Gå till innehåll

Grov känga till B2B-nätverket


mickol

Recommended Posts

Alla vet väl om att B2B-klienten lider av dvs grafiska buggar men det går ju att leva med. Igår fick jag dock en riktig obehaglig överaskning då jag blev utsatt för en bugg som förväxlar hålkorten.

 

Satt vid midnatt och spelade som vanligt fem 3/6-bord samtidigt, på ett av borden blev jag tilldelad JJ (stämmer också enligt HH). Sekunderna efter fick jag samma hand på ett till bord, trevligt trevligt tänker jag och synar en preflophöjning där. Träffar set på floppen och på turn är vi båda allin. River är betydelselös och jag ler när fi visar upp AA och jag JJ. Döm om min förvåning när markerna helt plötsligt flyttas över till fi. WTF lixom??. Läser i chatten "allesinnes shows a high card king". Vaaaaaaaa?????. Bläddrar upp i chatten och ser att det där står att jag är tilldelad Q2off. Kollar HH i cashiern och samma där, Q2off. Som ni kan tro blir jag heligt förbannad.

 

HH:

 

Game # 320599010 - Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00 - Table "Verona"

Game ended 2006-05-03 23:44:39 GMT+01:00

 

Players:

solstad (EUR 680,65 in seat 2)

boba (EUR 1 269,27 in seat 3)

perrycox (EUR 738,10 in seat 4)

allesinnes (EUR 671,00 in seat 5)

wman1 (EUR 978,94 in seat 6)

 

Dealer: boba

Small Blind: perrycox (3,00)

Big Blind: allesinnes (6,00)

 

allesinnes was dealt: Qd - 2c

 

wman1 Fold

solstad Fold

boba Raise (18,00)

perrycox Fold

allesinnes Call (12,00)

 

Flop 9d - 6d - Js

 

allesinnes Check

boba Bet (22,00)

allesinnes Raise (60,00)

boba Call (38,00)

 

Turn 9d - 6d - Js - 8s

 

allesinnes Check

boba Bet (60,00)

allesinnes Raise (375,00)

boba Raise (630,00)

allesinnes All-In (218,00)

boba Payback (97,00)

 

River 9d - 6d - Js - 8s - Ks

 

allesinnes shows: Qd - 2c (high card king)

boba shows: Ah - Ac (a pair of aces)

 

boba wins: EUR 1 343,00 (with a pair of aces)

Rake: EUR 2,00

 

Tar givetvis kontakt med B2B och får snabba svar under natten, får också skicka in en logfil från programmet. På B2B säger de att det finns ett problem i mjukvaran som gör att om man spelar flera bord samtidigt kan man se fel kort på ett bord. Dock hävdar B2B att man inte kan ge kompensation för fel i min lokala mjukvara eftersom det inte var något fel på deras server. Hur ologiskt som helst.

 

Givetvis förstår jag vad det egentligen handlar om och problemet med bevisbörda. Hade de gett mig kompensation hade de dagen efter fått tusentals brev från användare som hävdar att samma sak hände med dem när de förlorar en pott.

 

Men jag tycker ändå det är skamligt att en sådan här bug ens kan existera. Och varför finns det inte en stor varningsskylt på varje B2B-sida som berättar detta för oss kunder? Kanske hade sparat mig en månadshyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, beror på vad som orsakar felet. De flesta konstant felaktiga buggar bör de ju hitta innan programmet släpps, men det finns alltid några specialfall som dyker upp i ett fall av 1 miljon händer. Vad som orsakar det är svårt att säga. Kan vara (t.ex.) att du har två bord på varsin skärm, där du sitter på samma position vid bordet och får kort tilldelade ungefär samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns ju mycket oroande.

 

Jag upplevde ett problem med att jag såg mina kort men även skylten "I am back" och hela tiden autofoldade. Detta hände i en HU-macth sit-n-go och jag tog t.o.m en screenshot på det hela. Efter förlusten så ominstallerar jag programvaran och får då svar från supporten att jag skall skicka in min pokerclient.log vilket inte var så lätt eftersom den nu var helt "ren".

 

Supporten svarade att de inte kunde hjälpa mig... Detta hände dock inte på heypoker utan en annan klient. I vilket fall sög det att jag "autoförlorade".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikbuggarna på B2B är ganska vanliga. Det verkar inte vara beroende av vilket skin man spelar på heller. För mig brukar korten försvinna, både mina och de på bordet. Då måste man kolla i loggen. Kan bli stressigt ibland.

Dessutom brukar knapparna och ibland hela bordet bli grått. Men den buggen har jag en känsla av är min dators fel. Det händer bara då jag spelat lääänge eller datorn stått på typ i 12 timmar... Men när jag tänker efter så händer detta endast på B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikbuggarna på B2B är ganska vanliga. Det verkar inte vara beroende av vilket skin man spelar på heller. För mig brukar korten försvinna, både mina och de på bordet. Då måste man kolla i loggen. Kan bli stressigt ibland.

Dessutom brukar knapparna och ibland hela bordet bli grått. Men den buggen har jag en känsla av är min dators fel. Det händer bara då jag spelat lääänge eller datorn stått på typ i 12 timmar... Men när jag tänker efter så händer detta endast på B2B.

 

Har likadana problem, uppstår alltid efter att jag spelat 2-3h i sträck. Bara starta om klienten så "håller det sig" i några h till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om att spela och INTE sett korten jag har haft på hand :), detta var i JAVA och på B2B. Fick typ 10 euro i kompensation, skickade screenshot och lite uppgifter om datorn etc.
Skulle jag skicka screenshot varje gång det hände skulle jag tjäna bättre på att det än att spela poker! :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har jag också varit med om, men det var ett tag sen. Om jag kommer ihåg rätt så hade jag A8s, floppen kommer AA8..

Vi blir all in på turn. Han visar QQ och potten går till honom. Och jag tänker wtf!"=!"=!?#¤?#"=%%.

Tittar på hand history och ser att jag hade nå skit som 5 3 eller nå liknande, kommer också ihåg att jag kollade upp om jag hade någon annan hand som var lik A 8 som jag hade spelat innan. Tänkte att jag kanske råkade blanda ihop med något annat bord. Men nej.

 

Mer har jag inte tänkt på det. tänkte att det kanske bara råkade vara en inbillning eller något, men börjar tveka på det nu faktiskt. För jag var nästan helt hundra på att jag hade A 8. Men men, finns ju inte så mycket man kan göra åt det, tur att det var då när jag lirade på NL20 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer svar från B2B i frågan:

 

"Teorier om vad det kan vara:

 

* Problem med grafikresurser på klientburken, inte mycket vi kan göra åt.

 

* Bug i programvaran. Inte omöjligt och vi försöker upprepa/hitta problemet men inte lyckats än.

 

* Kunden har helt enkelt sett fel efter ett antal timmars spelande."

 

Man letar alltså febrilt efter en lösning på problemet, men någon bug har ännu inte hittats (därmed inte sagt att en bug inte är boven i dramat), och man har inte lyckats reproducera problemet.

 

Man kan mycket väl tänka sig att orsaken till dessa problem som spelarna upplever kan ha flera olika orsaker.

 

Dvs, detta är ett av våra mest prioriterade utvecklingsprojekt, men det finns i dagsläget ingenting som tyder på att det orsakas av fel i vår maskin- eller mjukvara.

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bugg i programet 100%

jag får så att det stannar chips på bordet från förra handen ibland

Det som triggar buggen tror jag är två olika orsaker

1. Vid disconnects brukar detta hända, kan tänka mig att det även kan förekomma vid korta disconnects som spelaren ofta inte upfattar

2. När du kör andra java applikationer, försökte en gång spela b2b och betsson samtidigt, betsson använder sig också utav java och verkade störa ut b2b. B2b klienten blev helt osbelbar där kort och chips flög lite hur som helst.

 

Kan tycka att det är sjukt dåligt utvecklat att det ska finnas sådana här problem eftersom det är pengar i rörelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det aldrig hänt tvärtom? Jag menar det är ju så jäkla lätt att råka trycka fel om man vill använda kryssrutorna för att checka och så går nån all-in jäkla fort och så blir det att man trycker på call istället.

 

Vore lite lustigt om man tror man sitter med J3o och så visar det sig att man har AA och får hela potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...