Carro23_ Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Har förlorat 4st allin av 4 på ca en vecka med den här situationen. Vill gärna få lite andra funderingar på hur ni andra skulle spela. Om man har AK i hjärter tex. och det kommer 945 (två hjärter). Jag själv betar alltid ut på den här floppen hur än spelet är. Men jag är lite osäker på vad som är bäst att göra när man får en raise emot sig på floppen. I det läget höjer jag över fetingmycket igen, och synar honom om han ställer in. Jag har ju oftast 15 outs i det läget. Men de gångerna som han synar min re-raise på floppen - Och jag inte träffar på turn så brukar jag gå allin ändå. Trots att mina chanser borde ha sjunkt till 34%. Det känns som om jag checkar turn så ger jag upp den för lätt. Men ändå känns det onödigt för att jag nästan pottcomittat mig själv genom mitt aggresiva spel på floppen. Och att bara syna på floppen känns inte heller bra för att jag antagligen inte får ut mycket när jag väl sätter färgen. För mig är det en självklarhet att beta på floppen respektive raisa (om någon annan har betat). Frågan för mig är bara vad som är bäst att göra vid en raise på flopp. Skulle vara intressant att se hur ni andra brukar spela denna situationen och vad det spelet har gett för resultat. Citera
Swalling Postad 3 Maj , 2006 Rapport Postad 3 Maj , 2006 Jag semibluffar också nästan alltid som du på floppen. Brukar inte få mothugg men om jag får det ställer jag antingen in eller synar och checkar vad som än kommer på turn... ( eller blank ) Annars får du förlita dej på pottoddsen . Citera
Recommended Posts