tarkan Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Följande senario händer mig nästan varje gång någon hänger med när jag har AA... Sitter på $0,5/$1 lr $1/$2 bord. Jag sätter pocket AA å blir glad såklart (brukar raisar upp 3-5BB) Brukar ju vara någon/några som följer me, sen allt som oftast kommer floppen hel färgad och man har narturligtvis inte A:et i den färgen, beroende på position så bettar jag å åker på en saftig re-raise eller så kommer det en raise före mig, - Hur hårt ska man köra AA, bettar jag för dåligt innan floppen eller ska jag bara smyga me? - Känns inte bra att syna $40-50 raise/re-raise med AA när det ligger en färg? Tips?? Citera
brut Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Du verkar ju få synare pre och det ska du vara glad för. Försök att höja så mycket de tål. Det blir då mer rätt att spela essen aggressivt senare speciellt om du inte har en så stor stack i förhållande till potten. Och du ska vara extra glad just när floppen kommer enfärgad att du höjde ordentligt eftersom sannolikheten att någon har färg minskar jmf med om du skulle smyga med raketerna. Citera
brut Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Jag sätter pocket AA å blir glad såklart (brukar raisar upp 3-5BB) Bra att du blir glad. Om man inte plussar med raketerna eller är rädd för action med dem bör man nog se över sitt spel/gå ned i nivå. Ha en bra dag Citera
tarkan Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2006 Jag sätter pocket AA å blir glad såklart (brukar raisar upp 3-5BB) Bra att du blir glad. Om man inte plussar med raketerna eller är rädd för action med dem bör man nog se över sitt spel/gå ned i nivå. Ha en bra dag Varför jag blir så glad är ju för att dom få gångerna som det går vägen brukar jag ta hem såna monsterpotter Tror jag går rätt mycket +/- 0 på mina raketer å det är ju det jag vill ändra på... Citera
brut Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Jag sätter pocket AA å blir glad såklart (brukar raisar upp 3-5BB) Bra att du blir glad. Om man inte plussar med raketerna eller är rädd för action med dem bör man nog se över sitt spel/gå ned i nivå. Ha en bra dag Varför jag blir så glad är ju för att dom få gångerna som det går vägen brukar jag ta hem såna monsterpotter Tror jag går rätt mycket +/- 0 på mina raketer å det är ju det jag vill ändra på... Det är väldigt tråkit iprincip skandal att inte plussa med AA. Det enklaste sättet för att vara helt säker är att ställa preflopp. Det minsta du kan vinna är blindsen. Du kan även köpa in dig med en mindre stack då behöver du iprincip aldrig lägga raketerna och du kommer att gå pluss. Citera
hf89fc Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Det enklaste sättet för att vara helt säker är att ställa preflopp. Det minsta du kan vinna är blindsen. Du kan även köpa in dig med en mindre stack då behöver du iprincip aldrig lägga raketerna och du kommer att gå pluss. Inte ett bra förslag vänta på monsterpotten istället och ta fiskens alla pengar Citera
apekatt Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Jag håller just på att lära mig limpa med pocket essen. Vad skall man tänka på? Går det ens att göra det i en tidig position?? Hur ofta? Man gör det väll mest för att apfiskarna inte skall kunna sätta en på någon hand någonsin. mvh mr apekatt Citera
styris Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 kan vara bra att limpa ibland.. men oftast/alltid så höjjer jag som en vanlig han och gayraisar nån mig så kommer reraise/all in. brukar funka avsevärt ofta på lägre nivåer.. får ofta syn och dubblar upp.. som igår spelade på svenska spel höjjer 5 kr dom höjjer till 9 kr en syn på den sen ställer jag 50 kr på blixten får två bilxt syner av 55 resp 44 Citera
Bubbla Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 kan vara bra att limpa ibland.. men oftast/alltid så höjjer jag som en vanlig han och gayraisar nån mig så kommer reraise/all in.brukar funka avsevärt ofta på lägre nivåer.. får ofta syn och dubblar upp.. som igår spelade på svenska spel höjjer 5 kr dom höjjer till 9 kr en syn på den sen ställer jag 50 kr på blixten får två bilxt syner av 55 resp 44 Kan man få en ingående förklaring till det för mig tidigare okända poketuttrycket? Citera
apekatt Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 nån mig så kommer reraise/all in. Jo men försvinner inte lite av värdet på att limpa in då??? limp/reraise säger ju precis vad du har för hand, tomtefaktorn måste ju vara jävligt hög för att såna moves skall gå hem. Sen har jag varit med till showdown några gånger trots att jag vet att jag förlorar bara för att få visa upp mina fina raketer. Bara för att de inte skall kunna sätta mig på en hand, är det fel?? Citera
tikhal Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 kan vara bra att limpa ibland.. men oftast/alltid så höjjer jag som en vanlig han och gayraisar nån mig så kommer reraise/all in.brukar funka avsevärt ofta på lägre nivåer.. får ofta syn och dubblar upp.. som igår spelade på svenska spel höjjer 5 kr dom höjjer till 9 kr en syn på den sen ställer jag 50 kr på blixten får två bilxt syner av 55 resp 44 Kan man få en ingående förklaring till det för mig tidigare okända poketuttrycket? Gayraise '-n -ar' : Vanlig benämning på en höjning en fisk kan ta sig för när du höjer, Höjer du 5 så höjer han till 10. Då sitter han oftast på lägre PP (77 - KK) eller Ax, gärna suited. Vissa exemplar med grovt oflyt i gentombolan har observerats göra detta med kort ända ner till K9o och annat urk. In med pengarna. Citera
viriri Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Jag håller just på att lära mig limpa med pocket essen. Vad skall man tänka på? Går det ens att göra det i en tidig position?? Hur ofta? Man gör det väll mest för att apfiskarna inte skall kunna sätta en på någon hand någonsin. mvh mr apekatt Tycker aldrig du ska limpa med AA, KK AKs m.m. Anledning är att om en flop kommer: 2s 3h 6h Vad gör du nu om vi säger att du inte har Ah? Trycker på som fan? Vad händer då om du låtit en spelare med 3 6 limpa in som big? Citera
handmadegod Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Jag håller just på att lära mig limpa med pocket essen. Vad skall man tänka på? Går det ens att göra det i en tidig position?? Hur ofta? Man gör det väll mest för att apfiskarna inte skall kunna sätta en på någon hand någonsin. mvh mr apekatt Tycker aldrig du ska limpa med AA, KK AKs m.m. Anledning är att om en flop kommer: 2s 3h 6h Vad gör du nu om vi säger att du inte har Ah? Trycker på som fan? Vad händer då om du låtit en spelare med 3 6 limpa in som big? Anledningen att man limpar är att man hoppas få en raise preflop inte för att få med folk med dåliga händer. Citera
Ignatius Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Degen ska in före floppen med AA. Att spela AA är apsvårt om fyra andra ser floppen, vilket ofta kan hända om du limpar. Jag brukar dock ibland limpa med AA om det är HU eller mot två motståndare. Eller om det finns en maniac vid bordet. Förhoppningsvis reraisar någon för att isolera sig mot maniacen och jag kan reraisa tungt med rätt mycket i potten. Citera
Flodan Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Jag anpassar hur jag spelar mina AA efter bordet, finns ingen formel, liksom. På ett aggressivt bord där jag vet att det kommer raisas efter mig så limpar jag gärna med i tidig position för att sedan reraisa aggressivt. Om det avslöjar min hand bryr jag mig inte så mycket om, jag är fullt nöjd med att vinna en sådan pott pre-flop med en hand som trots allt inte är mer än ett par. Vid ett passivt bord däremot så höjer jag direkt och hoppas på syn av max två stycken, fler än så och AA har mer eller mindre förlorat sitt värde. Sedan bettar jag ut kraftigt nästan oavsett vad som floppar. Får jag då mothugg så saktar jag ned eller helt enkelt kastar, mycket beroende på reads och sån't, så klart. Citera
Recommended Posts