Gå till innehåll

NLT - SnG, hur göra med AA?


Recommended Posts

Man vill ju att han ska hänga med om han har AK.

 

Är det party du lirar på ? Om du tror att han skulle släppa AK där är jag rädd att du överskattar motståndet GROVT.

 

Det är party poker, the shortbus of poker sites. Han släpper inte ens K2 där. :D

 

Word! Hur många passar AK på den floppen i en SnG? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill ju att han ska hänga med om han har AK.

 

Är det party du lirar på ? Om du tror att han skulle släppa AK där är jag rädd att du överskattar motståndet GROVT.

 

Det är party poker, the shortbus of poker sites. Han släpper inte ens K2 där. :D

 

Word! Hur många passar AK på den floppen i en SnG? :roll:

 

Tror knappt att jag själv skulle släppa Ak där på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sista man vill med AA är ju att vinna fjuttblinds när alla foldarl... 8-)

 

Du verkar tänka på AA på ett väldigt defensivt sätt. Det sista man vill med AA är att kontinueligt vinna mindre potter än vad man skulle gjort om man spelat handen anorlunda.

 

I sådana här händer kan du på floppen välja mellan att låta honom göra ett beslut om han vill spela för hela sin stack eller ej (vilket på den här nivån dom ofta gör med vilken hand som helst som tidigare postare har nämnt och även ibland med färgdrag). Eller så kan man ge honom en billig turn där han kan dra ut dig eller att det kommer ett kort som får honom att bli övertygad om att K2 kanske inte är den bästa handen och foldar.

 

Jag vet inte hur man skall spela denna handen perfekt men jag vet att den inställning till höga par som du verkar ha är osund. Försök inte att alltid skapa så stora potter som möjligt med höga par om det finns alternativ som innebär lägre risk och högre(eller samma) belöning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sista man vill med AA är ju att vinna fjuttblinds när alla foldarl... 8-)

 

Du verkar tänka på AA på ett väldigt defensivt sätt. Det sista man vill med AA är att kontinueligt vinna mindre potter än vad man skulle gjort om man spelat handen anorlunda.

 

Jag menar att man vill ju inte bara plocka blindsen, man vill gärna ha lite mer pengar, i alla fall en som synar. Med halva bordet borta ville jag inte ge mig på en mega höjning preflop, det finns trots allt en risk att resten foldar då om de bara har rena skräphänder.

 

Att få med sig två synare pre-flop är ju perfekt, en eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...