parre Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Taget ur minnet, några detaljer säkert fel, men ungefärlig stacksize i relation till pott/blinds bör vara tillräckligt korrekt för att göra handen intressant. Lördagsturnering på Klubben, skulle tippa på blinds på 100-200. Då ska vi se. Du sitter i sen position med ca 5k framför dig. En spelare som dricker öl, konstant snackar skit och som verkar spela extrem löst och aggressivt raisar preflop till 800 efter ett par limpare. Du synar med A5. Galningen har tidigare plockat ett par stora potter, bl.a. då han blixtsynade en allin med toppar-Q kicker mot ett stegdrag med överkort som höll. Han täcker dig, har ca 9k framför sig. Han verkar spela väldigt många händer och spela dessa hårt, nästan som om han har något maniskt driv i att spela varje hand. Hur som helst: Floppen kommer AA3 rainbow. Du har alltså toptrissen. Galningen säger "Jag är all-in" direkt (ligger ca 2.5k i potten). Galningen missade dock - efteråt svor han på att det var oavsiktligt - att det inte var hans tur. Han tvingas alltså checka efter att första spelaren checkar. Vad gör du när spelare 1 checkat och maniac tvingats att checka och det är din tur? Du har ca 4.5k kvar, galning täcker dig, ca 2.5k i potten. Vad är ditt move, och varför? Vad hade du gjort om du varit HU mot Mr. Maniac och han gått all-in direkt (dvs om hans all-in hade stått)? Citera
Papa Kubo Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Jag skulle aldrig någonsin syna med A5 i det läget. Citera
Wiznakh Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 de händer du har sämre än är endast 3 3 eller A med högre kicker. jag skulle nog sätta honom på pocketpar. Förmodligen rätt högt. däremot är A 5 en riktig skithand o skulle nog inte syna på det preflop. 9 gånger av 10 så vågar man ändå inte ställa in om det kommer ett A. Citera
Nusseman Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Jag skulle nog checka och låta dig all-in bluffa med KJo på turn istället, parre Citera
Papa Kubo Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 jag skulle nog sätta honom på pocketpar. En kille som "verkar spela extrem löst och aggressivt"? Citera
fek02cth Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 jag skulle nog sätta honom på pocketpar. En kille som "verkar spela extrem löst och aggressivt"? Ja, det hindrar väl inte att han kan ha ett pocketpar? Som jag ser det är det en ganska trolig hand. I detta läget beror spelet på hur man bedömer sannolikheten att motståndaren har dig slagen. Potten ger dig 7 mot 4,5 vilket innebär att du är med om du tror att det är mer än 65 % att du har bäst hand. Skulle dock inte synat 4bb med A5, speciellt inte om de var offsuit. Citera
Papa Kubo Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Ja, det hindrar väl inte att han kan ha ett pocketpar? Som jag ser det är det en ganska trolig hand. Som jag ser det är det ganska troligt att han sitter med vilken skit som helst på hand. Citera
summlan Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 All in! Om så bara för att bli av med en dryg öldrickande galning. Har haft såna på våra homegames varje fredag. Antingen vinner du, då blir du av me han, eller så förlorar du å slipper sitta vid samma bord som öldrickaren Sen beror det väl på hur mycke du betalat för att va med i turneringen. Är det en tusenlapp å ni lirar en turnering i månan kan man ju börja fundera över om man verkligen vill chansa. Är det en hundring å ni lirar ett par turneringar under kvällen hade jag satsat. Citera
Fadeh Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Jag hade nog checkat och hoppats på en 5:a på turn(eller sista esset). Citera
parre Postad 25 November , 2004 Författare Rapport Postad 25 November , 2004 Jag skulle nog checka och låta dig all-in bluffa med KJo på turn istället, parre Som alltid har du grymma reads. Denna gång dock bara korrekt till 50%... All in! Om så bara för att bli av med en dryg öldrickande galning. Har haft såna på våra homegames varje fredag. Bah, jag kan informera dig om att den öldrickande galningen är långt ifrån dryg, utan snarare rätt trevlig med ett skarpt sinne för humor... Citera
parre Postad 25 November , 2004 Författare Rapport Postad 25 November , 2004 Hur som helst, här följer resultat: (Som Nusse påpekade så var det alltså jag som var den öldrikande galningen....) Efter att ha fått tvångschecka så betade snubben med A5 ut - minns inte hur mycket, men typ 1500-2000, varpå jag blixstnabbt ställer honom all-in och han blixtsynar. Han vet upp A5, jag hade AJ, turnade knekten varpå han drog dött. Jag trodde mig i detta läge få syn av en hel del händer jag hade slagen, den enda hand någon skulle kunna tänkas ha som slår mig är 33 (med min tableimage så är jag rätt säkert att AQ/AK hade re-raisat preflop...)dessutom så är potten tillräckligt stor för att jag gärna ska ta den här och nu, plus att jag slipper visa min hand och låta folk senare gissa. Citera
Morbo Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 (mr petnoga säger: han drar till en 2-outare för split) Citera
Recommended Posts