Gå till innehåll

NLT - Trn, 25/4, Online, post-game snack!


parre

Recommended Posts

Dåså, åkte näst först, 25:a.

 

Satt i BB med 96o, fyra andra limpar, floppen kommer 6-9-T, två klöver, Ector går allin, jag gör mitt första och enda stora misstag och synar (han har 78 i spader), ingen nia eller sexa på turn och river och jag har 500 kvar, går allin nästa hand med QJs mot QQ och åker.

 

Nu när jag tänker efter så var den där synen ännu mer idiotiskt än vad den först verkade. Vad hade han gått allin med? Knappast något sämre än T9 eller ett floppat set. Klantigt, klantigt, klantigt, men får komma igen nästa gång!

 

Lycka till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Ute!

 

Vem var tomten som synade min 4 BB höjning och gick all in med 5,K när jag sitter med J,J och drar ut mig med en K på turn??. Shame on you!

 

Nåja åkte sen mot devalanter när jag försökte stjäla blinds med 3,3 som fick skicka in mina sista 2000 och blir synad av A,Q.

 

2 outdraws... inte mycket att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte kalla det här för "loosers lounge"... :)

 

Jag vill bara säga att jag låg 6:a ett tag! :)

 

- QoS

 

QoS, alla ligger delad 1:a i början... :)

 

Jag fick in mina marker fint med JJ mot AT och 86o (om jag minns rätt) tyvärr floppades det ett Ess så jag kom sjua.

 

Devalanteriel har av okänd anledning valt att inte ta emot min bounty, så den tillfaller istället jumboplatsen.

 

Grattis WinstonS, 30$ ligger och väntar i cashiern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får också säga grattis till Ector!

Väldigt rolig turnering tycker jag, slutade som 4´a, har inte spelat så länge så det var nog min bästa insats hittils, har vunnit någon liten sng på expekt tidigare, men det var antagligen mot fulla o trötta amerikaner.. Här var det ju fint motstånd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen turnering som jag kommer att beratta om för mamma. Första POKERFORUM.nu-turneringen för mig slutade med en fin sistaplats. Akte ut pga ett fasansfullt otrevligt riverkort men men...

 

Jag ar inte tillrackligt förmögen pa 24h sa jag tar garna emot en tröstbounty, tack Nusseman.

 

Och sist men inte minst - stabilt spelat Ector - Grattis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer i hyllningskören - grattis Ector! - och tar åt mig en del av äran eftersom han självklart inte vunnit om jag inte sagt åt honom att ta på sig hatten.

 

Eftersom många verkade tro det i går så vill jag inflika att jag inte är/var bitter, här följer några av de händer jag fick under turneringens första hälft: AKs, AKo, AQx2, KK, QQx4, JJx3, 99x2... dessutom vann jag fyra all-ins (varav tre där jag själv var all-in) med minst 15% underläge. Att jag sedan själv åkte ut mot ett riverkort när jag för en gångs skull ledde en all-in får betraktas som retroaktiv rättvisa, för jag borde ha åkt ut långt tidigare, även om jag i stort är nöjd med mitt spel.

 

Så återigen - grattis Ector! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar och bockar igen... Sen tänkte jag angående handhistory... Jag tog hem de 100 sista händerna, är det någon som klurar på nån hand där, vill veta vad jag hade eller dylikt så säg till. Antingen postar jag i HH forumet eller så kan jag svara privat. Själv har jag svårt att tycka att nå´t känns intressant på rak arm sådär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa Grattis igen Ector :D

 

Tror inte det var någon hand som utmärkte sig sådär jättemycket som kan vara intressant för alla? Själv fick jag inte ett pocketpar högre än 99, men tyckte jag spelade skapligt iallafall. Inte sådär jättesmart att calla din allin med Q 8 eller vad det var för junk jag hade på slutet, men blindsen var ju sjukt dyra. Och jag var helt övertygad om att du bara ville sno blindsen och att du inte hade något par på handen. Kunde såklart väntat ett varv eller 2 till, men det blir endå rätt slumpartat i slutet av turneringar tycker jag. Så då kan man ju lika gärna chansa med vilka 2 kort som helst (nästan)

 

Men TACK alla (särskilt 24h såklart) för en mycket trevlig turnering. Hoppas det blir flera framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...