Gå till innehåll

NLT - Re-raise med AA


Recommended Posts

Trots att jag bara lirat några veckor så lyckas till och med jag oftast vinna med par i ess. Jag misstänker dock att jag får ut för lite eftersom jag är livrädd för att bli utdragen. Vad anses om mitt agerande nedan?

 

Dealer: Starting a new hand (#387117018)

Dealer: Kloozy posts Small Blind $0.25

Dealer: PSBJE133 posts Big Blind $0.50

Dealer: Dealing cards

Dealer: Your cards :Ad::As:

Dealer: CORPSVET folds

Dealer: konega raises $2

Dealer: memphis316 folds

Dealer: dubs folds

Dealer: OlRedeye folds

Dealer: dididothat folds

Dealer: Odddish raises $6

Dealer: wtm3 folds

Dealer: Kloozy folds

Dealer: PSBJE133 folds

Dealer: konega calls $4

Dealer: Dealing Flop

:4c::Tc::Qh:

Dealer: konega checks

Dealer: Odddish goes All-in $13.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker dock att jag får ut för lite eftersom jag är livrädd för att bli utdragen.

 

Du får ut för lite eftersom du inte sitter med fullt inköp...

Exakt.

Släng in $10-$12 på floppen. När du har $14 i stacken finns förstås inget annat än all in, men med en rejäl stack så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har nog blivit lite skotträdd efter några förlorade all ins och sitter därför ogärna med fullt inköp. I det här fallet hade det inte gjort någon skillnad dock.

 

Dealer: konega folds

Dealer: Winner is Odddish

 

Jag får kanske jobba på att bli lite mer disciplinerad och välja mina all ins med bättre omdöme, så jag kan köra med fullt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rädd för att förlora dina pengar tycker jag du spelar för högt. Sätt dig vid NL 25 istället. Där kan du sitta med samma stack men mörkarna är mindre. Då kanske du inte känner dig rädd för att trycka in degen. Om du blivit utdragen mot en sämre hand ska du inte känna dig rädd för att förlora igen. Försök att istället tänka att det är du som vinner i längden i dessa lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så liten stack i förhållande till potten vilket gör att du måste spela handen. För din del finns det nästan ingen utveckling av bordet som gör att du kan släppa handen. Det enda skulle väl vara om det kommer 2 cl. Eller typ att det kommer 9 och J

Det är mycket viktigt att stacken sätts in på floppen om inte kan du ge fi chansen att slinka. Den HD som fi synar kommer att smalna av med varje gratiskort du ger. Ta som ex om fi har 2 cl oparad om du nu satsar kommer han att syna. Om du checkar kommer han att folda på turn om ingen cl kommer så han slinker därmed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...