Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte kvar handhistoriken så improviserar lite, handen utspelades på Partypoker inatt och har handen färskt i minnet.

6 pers på ett NL50 bord.

Jag har cirka $120 och mina 2 FI i denna handen sitter med strax under $50

Jag plockar upp

J :club: J :diamond:

Raisar i position upp till $3

2 syn, blindsen foldar.

flop

K :club: 8 :heart: 6 :diamond:

Betar ut $9 och får syn syn

Turn

4 :diamond:

Rundcheck

River

J :heart:

FI 1 betar $10, FI 2 foldar, jag raisar 20$, FI 1 går all in med sista ~$30, jag synar.

FI visar

7 :diamond: 5 :spade: för stegen

Hur hade ni spelat? Skulle jag synat ner på rivern? EDIT: dvs inte raisat utan bara synat hans riverbet?

Postad

hehe jadu, sätta nån på 75o som synar 6xBB preflop är juh lite svårt. Om du uteslutit resultatet hade jag gissat på AK/KQ/88/66 typ.

Så ja, syn känns väl rätt om du inte har annan read på nissen, typ "ställer bara med nuts".

Postad

Klart att du spelade rätt, vad ska han ha? KK/75 är väl det som slår dig om inte morgontröttheten är för stor just nu.

Jag törs nästan påstå att hans spel inte är helt åt skogen heller, bortsett från att de måste vara sooted ;)

Så länge man får bra betalt (hela stacken räknas som bra) när man träffar så lär det ju vara +EV på det, orkar inte räkna men nog känns det så spontant iaf.

Postad

svårt att säga om de va rätt spelat eftersom ja vet va han hade...

men om du betat på turn och han raisat all-in, hade du synat då?

i de här fallet så hade nog en bet på turn varit bra, fast NL50 är över min nivå så ja spelar ett annat spel på låglimit. sen att du träffar J på river gör den omöjlig att lägga!!

ja tycker du spelade handen bra, och helt sjukt att han synar 6ggr-BB me 75o, förstår att tilten e nära!

-liknar mest sammy farha stilen i highstakes poker om ja ska säga nått om fiskens spel :P