tror nog han skulle var mer benägen att betta med dom händerna och att han inte är tillräckligt kreativ för att reraisa pott. Sen vet jag inte om jag håller med om att tillfället dikterar annars att du inte har någon monster hand, skulle bettat på samma sätt om jag hade haft QQxx.

Jag foldade handen.