Gå till innehåll

PLO - Specifika starthänder


Recommended Posts

Det som jag tycker är svårast i PLO, eller snarare det jag känner mig mest osäker på är prefloppspelet. Har förut varit ganska passiv före floppen och kanske lite för lös ibland. Tänkte posta lite starthänder där jag kände lite osäkerhet, skulle uppskatta era kommentarer. Förutsätt att det är fullbord och att alla har runt ett inköp i stacken

 

Hand 1:

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Qs 8c Qh Jd]

 

mestersmit: calls $0.50

Saher: folds

Bluff_Jenza: calls $0.50

druidex: raises $2.25 to $2.75

SieTlaS: calls $2.75

csipcsup: folds

Hero: calls $2.50

JBD1996: folds

mestersmit: calls $2.25

Bluff_Jenza: raises $14.25 to $17

druidex: calls $14.25

SieTlaS: folds

Hero: Fel hand att gambla med preflopp? Finns ju en del pengar att spela om på floppen, men min position är usel. Bara andra handen vid bordet.

 

Hand 2:

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [8c Ts 3s Td]

Bluff_Jenza: calls $0.50

druidex: calls $0.50

SieTlaS: folds

csipcsup: folds

Hero: Sitter på knappen, OK att limpa in? Just här var bordet SH.

 

Hand 3:

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Th Ad 7h Qs]

kristoffa99: folds

SieTlaS: calls $0.50

skorpios790: folds

csipcsup: calls $0.50

schizo666: folds

Hero: Tillräckligt bra hand i sb? Min position är den sämsta tänkbara efter floppen.

Hand 4:

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Qc Tc Kd 9s]

csipcsup: folds

lowconnector: folds

Hero: Tillräckligt bra hand för att höja med först in eller ser den bättre ut än vad den egentligen är? I just den här handen var det 6 spelare vid bordet.

 

Hand 5:

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Tc 8c 3d 9h]

mrsteel32: calls $0.50

sparky41: folds

tiltmastr: calls $0.50

filpac: folds

csipcsup: folds

Kollikock: folds

Hero: För slaskigt att limpa in på knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen större expert på Omaha men here goes:

 

Hand 1: Fold, i princip bara att sikta på träffa settet där. Inte tillräckligt bra tycker jag

 

Hand 2: Fold, rätt så usel hand tycker jag

 

Hand 3: Limp, och se vad som dyker upp

 

Hand 4: Raise, skulle jag gjort. Tillräckligt bra för att höja i den positionen

 

Hand 5: Fold, jag tycker det är lite för slaskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag överdrivet slaskig så...:

 

Hand 1:

Jättesvårt att säga utan att se stackarna ("en del pengar att spela om") men jag antar att du har 50 dollar? I så fall är det en solklar fold. Syn finns i alla fall inte. Du ska antingen stoppa in eller folda, och QQJ8r vill man inte dega in på. Är den doublesuited så degar jag antagligen in där om jag känner mig het eller passar om jag känner mig kall - instinkten säger i alla fall det inte kan vara speciellt fel att ställa eftersom:

 

1) Om du hamnar i en trevägspott borde du ha rätt okej equity;

2) Ditt omslag kan få druidex att göra ett misstag och passa, och då spelar du HU mot AAxx med ett halvt inköp döda pengar i potten.

 

EDIT: Detta gäller då om handen är doublesuited. Singlesuited är också lite semi-tveksam. Nu kanske jag har lite fel i just detta specifika fall (i så fall får väl Hjort/gdaily rätta mig), men just 2) är viktigt att tänka på - det ÄR bra spel att dega in som underdog med döda pengar i potten som uppväger din equityförlust, och viktigt att tänka på!

 

Hand 2:

Limpa inte skit på knappen shorthanded, pot/fold. Om du har bra chans att kunna beta hem potten på floppen mot limparna, potta preflop. Om du inte har det (viket är rätt troligt givet att det är PLO50), fold.

 

Hand 3:

Autosyn ur SB. Hur du ska spela handen? Floppa nötstege med återdrag och dega in mot set/samma stege utan redraws! Men du kan inte passa ur SB i en ohöjd pott, om inte SB är en tokgalning som pottar varje hand pre.

 

Hand 4:

Raise! RAISE! RAIIIISE! Det är en jätteautoraise sexhandat! Förhoppningsvis kan du också köpa knappen, men du måste värderaisa den preflop. Vid fullbord är det lite knepigare, eftersom en pottbet på PLO50 oftast ses som en inbjudan för hela bordet att syna. Men jag höjer pre ändå om det inte finns jobbiga småstackar efter en som kan tänkas ställa med diverse.

 

Hand 5:

Beror väl på - det är nog lite väl slaskigt, men å andra sidan är slask kul. Beror lite på hur dåliga limparna är. Känner du dig het så spela handen, är du kall så passa, det är väl mitt autosvar när jag inte vet vad jag vill säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...