Stig_Wallby Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Jag försöker för tillfället avsäga mig TV-avgiften och försöker hävda till RiK att jag inte har en TV-mottagare. Först så skickade jag bara in en avanmälan att jag inte längre har en TV-mottagare. Jag fick ett brev ner i brevlådan 2 veckor efteråt där det stod att jag fått avslag på grund av att anledning saknas. Ok, så då skickar jag in en ny avanmälan och skriver en lång förklaring och anledning. Nån vecka senare får jag ett svar att min avanmälan avslagits på grund av att jag inte har berättat vart TV-mottagaren kommer befinna sig efter jag gör mig av med den. Så nu undrar jag om någon här har lyckats säga upp sin TV-avgift med framgång? I så fall, hur mycket vill de veta? Skulle vara skönt att veta före jag skickar in ännu en gång då de inte är jätte snabba på att svara heller. Hur mycket behöver de egentligen få veta för att man ska få ha rätt att påstå sig inte ha en TV-mottagare. Citera
Largo-Sama Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Skriv att den kommer befinna sig på tippen. Citera
Måns Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Jag skrev att ja ginte längre hade tv efter att jag adressändrade. Citera
-Lime- Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 polaren ringde och sa att han var student och inte hade råd med tv, de funka den gången i alla fall Citera
TANDEMCYKELN Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Vän, Ljug ihop något. Jag brukar få samtal när jag köpt TV/video osv. - Hej! Jag ringer från Dräggtjänst i Kiruna. Är det du som är TANDEM? - Ja, vad fan vill du? - Vi har fått uppgifter om att du köpt en TV, men du betalar inte någon TV-licens. - Den TV:n köpte jag till farmor. - Du har väl en TV hemma. [notera att det inte är en fråga, utan ett påstående.] - Nej, jag har ingen TV. - Videoapparater och TV-kort till datorn räknas också som TV-innehav. En sådan har du väl. - Nej, jag har inte något av det heller. Är det något mer som du vill veta? - Om du skaffar TV, så måste du anmäla det till Dräggtjänst. - Självklart ska jag göra det. Hej då! Citera
Dollarturist Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 De är skyldiga att godta din avanmälan enligt lag. Dock så skiter de högaktningsfullt i detta och håller på och strular för att folk inte ska orka. Det borde räcka med att du ringer och talar om var du har tänkt att slänga din tv (även om det inte ska behövas heller egentligen). Citera
Plala Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Jag avanmälde TV-innehav i höstas via email p g a flytt utomlands. Inga som helst problem. Avanmälning skedde direkt och jag fick återbetalning på de pengar jag hade betalt i förskott. Jag har även en snål släkting som avanmäler TV-innehavet utan problem när hon åker till Finland 3-4 månader eller längre. Citera
Roy Ahl Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 . Skicka in kopia på kvittens av såld TVapparat. Citera
Zakkan Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Jag ringde bara till dem och sa att TV:n brunnit upp och att jag ej ämnade skaffa någon ny. Inga problem, men det var 5 år sedan, kanske är de hårdare nu? Citera
ThrillPhil Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Lånade ut TVn till min syster, men den gick sönder under flytten. Citera
BOGiS Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Vafan, gör rätt för dig och fortsätt betala skiten Citera
Hjort Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Förslag på orsaker att du inte längre har TV: * Du slängde ut den genom fönstret. "Det kändes som det var dags för rock'n'roll." * Du har sålt den för att köpa knark. * Du försökte rosta bröd i ventilationsspringorna. * Jens Orback stal den. * Du gav bort den eftersom du ändå bara piratkopierar allt du tittar på. Citera
Stahl Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Vafan, gör rätt för dig och fortsätt betala skiten Bara det att Ernst Kirchsteiger (stavning?) är med i SVT är värd dubbla tv-avgiften. Citera
Suppe Postad 29 April , 2006 Rapport Postad 29 April , 2006 Vafan, gör rätt för dig och fortsätt betala skiten Han kanske har gjort sig av med sin tv, har du ens tänkt den tanken? Citera
heltok Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 "jag förlorade den i poker mot thomas brolin" var väl en klassiker som folk brukade dra. Citera
Recommended Posts