Gå till innehåll

NLT - QJo, stege på turn


Recommended Posts

Skulle gärna villja ha lite synpunkter på den här hand, gärna på varje Sekvens i den tack!!!!

 

PokerStars Game #4767881468: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2006/04/28 - 05:52:50 (ET)

Table 'Epeios V' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: luckymario ($136.10 in chips)

Seat 2: skyline9 ($70.85 in chips)

Seat 3: Mulken87 ($69 in chips)

Seat 4: robertperry1 ($54.05 in chips)

Seat 5: maryborough ($85.60 in chips)

Seat 6: Phillroy ($200 in chips)

robertperry1: posts small blind $1

maryborough: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mulken87 [Jd Qh]

Phillroy: folds

luckymario: folds

skyline9: calls $2

Mulken87: calls $2

robertperry1: raises $2 to $4

maryborough: calls $2

skyline9: calls $2

Mulken87: calls $2

*** FLOP *** [Kc Ts 4c]

robertperry1: checks

maryborough: checks

skyline9: bets $8

Mulken87: calls $8

robertperry1: raises $10 to $18

maryborough: folds

skyline9: calls $10

Mulken87: calls $10

*** TURN *** [Kc Ts 4c] [9d]

robertperry1: bets $32.05 and is all-in

skyline9: folds

Mulken87: calls $32.05

*** RIVER *** [Kc Ts 4c 9d] [Jh]

*** SHOW DOWN ***

robertperry1: shows [Kh Ks] (three of a kind, Kings)

Mulken87: shows [Jd Qh] (a straight, Nine to King)

Mulken87 collected $131.10 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $134.10 | Rake $3

Board [Kc Ts 4c 9d Jh]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Är väl okej att limpa QJo från knappen, bara man vet att en eeventuell Q eller J kan vara dominerad. Miniraisen måste du givetvis syna.

 

Flopp: Här hade iallafall jag höjt när killen före dig gör en fjutt bet. För att få spelare bakom dig att lägga samt få spelaren som är först in att spela turn passivt. Bara att tacka och ta emot när Robert gör en fiskig check/miniraise.

 

Turn: Lättspelat?

 

Största felet: Skaffa fullt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jga tycker att jag inte helt kan hantera en hel stack än så jag väntar lite med det, och när jag väljer bord så tar jag bara bord där nästan alla har runt 40BB så att jag kan få fullt betalt

Preflop: Är väl okej att limpa QJo från knappen, bara man vet att en eeventuell Q eller J kan vara dominerad. Miniraisen måste du givetvis syna.

 

Flopp: Här hade iallafall jag höjt när killen före dig gör en fjutt bet. För att få spelare bakom dig att lägga samt få spelaren som är först in att spela turn passivt. Bara att tacka och ta emot när Robert gör en fiskig check/miniraise.

 

Turn: Lättspelat?

 

Största felet: Skaffa fullt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela då NL50 eller NL100 med fullt inköp. Man tjänar inte mera för att blindsen är högre, om man inte utnyttjar det genom att ha fullt inköp så att man kan dubbla upp.

 

Word, snarare tvärtom eftersom man riskerar att blinda bort sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om ingen vid bordet har mer än mig i stacken så gör det ingen skillnad om jag går in med max eller inte....

Spela då NL50 eller NL100 med fullt inköp. Man tjänar inte mera för att blindsen är högre, om man inte utnyttjar det genom att ha fullt inköp så att man kan dubbla upp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om ingen vid bordet har mer än mig i stacken så gör det ingen skillnad om jag går in med max eller inte....
Spela då NL50 eller NL100 med fullt inköp. Man tjänar inte mera för att blindsen är högre, om man inte utnyttjar det genom att ha fullt inköp så att man kan dubbla upp.

 

Givetvis inte, men om du sitter med $70 på ett NL200 bord, hur ofta har du mest då? Men om du ska köra med så lite som 40BB bör du ju spela shortstack poker som någon annan nämnde. Vänta på en bra starthand och panga på tills du är all in oavsett. Men då är inte QJo the shit ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jga tycker att jag inte helt kan hantera en hel stack än så jag väntar lite med det, och när jag väljer bord så tar jag bara bord där nästan alla har runt 40BB så att jag kan få fullt betalt

Att nästan alla har>40BB menar du väl?

 

Jag tror inte det. Vet en del som gillar att gå in på bord där det bara sitter shortstacks. Galet, inte sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj preflop om du ska lira på ett 6-mannabord. Flopp är väl hugget som stucket om man ska lira den aggressivt eller passivt. Själv tycker jag att man ofta tar sig vatten över huvudet när man aggar mot flera motståndare med stegdrag utan överkort. Dessutom är det relativt svårt att sätta dig på stegen när den går in, vilket ju talar ännu mer för att spela passivt.

 

Men alltså... inte svårspelad hand alls, inte mycket man KAN göra fel på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jga tycker att jag inte helt kan hantera en hel stack än så jag väntar lite med det, och när jag väljer bord så tar jag bara bord där nästan alla har runt 40BB så att jag kan få fullt betalt

Att nästan alla har>40BB menar du väl?

 

Jag tror inte det. Vet en del som gillar att gå in på bord där det bara sitter shortstacks. Galet, inte sant?

Man får ju spela mer aggressivt och comitta sig mer och spelet är enklare mot småstackarna. Men de få gånger man får något bra är det ju roligt om det finns stora stackar vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...