Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Igår kväll var det utdragningarnas afton...lirade fem st FL SnG utan att hamna ITM en enda gång. Alla jagade utan att ha pot-odds till det och jag hamnade rejält i kläm. Jaja, sån som händer.

Nedanstående var inte ett av dessa fall, utan ett tilfälle då jag la bästa handen. Vad säger ni:

Party Poker Limit Hold'em Tourney, Big Blind t60 (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

BB (t2510)

UTG (t1690)

UTG+1 (t3010)

UTG+2 (t1450)

MP1 (t450)

MP2 (t2020)

MP3 (t3800)

CO (t1810)

Button (t1640)

Hero (t1620)

Preflop: Hero is SB with Aspade.gif, 4diamond.gif.

3 folds, MP1 calls, 3 folds, Button calls, Hero completes, BB checks.

Vis av erfarenhet så kan ett Ess räcka långt mot dessa muppar så jag går med.

Flop: (4 SB, t240) Kdiamond.gif, 2spade.gif, 5heart.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, MP1 checks, Button checks.

Turn: (2 BB, t240) Aheart.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, MP1 checks, Button checks.

Lika bra att checka nu också, potten är ändå så liten. Planen är att syna ned på rivern oavsett kort.

River: (2 BB, t240) 9heart.gif(4 players)

Hero checks, BB bets, MP1 folds, Button raises, Hero folds, BB calls.

Här gjorde jag mig beredd på att syna ner, när knappen plötsligt raisar. Översyna känns magstarkt, så jag slänger.

Final Pot: 6 BB (t720)

Results in white below:

BB has Jh 9d (one pair, nines).

Button has Ac 4c (one pair, aces).

Outcome: Button wins 6 BB (t720).

Ja, knappen hade alltså också A-4 !? Det hade blivit split pot om jag synat. Min första tanke var (givetvis) att han var en riktig fisk. Började sen fundera på om det istället var ett avancerat lir...Han visste nog att han hade BB slagen och genom höjningen fick han bort mig...Men alltså....A-4.

Är detta ett sunt/smart spel från hans sida?

Postad

eftersom du synar ur SB och checkar sen igenom hela handen tror ja inte FI sätter dig på ett skit.. därför höjer han bettaren av rent värde för att han vet att han mycket möjligt kommer att syna ett bet till med K eller 9 oftare än han har bättre ess.

var nog inte mer avancerat än så i hans huvud.

Postad

turn tycker jag verkligen du ska beta. du har bara par så massor med kort kan slå dig. försvara din hand!

skulle du råka bli raisad är det inte hela världen för du har outs på både 2par, triss, stege och ofta några till delad pott.

river mot raise känns som rätt given fold.

slår man bara bluffen ska man ofta raisa ut den med legitim hand på river.

tycker inte det är sunt spel av honom att checka floppen. verkligen inte att checka turn. river känns mer som en call men raise känns mer rätt än fold.

Postad

Det här förefaller vara mot allt vad sunt förnuft och logik heter. Det kan väl aldrig vara rätt att raisa med en hand som bara slår en bluff om du inte med din bet får ett gäng bättre händer att folda. Hur tänker du?

Postad

Tack för svaren.

Känns som om mina egentliga misstag kom före river och det lustiga (eller rättare sagt, betryggande) är att jag inte spelar så normalt...

Men mest frustrerad är jag över alla idiot-utdragningarna igår. Det var inte fem st SnG utan SEX st som jag lirade (och inte hamnade ITM en enda gång)...

Kan ju också vara så att jag själv är en liten mört :-)

Nä, hoppas verkligen att det var en tillfällighet. Ikväll ska jag ta revansch, det blir fler än sex SnG och backar jag igen så....är det dags att börja fundera på en paus.

Postad

Det här förefaller vara mot allt vad sunt förnuft och logik heter. Det kan väl aldrig vara rätt att raisa med en hand som bara slår en bluff om du inte med din bet får ett gäng bättre händer att folda. Hur tänker du?

Postad

Jag håller inte med re:raisen med bluffångaren på rivern. Visserligen översynar folk typ femtusen gånger för mycket när man bara synar, men det är ändå ett dåligt spel. Andelen gånger man faktiskt vinner några bet extra genom att höja ut en bättre hand torde vara väldigt låg mtp på betandet, samtidigt som man då och då faktiskt förlorar ett extrabet på sitt spel.