Gå till innehåll

Ekenstars PLO dagbok


Recommended Posts

Tjipp..

 

Först vill jag säga lycka till :)

 

"Floppar en 16 korts wrappis (3 ess, 3 kungar, 3 damer, 3 nior och fyra åttor ger mig (nöt)stegen). Bra drag, men synar bara först. Ingen hand jag vill hamna all-in med mot ett set. Knappen höjer och UTG+1 höjer igen. Har inga problem med att hamna all-in mot två personer med mitt drag. Synar bara, vill inte skrämma iväg knappen, känns lite som dom har varsitt set. "

 

Varför inte?

 

Du är ju favorit och kommer steg kortet på turn så får du inte betalt heller förmodligen. In med degen!!

 

Denna flopp ser man en på 1000 och då ska du in med mera pengar helt enkelt.

 

Hade floppen haft ett flushdrag som du inte har så ska man ta det lite försiktigare kanske (spelar man den aggresivt kan dom som jagar flushen lägga sig också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nä, jag är liten dog mot ett set:

 

pokenum -o kh as 9s qs - jh js 7c 5h -- 3h jd ts

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Ts Jd 3h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As Qs 9s Kh 378 46.10 442 53.90 0 0.00 0.461

Js 7c Jh 5h 442 53.90 378 46.10 0 0.00 0.539

 

Om han sitter på några av mina outs (vilket inte är så otroligt) blir han dessutom lite större favorit.

 

Jag har position på setkillen som bettar ut, om jag får stegen på turn tror jag att jag kan få betalt av honom, lite annorlunda om jag satt före honom att agera. Dessutom, om turn parar bordet kan jag vika handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en morgonpromenad idag. Regnade, men det gjorde inte mig så mycket. Lyssnar för tillfället på Cirkelns Mitt av Dan Brown under mina morgonpromenader.

 

Tappade ett par inköp då jag floppade ett par set som inte var bästa handen på rivern. I den ena handen synade han bara med topsettet hela vägen:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with :Ac::8c::9d::9h:

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, CO raises to $1.5, 2 folds, Hero calls, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls.

 

Flop: :Qs::2s::9c: ($9.25, 6 players)

Hero bets $8.8, 4 folds, CO calls.

 

Mellanset, jag bettar ut.

 

Turn: :Jd: ($26.85, 2 players)

Hero bets $14.5, CO calls.

 

Lite skrämmande kort, bettar ut ändå, lite svagt kanske. Kan ha bäst hand och han kan vara på färgdraget, 2 spade på floppen.

 

River: :7h: ($55.85, 2 players)

Hero bets $12, CO calls.

 

Liten värdebet på rivern.

 

Results:

Final pot: $79.85

 

CO showed :Kd::Qh::7c::Qc: and won ($76.85) with three of a kind, Queens

 

Kunde väl knappt spela handen annorlunda då han bara synar. Och hade jag gjort det hade väl hela inköpet rykt.

 

I den andra blev jag utdragen:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :Qh::Qc::3c::Th:

UTG raises to $1.75, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls, Hero calls, Button calls, SB calls, BB calls.

 

Flop: :7c::Qs::3s: ($12.25, 7 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $11.65, MP1 raises all-in $15.65, MP3 folds, Hero raises all-in $47.8.

Uncalled bets: $32.15 returned to Hero.

 

Turn: :Ts: ($55.2, 0 player + 2 all-in - Main pot: $55.2)

 

River: :2c: ($55.2, 0 player + 2 all-in - Main pot: $55.2)

 

MP1 shows :As::4s::8c::7s: (a flush, Ace high)

 

Värst vad folk gillar färgdrag, bara bra i längden :)

 

Tiltade i en hand sen:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with :6d::Qh::Kh::7d:

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 (poster) checks, MP3 calls, CO folds, Hero calls, SB calls, BB (poster) checks.

 

Lite tiltad och trycker på call knappen och synar med min skithand.

 

Flop: :6s::Ks::8s: ($4, 8 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 bets $3.8, 2 folds, MP3 raises to $10, Hero folds, 3 folds, UTG+1 calls.

 

Enkel fold på floppen.

 

Sån är min tilt, blir väldigt billigt.

 

Klar med bonusen på party nu, så det kommer att bli lite mer spel i plantskolan framöver. Tack vare plantskolan spelade jag majoriteten av händerna som behövdes på PLO50. Hade en fin rush där, +$350 på 731 händer. Om jag inte hade deltagit i plantskolan hade jag förmodligen grindat in bonusen på PLO25 tillsammans med en massa andra tighta multitablande nötgrinders :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nä, jag är liten dog mot ett set:

 

pokenum -o kh as 9s qs - jh js 7c 5h -- 3h jd ts

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Ts Jd 3h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As Qs 9s Kh 378 46.10 442 53.90 0 0.00 0.461

Js 7c Jh 5h 442 53.90 378 46.10 0 0.00 0.539

 

Om han sitter på några av mina outs (vilket inte är så otroligt) blir han dessutom lite större favorit.

 

Jag har position på setkillen som bettar ut, om jag får stegen på turn tror jag att jag kan få betalt av honom, lite annorlunda om jag satt före honom att agera. Dessutom, om turn parar bordet kan jag vika handen.

"

 

Se där .Trodde jag aldrig. Kanske skulle börja använda mig mera av twodimes hehe

 

Tror du har rätt när du säger att du får nog betalt av han iom med positionen. Så well played sir :)..

 

Hade jag spelat handen hade jag dock slagit om det är jag säker på..

 

Keep up the good work..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en ganska lång session på kvällen och den gick i fiskens tecken. Dessvärre jag som var fisken. Kändes som jag spelade lite för löst och passivt. Eller så fick jag helt enkelt kalla kort och träffade inget, svårt att säga vilket. Gjorde en del småmisstag, som här:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is Button with :Ad::9h::Qs::Kd:

4 folds, Hero raises to $1.5, SB folds, BB calls.

 

Flop: :Kh::Ah::5h: ($3.25, 2 players)

BB checks, Hero bets $2, BB calls.

 

Turn: :8s: ($7.25, 2 players)

BB checks, Hero bets $4, BB raises to $8, Hero calls.

 

River: :6s: ($23.25, 2 players)

BB bets $5, Hero folds.

Uncalled bets: $5 returned to BB.

 

Kunde ju sparat $8 på att ta ett gratiskort på turn :roll:

 

Spelade inte som en passiv fisk i varje hand i alla fall:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with :Ad::Qc::Ah::Jc:

UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 folds, CO calls, Hero raises to $3.25, 2 folds, UTG calls, MP1 calls, CO calls.

 

Flop: :7d::As::7s: ($13.75, 4 players)

UTG checks, MP1 checks, CO checks, Hero checks.

 

Turn: :4c: ($13.75, 4 players)

UTG checks, MP1 checks, CO checks, Hero bets $6.5, 3 folds.

Uncalled bets: $6.5 returned to Hero.

 

Ingen som hade en sjua, kanske skulle checkat även turn.

 

Blev marginellt minus tack vare sessionens sista hand:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with :Kh::5c::6s::7h:

UTG calls, Hero calls, 2 folds, MP3 calls, CO calls, Button raises to $1.5, 2 folds, UTG calls, Hero calls, MP3 calls, CO calls.

 

Lite dålig hand egentligen, Button var lös och aggresiv före floppen, bl.a höjt med QJ84 preflopp.

 

Flop: :7c::Kc::6h: ($8.25, 5 players)

UTG checks, Hero bets $7.85, 2 folds, Button raises to $31.4, UTG folds, Hero raises all-in $40.85, Button calls.

 

Trepar, bara att potta på denna dragvänliga bräda. När knappen raisar tycker jag set inte är nödvändig då jag har trepar, speciellt inte då det är just han.

 

Turn: :4h: ($89.95, 1 player + 1 all-in - Main pot: $89.95)

 

River: :3s: ($89.95, 1 player + 1 all-in - Main pot: $89.95)

 

Button showed :Kd::Ks::Qd::8c: and lost with three of a kind, Kings :oops:

Hero won ($86.95) with a straight, Three to Seven

 

Denna gången råkade han ha en hand, 90% favorit var han på floppen :oops:

 

Spelat lite över 2k händer nu, slänger nog upp lite PT-stats imorgon.

 

BR Start $2346.40

BR Slut $2233.25 (386 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en joggingtur igår söndag. Känns rätt bra nu när man kommit igång ordentligt. Lite småjobbigt i början, inte det lättaste att släpa runt på 110 kg.

 

Varit lite trött och hängig senaste veckan, men sent på kvällen kände jag för att spela. Lite trött men jag kände mig "hungrig"

 

Sjunde handen vid ena bordet:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is UTG with :7h::Ts::9c::8s:

Hero raises to $1.5, UTG+1 folds, MP1 calls, 2 folds, SB raises to $6.25, BB folds, Hero calls, MP1 calls.

 

Gillar inte att höja från tidig position, förutom när jag har en sån här hand. Kan få riktigt bra betalt om man träffar. Gäller bara att inte överspela den postflopp om man missar. Lösa MP1 som vann förra handen med :Ts::4c::Kd::7s: synar och herr höjer aldrig preflopp (sb) höjer, bombsäker på att han har AAxx. Spelar mer än gärna min hand mot AAxx.

 

Flop: :Tc::7c::6d: ($19.25, 3 players)

SB bets $5.5, Hero raises to $35.5, MP1 calls, SB folds.

 

Hade jag haft två klöver eller om det var en rainbowflopp kunde man sagt drömflopp, men det här får väl duga :)

 

Turn: :2c: ($95.75, 2 players)

Hero is all-in $6.5, MP1 calls.

 

River: :8c: ($108.75, 1 player + 1 all-in - Main pot: $108.75)

 

MP1 mucked :Ad::2s::5d::6s: hur tänkte människan? :shock:

 

Gjorde sen ett grovt misstag vid det bordet. Som storstack får man mer respekt och har mycket lättare att köpa potter, något jag försökte utnyttja. Kanske var lite väl lösaggro, men det var inte misstaget:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with :8s::7d::7c::5d:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, 2 folds, Hero raises to $2.75, SB folds, BB calls, UTG+1 calls, MP1 folds.

 

Höjer före floppen på knappen.

 

Flop: :6c::2h::Ts: ($9, 3 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $8.55, BB raises to $17.1, UTG+1 folds, Hero calls.

 

Båda checkar och jag bettar pott. BB tar typ 45 sek på sig innan han minraisar och jag gör misstaget och synar.

 

Turn: :4d: ($43.2, 2 players)

BB is all-in $14.45, Hero calls.

 

Nia, åtta, femma eller trea ger mig stege, måste syna

 

River: :Td: ($72.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $72.1)

 

BB showed :9c::Qd::As::Th:

 

Skulle naturligtvis inte synat där på floppen. Kanske inte bettat heller. Hade jag checkat där och dom checkat till mig på turn skulle jag haft ett mycket bra läge att semibluffat hem potten. Sen har jag väldigt svårt att släppa händer när folk minraisar, ytterliggare nåt jag får jobba på.

 

Gjorde dessvärre ett till grovt misstag under sessionen:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with :Ac::6c::9d::8h:

Hero calls, 4 folds, Button calls, SB raises to $1.75, BB folds, Hero calls, Button folds.

 

Litet glapp men suitat ess.

 

Flop: :7c::9s::5s: ($4.5, 2 players)

SB bets $3, Hero raises to $10, SB calls.

 

Floppar stege men höjer inte pott

 

Turn: :7s: ($24.5, 2 players)

SB is all-in $17.15, Hero calls.

 

Färgen kommer och bordet parar sig, vad ska han ha lixom? Usel syn!

 

River: :4h: ($58.8, 1 player + 1 all-in - Main pot: $58.8)

 

SB showed :6d::Kd::Ks::As: and won ($56.40) with a flush, Ace high

 

Ingen mening att älta misstaget. Borde ju höjt pott på floppen för att skydda min hand och sedan foldat på turn. Men det var ju en norrbagge som Ken Lennard säkert hade skyllt på ;)

 

Misstag är väl sånt som sker. Inte gräva ner sig i dom utan försöka dra lärdom av dom:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :6d::5d::3h::4s:

UTG (poster) checks, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls, Hero raises to $2.5, Button folds, SB calls, 2 folds, MP1 calls, MP3 calls.

 

Vill öka min aggressivitet preflopp, speciellt i sen position, höjer därför med 6543.

 

Flop: :7d::2s::Ks: ($11, 4 players)

SB checks, MP1 checks, MP3 checks, Hero checks.

 

Missade man ju ganska grovt, checkar

 

Turn: :2d: ($11, 4 players)

SB checks, MP1 checks, MP3 checks, Hero bets $10.45

 

Bra bluffläge nu när alla checkar till mig på nytt. Har bara ett sunkigt färgdrag, men det blir betydligt svårare för folk med en kung att syna här på turn jämfört med på floppen

 

3 folds. Uncalled bets: $10.45 returned to Hero. :twisted:

 

Blev lite plus trots de grova misstagen.

 

BR Start $$2233.25

BR Slut $2251.9 (171 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig mycket mer bekväm nu på PLO50 än innan plantskolan. Höjer mer preflopp än innan och har börjat göra det lite oftare även i tidig position. Och när dom spelar som dom gör blir man ju inte direkt avskräckt:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :9h::Ts::Ah::Qd:

1 fold, Hero raises to $1.5, 1 fold, MP2 calls $1.50, 2 folds, SB calls $1.25, 1 fold

 

Flop: ($5) :Qh::Th::8d:

SB bets $1.5, Hero raises to $9.25, MP2 calls $8.60 (All-In), SB calls $7.75.

 

Top tvåpar, hålstege och nötfärgdrag, har nån stegen så har han.

 

Turn: ($32.10) :9c: (3 players, 1 all-in)

SB checks, Hero bets $18, SB calls $18.

 

River: ($68.10) :5h: (3 players, 1 all-in)[/color]

SB checks, Hero bets $10.5, SB calls $10.50.

 

MP2 mucked :Ac::7h::Jc::Qc:

SB mucked :2h::3s::4h::Qs:

 

EV på 0.73 på floppen och på turn drog SB dött.

 

Den största förlustpotten under sessionen, svårt att inte torska max där:

 

Preflop: Hero is CO with :Ad::7s::Ac::5s:

1 fold UTG+1 (poster) checks, MP1 calls $0.50, 1 fold, Hero raises to $2.75, 2 folds, BB calls $2.25, UTG+1 calls $2.25, MP1 folds.

 

Flop: ($9) :Qh::5c::5d: (3 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $8.55, BB calls $8.55, UTG+1 folds.

 

Triss i femmor med A-kicker

 

Turn: ($26.10) :6s:

BB checks, Hero bets $21, BB calls $8.20 (All-In).

 

River: ($55.30) :8c:

 

BB showed :Kd::Qs::Qc::As: and won ($40.45) with a full house,

 

Får ändå känna sig som en vinnare mot shortstackarna, tänk om dom satt med fullt inköp.

 

BR Start $2251.9

BR Slut $2326.25 (208 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, första stora förlusthanden igår, dåligt spelat av mig:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :Kh::As::Ts::Ah:

MP1 posts a blind of $0.50. UTG calls $0.50, Hero raises to $2.5, 1 fold, MP2 calls $2.50, 4 folds, BB calls $2, UTG calls $2.

 

Flop: ($10.75) :Th::6d::9s: (4 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $10.25, MP2 raises to $20.5, BB calls $20.50, UTG folds, Hero calls $10.25.

 

Turn: ($72.25) 2s (3 players)

BB bets $23.9 (All-In), Hero raises to $26.5, MP2 calls $26.50.

 

River: ($149.15) Qc (3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $149.15

 

Missade helt att stegen var möjlig på floppen. Borde foldat när jag blev raisad där, även om BB synade. På turn när färgdraget kom var det ju bara att trycka in.

 

MP2 shows :8s::7s::7d::9c: and won ($5.20) with a straight, Six to Ten

BB showed :Jc::Ks::8h::4h: and won ($140.95) with a straight, Nine to King

 

Dom andra är väl lite mer osäkert, skulle uppskatta kommentarer på följande händer:

 

Hand 1

Hand 2

Hand 3

Hand 4

Hand 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten session idag. Jakten från i torsdags(?) verkade fortsätta, dom vill verkligen dra ut mig i en av de första händerna:

 

Preflop: Hero is MP1 with :9c::6h::Td::Ad:

2 folds, Hero calls $0.50, MP2 calls $0.50, 1 fold, Button calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($2.50) :7c::6c::8s: (5 players)

SB bets $2.4, BB folds, Hero raises to $9.6, MP2 calls $9.60, Button calls $9.60, SB calls $5.85 (All-In).

 

Floppar nötstegen.

 

Turn: ($39.55) :2h: (4 players, 1 all-in)

Hero bets $37.6, MP2 calls $1.90 (All-In), Button calls $1.90 (All-In).

 

River: ($80.95) 5s (4 players, 3 all-in)

 

SB) showed :9d::Kc::9h::Ts: and won ($16.90) with a straight, Six to Ten

Hero showed :9c::6h::Td::Ad: and won ($26.20) with a straight, Six to Ten

MP2 mucked :As::4c::Jc::9s:

Button mucked :Qh::Qs::7d::8d:

 

Spelade ganska tight/fick dåliga kort under hela session så det hände inte speciellt mycket. Träffa man något träffade ingen annan. Blev (troligen) utdragen i en hand:

 

Preflop: Hero is Button with :Kh::Qc::3s::Qh:

UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, MP1 calls $0.50, MP2 calls $0.50, 1 fold, Hero calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($3.50) :9d::4h::Qd: (7 players)

SB checks, BB bets $3.35, UTG folds, UTG+1 calls $3.35, MP1 calls $3.35, MP2 folds, Hero raises to $20.1, SB folds, BB folds, UTG+1 calls $16.75, MP1 folds.

 

Set i damer, finns stegdrag och färgdrag ute, höjer pott.

 

Turn: ($50.40) :Jd: (2 players)

UTG+1 checks, Hero checks.

 

River: ($50.40) :3h: (2 players)

UTG+1 bets $16.5, Hero folds.

 

Antingen synade han med nötfärgdraget eller nåt stegwrap (eller både och) på floppen, måste väl ha mig slagen här?

 

BR Start $2113.6

BR Slut $2092.85 (151 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På söndagskvällen/natten blev det en del spel. Började ganska dåligt, tappade två inköp ganska tidigt. Det första när jag hade top par och färgdrag och checkraisade en prefloppraisar som jag trodde satt på AAxx. Han hade floppat top och bottentvå och hade nötfärgdraget, klart att han inte foldade. Lite fel tillfälle att göra det movet på. Det andra:

 

Preflop: Hero is CO with :8d::7h::7s::4c:

2 folds, Hero raises to $1.5, 1 fold, SB calls $1.25, BB calls $1.

 

Ska jag spela handen så är det väl bäst att höja före floppen

 

Flop: ($4.50) :6s::9h::Kh: (3 players)

SB checks, BB bets $1, Hero calls $1, SB calls $1.

 

BB som är rätt lös bettar svagt. Antingen set eller färgdraget känns det som så jag vågar inte slå om, synar med öppet stegdrag.

 

Turn: ($7.50) :Tc: (3 players)

SB checks, BB bets $7.15, Hero raises to $28.6, SB folds, BB calls $21.45.

 

Sätter stegen och han bettar pott. Känns verkligen som han har ett set som han vill skydda mot färgdraget. Slår om med nästnöten

 

River: ($64.70) :As: (2 players)

BB bets $61.7, Hero calls $20.90 (All-In).

 

Bara att syna, QJ känns ganska avlägsen, givetvis vad han satt med, QJ87 hade han.

 

Hade spela rätt tight fram till det men började spela lite lösare sen, är ju skitkorten man vinner med känns det som. Lyckades jobba mig tillbaka och första sessionen slutade back $18 bara, härligt med folk som betalar av den floppande nötfärgen med hela stacken med 4:e färgen och tvåpar :)

 

I den andra session var det inte mycket som ville stå. Floppar top set och är uppe mot ett färgdrag och ett stegdrag, båda två träffar givetvis på turn. Han med färgen var en shortstack, så det blev inte så farligt dyrt. Sen hamnar jag all-in mot AAxx när jag floppat top tvåparet (och öppet stegdrag), kommer så klart ett ess på turn. Som tur var va han också en shortstack så det blev inte heller så dyrt. Något jag verkligen inte gillar med stars är alla shortstacks som köper in sig för $20, då är Party mycket bättre.

 

Gick mindre bra att bluffa hem potter efter preflopphöjningar, känns som jag kunde förlorat mycket mer här:

 

Preflop: Hero is CO with :3s::Kh::As::Ks:

2 folds, MP2 calls $0.50, Hero raises to $2.25, 2 folds, BB calls $1.75, MP2 folds.

 

Flop: ($5.25) :Jc::Ac::2h: (2 players)

BB checks, Hero bets $5, BB calls $5.

 

Klart man contbettar när den enda prefloppsynaren checkar

 

Turn: ($15.25) :2s: (2 players)

BB checks, Hero bets $6, BB calls $6.

 

Kan ha bäst hand och han kan ha synat på floppen med ett drag.

 

River: ($27.25) :Ah: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Förbättrar mig på rivern, men det är klart att han har mig slagen, han satt med KQJJ.

 

Fan, känns som allt och alla var emot mig:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :As::9s::7c::Jd:

UTG calls $0.50, Hero calls $0.50, 1 fold, MP2 calls $0.50, 3 folds, BB checks.

 

Flop: ($2.25) :3c::Ad::Jh: (4 players)

BB bets $0.5, UTG calls $0.50, Hero raises to $4.15, MP2 folds, BB calls $3.65, UTG folds.

 

Turn: ($11.05) :3s: (2 players)

BB checks, Hero bets $3.5, BB calls $3.50.

 

River: ($18.05) :3h: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

BB har AKJx och vinner med triss i treor med AK-kicker :roll:

 

Fick klonka lite som tur var, kul när man får fina odds att dra ut:

 

Preflop: Hero is Button with :9s::Td::Qs::Ks:

2 folds, MP2 calls $0.50, 1 fold, Hero raises to $2, SB calls $1.75, BB calls $1.50, MP2 calls $1.50.

 

Flop: ($8) :2h::Ad::Jh: (4 players)

SB bets $3, BB calls $3, MP2 folds, Hero calls $3.

 

Enkel syn med 9 outs till stegen.

 

Turn: ($17) :9c: (3 players)

SB bets $8, BB calls $8, Hero calls $8.

 

Får några till outs och hyffsade odds

 

River: ($41) :8d: (3 players)

SB bets $34, BB folds, Hero calls $33.75 (All-In).

 

Träffar på rivern och SB bettar pott med :8c::Js::2s::Jd:. Som vanligt hård floppträff för fi när jag höjt pre :roll:

 

Final Pot: $108.75

 

Kunde slutat +/- 0 på den andra sessionen om det inte var för sista handen (eller plus hade det blivit om jag vann):

 

Preflop: Hero is UTG with :Ad::Td::8h::9c: MP1 posts a blind of $0.50.

Hero calls $0.50, 1 fold, MP1 (poster) checks, MP2 calls $0.50, 1 fold, CO calls $0.50, 2 folds, BB checks.

 

Flop: ($2.75) :Qd::3d::Jc: (5 players)

BB checks, Hero bets $2.65, MP1 folds, MP2 folds, CO calls $2.65, BB folds.

 

Turn: ($8.05) :4h: (2 players)

Hero bets $7.7, CO calls $7.70.

 

River: ($23.45) :2c: (2 players)

Hero bets $8.5, CO calls $8.50.

 

Final Pot: $40.45

 

Floppar ett stort drag och pottar. Blank turn så jag pottar igen och han bara synar igen, drag? På rivern gör jag en bluff (maskerat som ett värdebett), känns som det är enda chansen att vinna potten. CO hittar syn hela vägen med :4s::9h::Ks::Qs:

 

Inget vidare flyt, bara back $36.3 ändå. Positiva var att jag hade hyffsat disciplin och satt inte längre än jag innan hade tänk för att komma +/- 0 för dagen.

 

BR Start $2092.85

BR Slut $2056.55 (382 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket jävla gnäll i förra inlägget. Spelade nog ganska hyffasat igår ändå. Var rätt aggressivt , hade en pf-raise på 5% vilket är ganska högt för mig. Flop, turn och river aggr factor på 2.20, 4.4 resp. 3.67, var ju inte som om man syna bort massa pengar som en weak-passiv fisk.

 

Fick 8765 två händer i rad på ett bord och höjde båda gångerna i ganska tidig position. Första gången fick jag folda då en bettade in i mig. Andra gången:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :7h::6d::5c::8h:

UTG calls $0.50, Hero raises to $1.5, MP1 calls $1.50, MP2 calls $1.50, 2 folds, SB calls $1.25, BB calls $1, UTG calls $1.

 

Flop: ($9) :2d::Ac::7s: (6 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $5, MP1 folds, MP2 folds, SB folds, BB folds, UTG calls $5.

 

Ganska ofarlig flop om man höjt med AA så jag bettar lite över halvpott med mitt mellanpar.

 

Turn: ($19) :5h: (2 players)

UTG checks, Hero bets $11, UTG folds.

 

Tvåpar och öppet stegdrag, bara att betta vidare och ta hem potten.

 

Var inte galet aggressiv, utan kunde ju checka floppen också:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :Ac::9c::Jd::Kd:

1 fold, Hero raises to $1.75, MP1 calls $1.75, 4 folds, BB calls $1.25.

 

Flop: ($5.50) :3s::2h::7d: (3 players)

BB checks, Hero checks, MP1 checks.

 

Turn: ($5.50) :Td: (3 players)

BB checks, Hero bets $5.25, MP1 folds, BB folds.

 

Plockar upp ett färgdrag och hålstegedrag. Hade MP1 haft något hade han bettat på floppen och detsamma för BB fast på turn.

 

Lite väl lösaggro ett tag kanske:

 

Preflop: Hero is MP1 with :7h::6h::5c::6c:

2 folds, Hero raises to $1.5, MP2 calls $1.50, 1 fold, CO calls $1.50, Button calls $1.50, SB calls $1.25, 1 fold.

 

Flop: ($8) :8h::2h::As: (5 players)

SB checks, Hero bets $7.6, MP2 folds, CO folds, Button folds, SB folds.

 

Synar nån kan man ju alltid få stegdrag på turn och sätta den på rivern. Hade spelat precis likadant om jag hade haft AAxx som jag försökte representera.

 

Jaha, hade man tänkt att cykla iväg och handla, klart det haglar ute då, missflytet fortsätter ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, hade man tänkt att cykla iväg och handla, klart det haglar ute då, missflytet fortsätter ;)

 

När jag var iväg till affären hade regnet slutat och solen sken, ikväll vänder det tänkte jag då. Och det gjorde det :)

 

Först fick jag bra betalt för en överkåk:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :Qs::5s::Jc::Qd:

1 fold, Hero calls $0.50, 1 fold, MP2 raises to $1, 1 fold, CO calls $1, Button calls $1, SB calls $0.75, BB calls $0.50, Hero calls $0.50.

 

Flop: ($6) :8c::8h::Qc: (6 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, MP2 checks, CO bets $2, Button folds, SB folds, BB folds, Hero calls $2, MP2 calls $2.

 

Turn: ($12) :Td: (3 players)

Hero bets $4, MP2 folds, CO raises to $10, Hero raises to $23, CO calls $13.

 

Tycker det är bättre att betta ut lite än att försöka checkraisa här, maskerar handen bättre.

 

River: ($58) :4c: (2 players)

Hero bets $20, CO calls $20.

 

Final Pot: $98

 

CO mucked :9c::8s::Tc::3d:

 

Sen fick jag in hela stacken i en trevägspott med AA33ds:

 

Preflop: Hero is MP2 with :As::Ah::3h::3s:

1 fold, UTG+1 raises to $1.75, MP1 calls $1.75, Hero raises to $7.75, 5 folds, UTG+1 raises to $25.75, MP1 calls $24, Hero raises to $53.15, UTG+1 raises to $82.2, MP1 calls $18.10 (All-In).

 

Flop: ($179.95) :7h::4h::Ts: (3 players, 1 all-in)

 

Glad man var att se ett par hjärter. backdoor till spaderfärgen är inte heller helt fel.

 

Turn: ($179.95) :5h: (3 players, 1 all-in)

 

River: ($179.95) :5c: (3 players, 1 all-in)

 

UTG+1 showed :Ac::Ks::Qd::Ad: and lost with two pair, Aces and Fives

MP1 mucked :Th::7c::8d::6s:

Hero showed :As::Ah::3h::3s: and won ($147.90) with a flush, Ace high

 

 

+$145.2 på 99 händer :D

 

Blir väl lite mer spel senare ikväll/natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade lite under den andra sessionen. Förlorade inte mycket i någon pott utan lite här och lite där. Som i denna handen:

 

Preflop: Hero is BB with :8h::8s::9s::5c:

UTG calls $0.50, 1 fold, MP1 calls $0.50, 2 folds, Button calls $0.50, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($2.50) :9h::7d::6d: (5 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $0.5, MP1 folds, Button calls $0.50, SB folds, Hero calls $0.50.

 

Suckerstegen, checkar för att kolla läget.

 

Turn: ($4) :Qh: (3 players)

Hero checks, UTG bets $1, Button calls $1, Hero raises to $7.85, UTG calls $6.85, Button calls $6.85.

 

UTG brukade småbetta med dåliga händer så jag checkraisade här, tror min stege är bästa handen nu.

 

River: ($27.55) :Jh: (3 players)

Hero checks, UTG checks, Button checks.

 

Final Pot: $27.55

 

Button showed :9d::5d::Kd::Ts: and won ($26.20) with a straight, Nine to King

UTG mucked :9c::Jd::6c::Td:

 

Jag var 58% favorit på turn.,

 

Och denna:

 

Preflop: Hero is MP2 with :6s::8c::6d::Ad:

UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, MP1 calls $0.50, Hero calls $0.50, MP3 calls $0.50, CO calls $0.50, Button calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($4.50) :8d::Kh::8h: (9 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $0.5, UTG+1 folds, MP1 calls $0.50, Hero raises to $6.3, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB folds, BB folds, UTG folds, MP1 calls $5.80.

 

Turn: ($17.60) :4c: (2 players)

MP1 checks, Hero bets $16.75, MP1 raises to $33.5, Hero folds.

 

Bara att folda turn, väldigt säker på att han har mig.

 

Tur att det fanns några vid bordet som inte gillade pengar och lät mig dra ut billigt:

 

reflop: Hero is MP2 with :Ad::3h::2d::As: CO posts a blind of $0.50.

1 fold, UTG+1 calls $0.50, MP1 calls $0.50, Hero calls $0.50, 1 fold, CO (poster) checks, 1 fold, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($3) :4c::Js::Jh: (6 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 bets $0.5, MP1 folds, Hero calls $0.50, CO folds, SB folds, BB folds.

 

Turn: ($4) :Ac: (2 players)

UTG+1 bets $0.5, Hero raises to $2.5, UTG+1 calls $2.

 

River: ($9) :5s: (2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $8.6, UTG+1 calls $8.60.

 

UTG+1 mucked :Qh::5h::Jd::Kh:

 

BR Start $2056.55

BR Slut $2142.80 (309 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att minska på fettet och få ner midjemåttet några cm. Som referens kommer jag använda 25 mars. Hade då en midja på 101 cm och vägde 112 kg.

 

Liten update på detta lilla sidoprojekt. Var på gymmet idag och vågen visade 109 kg och midjemåttet är nu nere på 99 cm och sen ser man ju lite mer deffad ut :)

 

Blir väl nåt litet kort pokerpass ikväll. Måste upp tidigt imorgon då jag ska ta tåget hem till mina föräldrar. Min bror fyller 30 och ska uppvaktas. Blir väl där en vecka eller två, men det ska nog bli en del poker ändå. Dom har ju båda en data och bredband numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att minska på fettet och få ner midjemåttet några cm. Som referens kommer jag använda 25 mars. Hade då en midja på 101 cm och vägde 112 kg.

 

Liten update på detta lilla sidoprojekt. Var på gymmet idag och vågen visade 109 kg och midjemåttet är nu nere på 99 cm och sen ser man ju lite mer deffad ut :)

 

Blir väl nåt litet kort pokerpass ikväll. Måste upp tidigt imorgon då jag ska ta tåget hem till mina föräldrar. Min bror fyller 30 och ska uppvaktas. Blir väl där en vecka eller två, men det ska nog bli en del poker ändå. Dom har ju båda en data och bredband numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att sammanfatta maj, +$142.80 på 3600 händer i plantskolan. Inget resultat som jag är nöjd med och jag är inte heller nöjd med antalet händer.

 

Spelmässigt tycker jag mitt spel har blivit bättre. Jag känner mig mycket tryggare och mer bekväm på PLO50 än innan. Jag har blivit mer aggresiv före floppen (innan limpade jag nästan alltid). I Postflopp spelet bettar jag lite hårdare (pott) än förut och tar det lite lugnare med vissa problemhänder när jag sitter ur position.

 

Planer för juni: siktar givetvis på ett bättre resultat än i maj. Ska också försöka spela minst dubbelt så många händer i plantskolan denna månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade totalt tre sessioner idag. +$20 på den första, -$70 på den andra och sen gick det käpprakt åt helvete på den trdeje, -$148 :(

 

Första sessionen hände väl inte så mycket, den var ganska kort. I den andra ville inte mycket stämma. Förlorade rätt många småpotter. Som den här:

 

Preflop: Hero is Button with :Ts::Js::9c::5d:

2 folds, MP2 calls $0.50, 1 fold, Hero calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($2) :Th::9s::4d: (4 players)

SB bets $1, BB folds, MP2 folds, Hero raises to $4.9, SB calls $3.90.

 

toptvå, höjer.

 

Turn: ($11.80) :4s: (2 players)

SB checks, Hero bets $5, SB calls $5.

 

Är han på drag måste han ju få betala för att dra, jag kan ha bäst hand

 

River: ($21.80) :8d: (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Final Pot: $21.80

 

SB showed :4c::7s::Tc::As: and won ($20.75)

 

Vad kan man göra när dom spelar så?

 

Samma med den här:

 

Preflop: Hero is BB with :2h::Td::Qs::4c:

UTG calls $0.50, 2 folds, MP2 calls $0.50, 1 fold, CO calls $0.50, Button calls $0.50, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($3) :4d::4h::7h: (6 players)

SB checks, Hero bets $2.85, UTG folds, MP2 folds, CO folds, Button calls $2.85, SB folds.

 

Turn: ($8.70) :6d: (2 players)

Hero bets $8.3, Button calls $5.90 (All-In).

 

River: ($22.90) :9c: (2 players, 1 all-in)

 

Button shows :9s::7d::5h::9h: (a full house, Nines full of Fours) :roll:

 

Den tredje, börjar med att jag förlorar den här potten:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :9h::Qd::Ks::Qh:

UTG calls $0.50, Hero raises to $2, MP1 calls $2, 1 fold, CO calls $2, 1 fold, SB calls $1.75, BB calls $1.50, UTG calls $1.50.

 

Höjer pre.

 

Flop: ($12) :Kd::Ac::Kc: (6 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $6.5, MP1 folds, CO folds, SB folds, BB folds, UTG raises to $30.9, Hero raises to $52.15, UTG calls $16.60 (All-In).

 

Floppar trissen och bettar ut, blir check-raisad av UTG. Sitter han med AK? borde han ha spelat den så då? om han inte har AK (utan en annan K) leder jag, jag ställer. Han satt med AKJ9. Det får jag ta på mig, dåligt spelat av mig.

 

Handen direkt efter:

 

Preflop: Hero is UTG with :7d::8c::9d::Tc:

Hero raises to $1.5, UTG+1 calls $1.50, 1 fold, MP2 calls $1.50, 1 fold, Button calls $1.50, 1 fold, BB calls $1.

 

Fin starthand, jag höjer.

 

Flop: ($7.75) :2c::7h::Jc: (5 players)

BB checks, Hero bets $7.4, UTG+1 folds, MP2 calls $7.40, Button calls $7.40, BB folds.

 

Par, stegdrag och färgdrag, jag bettar och får två syn.

 

Turn: ($29.95) :Qd: (3 players)

Hero bets $28.5, MP2 calls $28.50, Button raises to $37.2, Hero calls $8.70, MP2 calls $8.70.

 

Några fler stegouts, de andra synade bara på floppen så jag bettar igen.

 

River: ($141.55) :4s: (3 players)

Hero checks, MP2 checks.

 

button mucked :Th::9h::8d::5c:

MP2 showed :Ac::Ah::3c::5d: and won ($138.55) with a pair of Aces

 

Jag och knappen blockade varandra på stegdraget och mitt färgdrag var dött.

 

Småtiltade lite mer sen efter det:

 

Preflop: Hero is MP3 with :6s::Kd::As::Jd:

UTG calls $0.50, 1 fold, MP1 calls $0.50, 1 fold, Hero raises to $2, CO calls $2, 2 folds, BB calls $1.50, UTG calls $1.50, MP1 folds.

 

Höjer med min hand,

 

Flop: ($8.75) :Jh::Qd::2d: (4 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $8.35, CO calls $8.35, BB folds, UTG folds.

 

Par, nötfärgdraget och hålstege. Bettar när dom checkar

 

Turn: ($25.45) :9h: (2 players)

Hero bets $24.2, CO calls $23.30 (All-In).

 

River: ($72.95) :2s: (2 players, 1 all-in)

 

CO synade med par i damer och sämre färgdrag på floppen och fick tvåpar på turn. CO showed :7d::Qh::5h::9d:. Är det jag som spelar dåligt?

 

Stannade inte där:

 

Preflop: Hero is MP1 with :Qd::6d::Ts::Qh:

1 fold, UTG+1 calls $0.50, Hero calls $0.50, MP2 raises to $1.5, 2 folds, Button calls $1.50, SB calls $1.25, BB calls $1, UTG+1 calls $1, Hero calls $1.

 

Limp-synar.

 

Flop: ($9) :Jh::Qc::9s: (6 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $8.55, MP2 folds, Button calls $8.55, SB folds, BB folds, UTG+1 folds.

 

Topset och öppet stegdrag. Jag bettar när halva bordet checkar till mig.

 

Turn: ($26.10) :6h: (2 players)

Hero bets $14, Button calls $14.

 

Bettar igen kan ju ha bäst hand.

 

River: ($54.10) :5s: (2 players)

Hero checks, Button checks.

 

Får vara tacksam att knappen var så passiv med suckerstegen, Button showed :9h::7d::Tc::8d:

 

Jaja, imorgon är en annan dag. Vill man lyckas måste man vara beredd på att misslyckas, eller nåt sånt.

 

BR Start $2142.80

BR Slut $1944.5 (390 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bra i början men tappade sedan och slutatde dagen $1.6 rikare efter 300 händer. Vann en skön $110 pott med set i kungar men sen hade man inget flyt och blev bl.a utdragen med floppad stege mot färgdrag, all-in på floppen. Suraste torsken var den här handen:

 

Preflop: Hero is MP with :Ts::Ad::Td::4h:

UTG calls $0.50, Hero calls $0.50, 1 fold, Button calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($2.50) :9h::Ah::Tc: (5 players)

SB bets $2.4, BB calls $2.40, UTG folds, Hero raises to $12, Button folds, SB calls $9.60, BB raises to $24.35, Hero raises to $67.15, SB calls $31 (All-In).

 

Då jag har ett A minskar ju risken att jag ska vara översettad.

 

Turn: ($137) :Qd: (3 players, 1 all-in)

 

River: ($137) :Kh: (3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $137

 

SB showed :5c::Ac::7s::9s: and lost with two pair, Aces and Nines

BB showed :Kc::Qc::Qh::7c: and won ($72.55) with three of a kind, Queens

Hero showed :Ts::Ad::Td::4h: and won ($37.30)

 

Bara 6 dollar back i handen men jag var 70% favorit på floppen i trevägspotten

 

Blev också rejält utbluffad i en pott också, ingen läggning jag ångrar, den är rätt i längden:

 

Preflop: Hero is UTG+1 with :8d::Jh::7s::7c:

UTG calls $0.50, Hero calls $0.50, MP1 raises to $1, 1 fold, CO calls $1, Button raises to $1.8, 1 fold, BB calls $1.30, UTG calls $1.30, Hero calls $1.30, MP1 calls $0.80, CO calls $0.80.

 

Flop: ($11.05) :Jc::Js::Th: (6 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $10.5, MP1 folds, CO folds, BB calls $10.50, UTG folds.

 

Pottar och får en syn.

 

Turn: ($32.05) :5d: (3 players)

BB bets $6.5, Hero calls $6.50.

 

Nu kommer han ut och bettar, JT eller TT? eller nåt annat? Potten är stor så jag synar

 

River: ($45.05) :3c: (3 players)

BB bets $10.5, Hero folds.

 

Han bettar igen och jag måste folda. Om han inte har JT eller TT borde han ha en J med en bättre kicker än min.

 

BB showed :3s::Tc::9s::Qc: and won ($42.90) with two pair, Jacks and Tens

 

Som sagt, är nog rätt att lägga sig där i längden. Men hade jag vetat vilken tomte han var had jag givetvis inte lagt mig. Han lyckades sedan förlora hela stacken i en hand med ett tvåpar när en kille först hade nötset på floppen, nötkåk på turn och nötfyrtal på rivern, action på alla gator :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man fick klonka in en turneringsvinst i favoritspelet 2-7 TD. Fint bonuspris denna veckan, en iPod 30GB. Hade tänkt att använda mina partypoints för en sådan i partypokers shop, men det får väl bli nånting annat där. Förra 2-7 vinsten (den turneringen som var fel, 9 eller 10 spelare vid varje bord) var det en PSP i bonuspotten, men då var Heyjohan snäll och lät mig byta den mot en digitalkamera :)

 

Tur tyckte vissa att jag hade, och det stämmer väl till viss del. Är man lite lös och väldigt aggressiv kan man få en del potter ganska lätt och få rejält betalt när man har riktigt bra kort. Innan första bytet raisar man om man är först in eller trebettar om man har en spelbar hand. Inte ge mörkarna en chans att komma med billigt. Att openlimpa är ett riktigt dåligt spel.

 

2-7 TD är ett drawing-game och man ska betta om man har position och drar färre kort än sina motståndare även om man inte fått in sin hand ännu. Ibland klonkar man, ibland får man potten osynad efter sista bytet och ibland vinner man på par i treor när fi bluffsynar. Låg i toppen av resultatlistan nästan hela turneringen. Tappade lite vid bubblan när man fick syn av J-hög och liknande efter sista bytet och man själv hade dragit in ett par. Klart det är kvar lite bättre spelare i slutet av turneringen som kan göra sådana syner. Bara att dra ut dom i handen efter :)

 

En kul hand från gårdagens PLO session:

 

Preflop: Hero is BB with :3s::6d::Tc::7d:

2 folds, MP1 calls $0.50, MP2 calls $0.50, 1 fold, Button calls $0.50, SB completes, Hero raises to $1, MP1 calls $0.50, MP2 calls $0.50, Button calls $0.50, SB calls $0.50.

 

Flop: ($5) :Ac::9s::8h: (5 players)

SB checks, Hero bets $4.75, MP1 calls $4.75, MP2 folds, Button folds, SB folds.

 

Turn: ($14.50) :9c: (2 players)

Hero bets $5.5, MP1 folds.

 

Skulle givetvis ha checkat med min skithand, men tryckte på raise istället. När floppen kom som den gjorde var det ju bara att betta på. Kul med missclicks :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla flummdator mina föräldrar har. Skärmen slutade fungera i förmiddags, men den slutade inte helt. Den funkade om man höll inne powerknappen på datorn. Annars stod lysdioden på skärmen och blinkade väldigt snabbt. Fick ringa supporten och de sa att de skulle ta in den på verkstaden för lagning.

 

Deras trådlösa mus (och tagentbord) slutade också att fungera. Det berodde väl på att jag bröt strömmen till datorn och skärmen (vill se om skärmen mådde bättre av det).

 

Sen i natt skulle jag kolla om jag fick igång det trådlösa helvetet, gick ju använda datorn lite om man satt och höll inne powerknappen. Då fungerade plötsligt skärmen som den skulle :shock:. Självläkte väl när den fick vila i några timmar. Musen fick jag också igång, var en liten connectknapp under den.

 

Blev därför ingen poker inatt, får bli imorgon natt istället. Läste lite i Reubens Omaha quizz bok, postar ett par situationer från den boken imorgon där jag inte alls håller med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Hero is UTG+1 with :8d::Jh::7s::7c:

UTG calls $0.50, Hero calls $0.50, MP1 raises to $1, 1 fold, CO calls $1, Button raises to $1.8, 1 fold, BB calls $1.30, UTG calls $1.30, Hero calls $1.30, MP1 calls $0.80, CO calls $0.80.

 

Flop: ($11.05) :Jc::Js::Th: (6 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $10.5, MP1 folds, CO folds, BB calls $10.50, UTG folds.

 

Pottar och får en syn.

 

Turn: ($32.05) :5d: (3 players)

BB bets $6.5, Hero calls $6.50.

 

Nu kommer han ut och bettar, JT eller TT? eller nåt annat? Potten är stor så jag synar

 

River: ($45.05) :3c: (3 players)

BB bets $10.5, Hero folds.

 

Han bettar igen och jag måste folda. Om han inte har JT eller TT borde han ha en J med en bättre kicker än min.

 

BB showed :3s::Tc::9s::Qc: and won ($42.90) with two pair, Jacks and Tens

 

"Som sagt, är nog rätt att lägga sig där i längden."

 

Varför synar du på turn om du tror att du drar dött? Då spelar det väl ingen roll hur stor potten är. Bestäm dig, har han dig slagen så lägger du dig på turn, annars är det bara bomba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara mot JT jag drar dött emot. J5 kan inte uteslutas, eller triss i knektar med hyffsad kicker. Men annars hade det nog inte varit fel att lägga sig redan på turn.

 

Fold preflopp är lite tight tycker jag, 77 är ett mellan par och sidokorten är inte helt okoordinerade. Folk brukar inte spela wraps så med ett par på floppen, inte på denna nivån och inte tillräckligt ofta för att en syn på rivern ska vara vinnande i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...