Gå till innehåll

The 3 Champs WSOP Challenge


Nusseman

Recommended Posts

Fredag den 12:e maj kommer Greg Raymer, Joe Hachem och Chris Moneymaker till Stockholm och Pokerstars vill ge dig chansen att spela mot dem i en exklusiv turnering!

 

Med start tisdag 2:a maj kan du kvala in till The 3 Champs WSOP Challenge. Totalt 5 satelliter, öppna för alla svenska spelare, kommer spelas hos pokerstars och vinnarna av dessa fem satelliter kommer få chansen att spela en turnering mot de tre världsmästarna, en mycket känd svensk pokerprofil, samt den medlem på POKERFORUM.nu som vinner vår World Cup follow-Up turnering måndag den 8:e maj kl 20.05 på PokerStars.

 

Den kvalspelare som placerar sig bäst vid finalbordet får åka till Las Vegas och spela WSOP main event som medlem av team Pokerstars!

 

Mer information om The 3 Champs WSOP challenge hittar du här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer frirullarna genomföras överhuvudtaget?

 

Kan inte hitta någon för ikväll iaf.

Och frågan är om tiden 20:00 gäller svensk tid eller amerikansk?

 

 

Svensk tid !

 

Varför kommer inte Joe Hachem och Chris Moneymaker också till pokerseminariet den 13/5 :-o ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer frirullarna genomföras överhuvudtaget?

 

Kan inte hitta någon för ikväll iaf.

Och frågan är om tiden 20:00 gäller svensk tid eller amerikansk?

 

 

Svensk tid !

 

Varför kommer inte Joe Hachem och Chris Moneymaker också till pokerseminariet den 13/5 :-o ??

 

Varför kostar inte biljetterna tusenlapen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer frirullarna genomföras överhuvudtaget?

 

Kan inte hitta någon för ikväll iaf.

Och frågan är om tiden 20:00 gäller svensk tid eller amerikansk?

 

 

Svensk tid !

 

Varför kommer inte Joe Hachem och Chris Moneymaker också till pokerseminariet den 13/5 :-o ??

 

Varför kostar inte biljetterna tusenlapen :-)

 

Se till att spela er till finalbord ikväll istället kl 20 så kommer en VIP-inbjudan till evenemang 12 maj där det kan hängas bar med både Chris o Joe istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer frirullarna genomföras överhuvudtaget?

 

Kan inte hitta någon för ikväll iaf.

Och frågan är om tiden 20:00 gäller svensk tid eller amerikansk?

 

 

Svensk tid !

 

Varför kommer inte Joe Hachem och Chris Moneymaker också till pokerseminariet den 13/5 :-o ??

 

Varför kostar inte biljetterna tusenlapen :-)

 

haha oki jag förstår dom får ligga på sina rum på Grand hotel i stockholm och äta nötter istället :D:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså..no offense men angående föregående turnering.

 

Det var alltså xxx från forumet som vann? Går han då under ett annat användarnamn på PokerStars?

 

Blir lite fundersam då det finns en användare vid namn Inge Rik (Strängnäs) registrerad som slutade på 23 plats, SAMT en vinnare av turneringen som kallade sig xxx (stockholm)

 

Är det bara jag som tycker det varker skumt?

 

Som sagt no offense men jag vill bara ha det klart för mig att allt gått rätt till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta är ju att igår spelade xxx som vann turneringen, och därmed naturligtvis inte idag.

 

Igår spelade också Inge Rik och placerade sig 23a. Idag är inte Inge Rik registrerad i turneringen.

 

Jag tycker liksom det är konstigt att en kille med ett namn (xxx) på forumet spelar i en turnering där han tydligen spelar under namnet (xxx) eftersom han vann. I samma turnering finns en kille som slutar på 23:e plats med namnet Inge Rik som därmed inte borde vara samma kille som i forumet då?

 

Bara väldigt skumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd baller.

 

Själv lirade jag upp mig till 8k ganska tidigt med snygga freerollspel som att ställa med K8 och dra ut AA. Orkade inte frirulla mot 484 spelare egentligen så slaskade medvetet bort mig sen för att hinna se en film som började kl 22 :D

 

Revansch i Pokerforums $11 satellit istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pendlade mest mellan 2-14 plats. Slutade 10'a.

Åkte ut mot vinnaren.

 

PokerStars Game #4832352596: Tournament #23687198, Hold'em No Limit - Level XIII (1500/3000) - 2006/05/04 - 17:25:55 (ET)

Table '23687198 33' Seat #6 is the button

Seat 1: ekenman (81499 in chips)

Seat 3: Cyntax (35840 in chips)

Seat 5: Cenny (14434 in chips)

Seat 6: soccermen (48823 in chips)

Seat 9: swe_matt (142879 in chips)

ekenman: posts the ante 150

Cyntax: posts the ante 150

Cenny: posts the ante 150

soccermen: posts the ante 150

swe_matt: posts the ante 150

swe_matt: posts small blind 1500

ekenman: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :9d::Ac:

Cyntax: raises 6000 to 9000

Cenny: folds

soccermen: calls 9000

swe_matt: raises 133729 to 142729 and is all-in

ekenman: folds

Cyntax: calls 26690 and is all-in

soccermen: folds

*** FLOP *** :Td::7s::3d:

*** TURN *** :As: <<-- YES!

*** RIVER *** :8d: <<-- Neeeeej :(

*** SHOW DOWN ***

swe_matt: shows :8h::8s: (three of a kind, Eights)

Cyntax: shows :9d::Ac: (a pair of Aces)

swe_matt collected 84130 from pot

*** SUMMARY ***

 

Första 90 minuterna fick jag mycket bra kort. Höga par, floppade trissar, kåk på turn, floppade stegar, nut-flush osv. Men sen hade jag skräp i 2 timmar. Enda felet jag gjorde var då jag kanska tidigt (då jag låg 2'a) synade en all-in med KQo mot 88 och tappade 1/6 av stacken.

 

Deone1 (aka LottoFish) som slutade 18'e hade stooor ledning då det var 20-22 kvar. Eller han hade stor ledning redan då vi var kanske 50 kvar. Han satt vid mitt bord då. Sicken looser! Tror han såg 43% av flopparna + han gjorde raise i ytterligare 20% och alla foldade. All in med Q9o, J6s osv. TILT!!!

 

Tre chanser kvar va? Någon måste man väll fixa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax,

jag kände att mina åttor var starka när jag ställde in keramiken :-)

 

 

Det är min första MTT som jag vunnit och det känns riktigt kul. Det var lite halvkris runt niotiden då lillkillen inte ville sova och det bara var pappa som gällde. Då blev det godnattsaga och poker samtidigt. Jag låg väl lite under medel och samtidigt som han blev tillräckligt trött för sängen dubblade jag upp så jag kunde "sitta ut" 15-20 minuter för att natta honom. Efter det rullade det på i ganska maklig takt tills det att Deone1 uppenbarade sig som en trevlig donator. Tack vare honom/henne kunde jag bygga en ganska bra stack inför finalbordet.

 

Vi ses den 12:te

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax,

jag kände att mina åttor var starka när jag ställde in keramiken :-)

 

 

Det är min första MTT som jag vunnit och det känns riktigt kul. Det var lite halvkris runt niotiden då lillkillen inte ville sova och det bara var pappa som gällde. Då blev det godnattsaga och poker samtidigt. Jag låg väl lite under medel och samtidigt som han blev tillräckligt trött för sängen dubblade jag upp så jag kunde "sitta ut" 15-20 minuter för att natta honom. Efter det rullade det på i ganska maklig takt tills det att Deone1 uppenbarade sig som en trevlig donator. Tack vare honom/henne kunde jag bygga en ganska bra stack inför finalbordet.

 

Vi ses den 12:te

 

//Matte

 

Grattis Matte, vi vill ha en kort intervju! med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax,

jag kände att mina åttor var starka när jag ställde in keramiken :-)

 

 

Det är min första MTT som jag vunnit och det känns riktigt kul. Det var lite halvkris runt niotiden då lillkillen inte ville sova och det bara var pappa som gällde. Då blev det godnattsaga och poker samtidigt. Jag låg väl lite under medel och samtidigt som han blev tillräckligt trött för sängen dubblade jag upp så jag kunde "sitta ut" 15-20 minuter för att natta honom. Efter det rullade det på i ganska maklig takt tills det att Deone1 uppenbarade sig som en trevlig donator. Tack vare honom/henne kunde jag bygga en ganska bra stack inför finalbordet.

 

Vi ses den 12:te

 

//Matte

Ja, helt sjukt vad han donerade. Tyvärr fick jag kassa kort just då, men iofs... man skulle spelat dem ändå, för Deone1 spelade ännu sämre kort 8-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...