Flesh2Flesh Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Hittade inte tråd om det så jag skapade en egen. Här diskuterar vi allt om Royal Texas holdem. Royal Texas holdem - som holdem fast alla kort under tio är borttagna. Jag brukar spela 3/6 vanlig FL SH, bl.a. på UB. Igår satte jag mig ner och lirade mot 5-6 pers. Efter några händer tänker jag, fan va gött, riktigt bra kort, AA, KK, QQ, JJ, KQs, AK, TT hela tiden. Jag höjde frisk. Efter en stund börjar jag bli undra om bordet är riggat för alla floppar har bara höga kort och alla mina stegar blir utdragna av kåkar. Skrev "this is sick flops" i chatten. Kom sen på mitt misstag och som tur var hade jag hört talas om spelet. Analyserade snabbt och kom fram till att triss och stegar är inget att ha. Man skall satsa på höga kort som kåkar in - AA, KK (som gör höga kåkar), AK, KQ (KKKQQ). Efter att ha insett mitt misstag tog jag igen det jag hade backat på att syna ner folk och slutade +100 på spelet. Finns det någon på forumet som spelat Royal Texas Holdem och kan ge en analys på spelet? Citera
eurythmech Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Det här kan vara en start: länk till 2+2 Citera
Flesh2Flesh Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2006 Tack, mycket intressant. VIlka andra sajter kör Royal Texas Holdem förutom UB? Citera
serenity Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Fan vad drygt spel, haha. Testade lite på UBs play money-bord, floppade stegen flera gången och varenda gång blev det antingen split mellan alla eller att nån drar ut med kåk. Sen när man har 4 kort i en royal så blir det förstås också split, bah! Bra att spela när man känner att det går illa i "vanligt" Hold'em dock, nu lär man inte känna att allt är emot en längre Citera
Sactodian Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Synd att UB har stuvat om i klienten och har flyttat royal holdemborden för sig... förut kunde man lurpassa på ett 3/6 RHE bord och det fanns alltid någon som satte sig utan att första att det var RHE och inte HE... RHE är helt dött nu... Citera
baller Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Alldeles för enkelt att spela "optimalt"... Citera
Sactodian Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 FL och NL är också lätt att spela optimalt... dock öppnar alla pokerformer upp för bluffar och att spela mot motståndarna... Citera
eurythmech Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 FL och NL är också lätt att spela optimalt... dock öppnar alla pokerformer upp för bluffar och att spela mot motståndarna... Ehh... Citera
daddyshammer Postad 29 November , 2013 Rapport Postad 29 November , 2013 Testa att lattja lite på fejjan annars.. Fresh Deck poker har Royal poker.. Slipper man ju iallafall göra av med cash menar jag:ola: Citera
Jocke_G Postad 29 November , 2013 Rapport Postad 29 November , 2013 Testa att lattja lite på fejjan annars.. Fresh Deck poker har Royal poker.. Slipper man ju iallafall göra av med cash menar jag:ola: Tycker det är lite kul att du skriver 7 år efter senaste kommentaren Citera
daddyshammer Postad 30 November , 2013 Rapport Postad 30 November , 2013 Tycker det är lite kul att du skriver 7 år efter senaste kommentaren Jamen fan.. dom skaffade ju Royal poker alldeles nyligen.. Citera
Recommended Posts