Hygglo Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 Jag skulle vilja förbättra mitt pre-flop spel, då jag tycker det är min största svaghet för tillfället. Jag spelar både cashgames och turneringar. Efter floppen tycker jag ofta att jag har en bra känsla för var jag står och om mina motspelare har starka eller svaga händer. (I alla fall på de nivåer jag spelar, ganska låga) Alla tips emottages, böcker/saker jag bör tänka på/exempel på konkreta sitiuationer/saker jag ska träna på och så vidare. PS. om ni vill ge mig litteraturtips har jag redan läst följande böcker: Super System (1) - Brunson Play poker like the pros ( ) - Helmuth Hold'em Poker - Sklansky Harrington on Hold'em 1&2 - Harrington Small stakes Hold'em - Sklansky m.fl. The Theory of Poker - Sklansky Pokerhandboken - Glimne Citera
loka2 Postad 3 Maj , 2006 Rapport Postad 3 Maj , 2006 Om du nu har läst alla dessa böcker så tycker jag att du borde ha bra koll på vad som gäller pre-flop. Så det tips jag kan ge dig i så fall är att spela mer och analysera ditt spel efteråt. Citera
Hygglo Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2006 Tack för era svar. Det jag brukar ha problem med i allmänhet är att jag check/callar för mycket, det som förbättrat mitt spel mest på sista tiden är när jag började spela mina draghänder mer aggressivt. Jag antar att det kan vara det som är problemet med mitt pre-flop spel också, att jag inte ska syna så mycket utan raisa eller folda. Jag ska testa att spela så ett tag så får vi se. Är det någon som vet om det är någon av de kändaste pokerproffsen som är erkänt bra på pre-flop spel? Jag tänkte i så fall att jag kunde kanske få tag i något avsnitt av någon turnering där han/hon är med för att studera lite... Citera
Rambo Postad 3 Maj , 2006 Rapport Postad 3 Maj , 2006 titta på Bob Stupak i high stakes poker oxå! han är fett stabil.. Citera
bananuz Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 titta på Bob Stupak i high stakes poker oxå! han är fett stabil.. Det var väl han som spelade en hand allt som allt, AA? Citera
tamtaram Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Det kan vara bra att ha poker tracker eller poker office för att hela tiden ha koll på din aggressivitet. Har själv PO (Gå att få under en provperiod från poker magazine eller via try-and-buy) och har märkt att man kan se om man blir "för slö" pre-flop med hjälp av verktyget. Citera
Jennez Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 If it's good enough to call - it's good enough to raise! Citera
Recommended Posts