Gå till innehåll

Stejkning?


Jessica

Recommended Posts

Om personA ska stejka person B på en sida där personB har en bonus på gång och de bestlutar sig för att dela 50/50 på vinster och förluster bör stejkaren få halva bonusen då med även fastän 1/5 av bonusen redan är avklarad?

 

* FLytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådant måste man ju komma överens om i förväg. Som "vinst" bör väl alla pengar som personen drar in på spelandet under stejkningstiden räknas?

Om det finns oklarheter är det väl bara att vänta med stejkningen till efter att bonusen är clearad?

Jag har för övrigt svårt att förstå mig på stejkning? Kombineras det alltid med skottning (som spelaren inte annars skulle ha råd med) eller varför skulle en vinnande spelare vilja dela vinsten med någon? Den vinnande spelaren behöver ju inte alls vara vinnande på den högre nivån. Någon som orkar förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att man stejkar någon är väl för att man ser det som en bra investering. Om bonusar ska räknas med eller ej får man bestämma innan. Stejkaren ställer kraven.

 

Jag har själv ingen erfarenhet av stejkning men om jag skulle stejka någon skulle jag kräva 50% av alla vinster, dvs på spel, bonusar och rakeback. Alla t-shirts man får via bonusarna skulle jag klippa mitt itu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är juh så att han som stejkar har sett spelaren äga upp små nivåer och är ganska övertygad om att han skulle vara vinnande på en högre nivå. Spelaren orkar inte grinda upp en bankrulle som är stor nog för att spela på högre nivåer och därför vinner båda på en överenskommelse om stejkning.

 

Edit: oj vad sen på att svara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för övrigt svårt att förstå mig på stejkning? Kombineras det alltid med skottning (som spelaren inte annars skulle ha råd med) eller varför skulle en vinnande spelare vilja dela vinsten med någon? Den vinnande spelaren behöver ju inte alls vara vinnande på den högre nivån. Någon som orkar förklara?

 

Jag är förtillfället stejkad, annledningen är att jag spenderade min tidigare rulle och efter det så är det inte lätt att komma tebaxs, tanken är väl att jag bara ska fortsätta vara stejkad tills jag har en tillräckligt stor rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK i Kometens fall fattar jag. Dock usel money management att spendera hela rullen :)

En vinnande spelare borde ha tålamod att spela ihop en egen rulle. Om han/hon inte redan lyckats med det förstår jag inte hur spelaren kan räknas som vinnande. Jag tycker bara att det verkar som att det allt för ofta går ut på att någon som tror sig vara vinnande men som gulat "lurar" någon att finansiera hans/hennes spelmissbruk.

Jag är, som ni ser, inte alls insatt i ämnet och hoppas att ingen tar illa upp när jag ger utlopp för min förutfattade mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för övrigt svårt att förstå mig på stejkning? Kombineras det alltid med skottning (som spelaren inte annars skulle ha råd med) eller varför skulle en vinnande spelare vilja dela vinsten med någon? Den vinnande spelaren behöver ju inte alls vara vinnande på den högre nivån. Någon som orkar förklara?

 

Jag är förtillfället stejkad, annledningen är att jag spenderade min tidigare rulle och efter det så är det inte lätt att komma tebaxs, tanken är väl att jag bara ska fortsätta vara stejkad tills jag har en tillräckligt stor rulle.

 

nickar du kometen på stars? isf kom du ju tvåa i en söndagsturre för några månader sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nickar du kometen på stars? isf kom du ju tvåa i en söndagsturre för några månader sen.

 

Nej, det är inte jag, tyvärr :)

 

OK i Kometens fall fattar jag. Dock usel money management att spendera hela rullen :)

 

Jo, riktigt uselt, hade dock en downswing och torskade halva rullen, så tröttnade helt enkelt och tog en break ifrån pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...