sankento Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 NL20 CG på Expekt. FI i denna handen är riktigt dålig, han går all-in pre-flop väldigt ofta, gärna m ngn har höjt 1$ Han gör monstroösa över bet's och jag satt bara o väntade på rätt hand att ta alla hans pengar. Det är alltså en sån spelare man lätt kan syna all-in med AJs AQo händer... HERO 9 9 med (21$) i SB 4 spelare har limpat och jag väljer att höjar 1.2$ alla FI synar och det ger en pot på 4.90$ Flop 3 5 6 <---- hygglig flop iaf HERO rasie 3$ <----- för liten bet? Alla FI synar. 16.90$ i potten. Turn 5 <----- lite jobbigt kort då många på NL20 kan spela 2a par HERO checkar o ser vad dom hittar på. Alla FI checkar River 7 <----- inte världens bästa kort men sätter nog ingen av dem på en 4a. Här vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Tycker det är dumt att göra en för stor rasie då det är lite knivig synv vid omslag? Jag väljer iaf att göra en liten value bet o slänger in en 5$ rasie. (dumt spelat?) Första FI lägger sig och min favorit "Mr.all-in/ överbet" höjer 15$ den 3e FI lägger sig. Nu vad gör jag? Citera
Birgerstam Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 Du väntar på ett ännu bättre läge. Detta bet är ju inget överbet i mitt tycke, utan kan mycket väl vara en enkel värderaise. Citera
parre Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 1) Det är sällan bra att höja medelhöga pocketpar preflop ur position (dvs SB) mot flera motståndare - särskilt inte sådana som går all-in preflop väldigt ofta. Vill du verkligen syna dig all-in med 99 preflop? 2) Din bet på floppen gillar vi. Men när alla synar är det dags att lägga ner. 3) Turn spelar du helt rätt. 4) Varför skulle ingen kunna ha en fyra? Det är rätt sannolikt att någon har stegen. Du ska absolut inte beta i alla fall. Check/fold är nog bästa alternativet, du slår ingenting förutom en bluff (eller en uselt spelad 88). Även tomtar hittar händer ibland. Citera
sankento Postad 30 April , 2006 Författare Rapport Postad 30 April , 2006 1) Det är sällan bra att höja medelhöga pocketpar preflop ur position (dvs SB) mot flera motståndare - särskilt inte sådana som går all-in preflop väldigt ofta. Vill du verkligen syna dig all-in med 99 preflop?. Nej jag synar nog inte an all-in pre-flop med 99. Men eftersom det bara är NL20 och FI oftast är ganska dålig brukar jag gilla att ta komandot i händera t.ex med 99 från SB. Det är absolut inte ett spel jag alltid gör men på NL20 så händer det ibland, då FI oftast är ganska svaga mot CB. 4) Varför skulle ingen kunna ha en fyra? Det är rätt sannolikt att någon har stegen. Du ska absolut inte beta i alla fall. Check/fold är nog bästa alternativet, du slår ingenting förutom en bluff (eller en uselt spelad 88). . Jag sa inte att ingen inte kunde ha en fyra, jag sa att jag inte satta ngn på en.. det behöver självklart inte betyda att ingen sitter med den I detta fallet så valde jag faktiskt att syna. Baserat på att han som sagt är väldigt dålig och spelar otroligt konstigt och hade i princip gett bort pengar i 2 timmar. Han hade Q K och jag vann glatt potten. Det är inget spel jag gjort om det varit ngn annan spelare vid bordet utan bara just för att det var han. För övrigt riktigt kul kille o spela mot, han köpte in sig igen o jag tog hans inköp en 2-3 ggr Citera
Recommended Posts