Gå till innehåll

Hur många lever på sin poker?  

1 357 medlemmar har röstat

1. 1. Hur många lever på sin poker?

• Går tokminus och får därför skaffa bidrag mm
    • Endast hobbyspelare (har ett fast arbete)
    • Lever på pokern

Recommended Posts

• Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Började grinda på microlimit efter en deposit på 50 dollar, vann 1k US första månaden och bestämde mig direkt för att leva på mitt spel.

Vunnit runt 1 miljon dollar på cirkus 2 år.

Tyckte att det var förvånansvärt lätt när jag började.

Blir väl att man grindar 25-30 timmar i veckan eller så. Däremot går för mycket tid åt analyserande och chattande med pokervänner...

är du biocid?

Postad
Tycker inte det låter så sunt att spela poker 60 timmar i veckan och vara tvungen att ha strikta rutiner för att undvika utbrändhet och psykisk kollaps.

Låter närmast otroligt...60 timmar poker i veckan! Det är ju över 8 timmar om dagen - 7 dagar i veckan! Har aldrig hört eller läst om någon annan som påstått sig spela så mycket.

Postad
men lol på dig, vem försöker du lura?

Beror på vad du menar. Försökte mest få fram en poäng, men om man tycker att poängen med livet är att spela poker 60 h/v för 400000 om året så får man väl tycka det...hoppas du inte blev upprörd;-)

Postad
Beror på vad du menar. Försökte mest få fram en poäng, men om man tycker att poängen med livet är att spela poker 60 h/v för 400000 om året så får man väl tycka det...hoppas du inte blev upprörd;-)

ne alltså 60h/v för 400K kr om året skulle jag inte gö, trodde du mena att du inte skulle göra det EN vecka för 400K :twisted:

Postad

Tyckte jag skrev "längre uppehåll". Har man spelat ett antal år vet man vad som funkar bäst för egen del. Jag spelar 35-40 veckor per år. Övrig tid rör jag inte ett game. Som antytts, det finns ju annat kul att göra under några månader av ett år.

Postad
Tycker inte det låter så sunt att spela poker 60 timmar i veckan och vara tvungen att ha strikta rutiner för att undvika utbrändhet och psykisk kollaps.

Utan tvekan har du rätt. Att år efter år försörja sig på poker är ingen dans på rosor. För 98% av spelarna är poker inget försörjningsalternativ.

Men jag klagar inte. Poker passar min personlighet bra. Jag har mitt oberoende och hyfsad ekonomi. Jag har undvikit fenomenet utbrändhet som är rätt utbrett i skilda yrkesgrupper.

I själva verket kan jag spela över 80 timmar vissa veckor och under 40 timmar andra. I bland är man i form, ibland inte. Känn dig själv.

Postad

Jag har spelat poker i ungeför 1,5-2år nu på mitt första år tjänade jag in runt 100k sek. Blandade det med diverse jobb som jag tjänade in 140k sek på.

Nu detta år är jag uppe på plus 60k sek sen i mars och jobbar heltid vid sidan av. Men som till expempel jag tog ledigt torsdag-måndag från jobbet och plussade 2,1k$ på att lira NL 100$ (spelade mest torsda-fredag). Problemet för mig är att jag efter jobbet inte har tiden att spela fullt ut vilket leder till småpluss men varje dag jag är ledig stiger d iväg till 4-500$ plus.

Min bankrulle är för närvarande på 7-8k$ och funderar på om det är value på att slita röven av sig varje dag för lite över 72$?????? dagen. Vilket man lätt kommer kunna dra in på 1h hemma! Min plan är att ha runt 10-15k$ efter semestern i augusti och sen runt 20k$ till jul. Jobbar heltid på ett vick som sträcker sig fram tills jul. Om jag då har en rulle på 20k$ ska man då fortsätta jobba heltid å knegasöndersig för minimilön?

är 22år gammal btw så har många år kvar :) Men funderar på att gå ner till mina 15-20% jag hade innan så dessa inkomster täcker hyran/fasta kostnader och sen grinda in resten.

Låter min plan rimlig?

Btw håll tummarna för mig ikväll när jag ska lira expekts 6-handed quali till Wsop!! 10k$ till i rulle hade varit toppen!!

Postad
Men funderar på att gå ner till mina 15-20% jag hade innan så dessa inkomster täcker hyran/fasta kostnader och sen grinda in resten.

Låter min plan rimlig?

Det tycker jag absolut.

• 2 weeks later...