Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

Esch vafan vem ska då betala min hyra lixom? alltså jag förstår hur killen backar 10 inköp på en kväll (vilket jag aldirg har gjort som har gränser)

Här kommer en hand från när jag lirade mot den s.k MRdawwwwweee..

 

 

** Game ID 978423460 starting - 2006-10-09 03:05:59

** Mukantagara [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ZiPdAHoE sitting in seat 1 with $475.70 [Dealer]

- BlackJesus sitting in seat 2 with $767.88

- mrdawwe sitting in seat 3 with $297.40

- raljax sitting in seat 4 with $714.29

- Huxfluxen sitting in seat 5 with $106.80

- Najk83 sitting in seat 6 with $909.10

 

BlackJesus posted the small blind - $2.00

mrdawwe posted the big blind - $4.00

** Dealing card to ZiPdAHoE: Queen of Spades, Queen of Diamonds

raljax folded

Huxfluxen folded

Najk83 folded

ZiPdAHoE raised - $16.00

BlackJesus folded

mrdawwe called - $16.00

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, Queen of Hearts, Jack of Clubs

mrdawwe checked

ZiPdAHoE bet - $26.00

mrdawwe called - $26.00

 

** Dealing the turn: 6 of Spades

mrdawwe checked

ZiPdAHoE bet - $77.00

mrdawwe called - $77.00

 

** Dealing the river: 2 of Clubs

mrdawwe checked

ZiPdAHoE went all-in - $356.70

mrdawwe went all-in - $182.40

mrdawwe shows: King of Clubs, 9 of Clubs

ZiPdAHoE shows: Queen of Spades, Queen of Diamonds

ZiPdAHoE wins $601.80 from the main pot

 

End of game 978423460

 

Jag var på tilt, minns handen. Riktigt bedrövligt spelat. Antar att det beror på att jag dagen innan tiltat på 5/10 eller liknande. Förstår dock inte varför du vill visa att jag spelar händer dåligt. Det är inte direkt någon hemligthet (Lovar att jag inte alltid gör det). Vet att jag har mött dig en hel del men minns inga specifika situationer. Om du är sur eller likn. får du jättegärna skriva av dig i ett Pm ist. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vänta fan vi kan ta en till så kan vi se hur ev+ dennna killen är som ni avgudar så hårt hajjar dock inte varför han är bara en fisk i havet som tror han gör monster syner på 5-10 när dem känns lite helt random bara ifall han har den andra eller inte.... undra va han tänkte här?

 

 

** Game ID 978439055 starting - 2006-10-09 03:21:59

** Draumkonur [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- TH45 sitting in seat 1 with $287.85

- mrdawwe sitting in seat 2 with $403.30 [Dealer]

- BlackJesus sitting in seat 3 with $348.80

- cptgilbert sitting in seat 4 with $412.00

- kaisersouze sitting in seat 5 with $623.19

- ZiPdAHoE sitting in seat 6 with $496.90

 

BlackJesus posted the small blind - $2.00

cptgilbert posted the big blind - $4.00

** Dealing card to ZiPdAHoE: King of Hearts, King of Spades

kaisersouze called - $4.00

ZiPdAHoE raised - $24.00

TH45 folded

mrdawwe called - $24.00

BlackJesus folded

cptgilbert folded

kaisersouze folded

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 8 of Clubs, 7 of Diamonds

ZiPdAHoE bet - $45.00

mrdawwe raised - $90.00

ZiPdAHoE went all-in - $427.90

mrdawwe went all-in - $289.30

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

 

** Dealing the river: 2 of Spades

mrdawwe shows: 4 of Clubs, 6 of Clubs

ZiPdAHoE shows: King of Hearts, King of Spades

ZiPdAHoE wins $813.60 from the main pot

 

End of game 978439055

 

Ser att den här är spelad en kvart senare (minns inte handen) och antar därför att jag var på lika hård tilt då. Backade ju trots allt 10 inköp den kvällen på två timmar. Inte perfekt spelad som sagt men inte heller extremt dåligt. Jag tror jag tänkte nåt i stil men att jag ville köpa potten direkt om du var tom, om inte så har jag ganska bra med outs mot ett överpar. :) Tiltsynade och tänkte inte så mkt mer på det. Det kom säkert upp ett nytt tillfälle vid ett annat bord att backa ett inköp på. Inte så att jag sitter och skäms men ok ännu ett misstag. :)

Tror iaf. att jag är EV+ i längden. Är det något speciellt med nivån 5/10 att göra monstersyner på? Jag tänker inte så iaf. Spelar liknande på alla nivåer. Sen att jag inte har rulle för nivån är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Tiltkorven hand nr 2 som du la upp hade jag kunnat spela precis likadant. Han har par, hålstegdrag och runnerrunnerfärg och försöker semibluffa. (nästan säkert 9 outs sedan räknar han med lite FE vilket inte fanns tydligen). Men känns ändå rätt taskigt att lägga upp sådana händer på ngn som mår dåligt. Letar jag i mitt arkiv kan jag garanterat hitta lika hemska händer på mig. Kanske inte K9an då iofs....

 

 

Men MrDawwe. Allvarligt talat. Din dagbok börjar lysa som en röd varningsflagga för hur man inte skall leva/spela/gambla osv. Har du brännt hela turneringeklonken eller har du kvar de 30K du vann (eller vad det nu var)? Om du har kvar dem så råder jag dig att ge dom till föräldrarna med stränga förhållningsregler om att du under inga omständigheter får röra dem. Känns som om du borde omvärdera hela ditt pokerliv, skillz mm.

 

Ja det har inte alls kännts bra sista tiden. Håller verkligen på att ta tag i saker för att förändra det hela. ge pengarna till föräldrarna känns lite halvkallt, skulle kunna att jag har rätt till dom vilken tiltminut som helst ändå :P. Det känns som att om jag inte kan lära mig disciplin själv så har jag inte vid ett pokerbord att göra. Jag tror på att sätta upp nya mål, ändra på saker och ting osv. Jag kommer att börja om från början nu. Inte minst jobba på mina pokerskillz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trashtalk är ju nånting man får räkna med i poker. Syftet med det är ju att sänka självförtroendet på personen man spelar emot, för att vid gynsamma tillfället dra ut lite extra kosing eller hela rullen.

 

Känns som Tiltkorven gör precis detta. Om nu du mrdawwe har stora swings så kommer folk försöka utnyttja det med trashtalk för att få dig ännu mer i tilt. Mycket gynsammt för dom.

 

Den psykologiska faktorn är nånting dom flesta måste jobba på för att i längden minska tiltandet. Så rådet som jag kan ge är att försöka glömma dåligt spel och fortsätta som ingenting har hänt. Att spela hand för hand och inte lägga allt för stor vikt på det man gjorde handen innan. Låt det vänta till analysen av dagens/veckans sessioner.

 

För en som spelar så mycket som dig mrdawwe är det mycket viktigt och hela tiden leva i nuet och bara se det som du har framför dig. Finns mycket böcker kring detta, har inte en lista på dem nu, men jag ska försöka leta upp dem och skriva författare och titel.

 

För yttliggare psykologisk rådgivning, kom ner till klubben på fredag eller lördag. Jag sitter som dealer där vid cashgame bordet.

 

Får önska dig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jävla massa bajs.

Schysst att sparka på den som ligger. Verkligen. Idiot.

 

"ligger" nu får du väl ge dig, killen har förlorat lite men har 10k$ kvar det är ju inte direkt som att nån har dött eller att hans tv har gått sönder...

 

Varför detta hycklande? om man droppar så mkt så är det oftast inte på otur...

tycker Tiltkorven gör dawwe en stor tjänst genom att posta sånt där

istället för att som ni övriga "nämen du spelar bra dawwe, fortsätt med slasksynerna med bottenpar/A hög så är du klar på 50k rulle å etablerad på 5/10 på nolltid"

Var mest hans sjukt dryga attityd jag reagerade på. Vet inte hur din pengauppfattning är men för de flesta svider det att torska 14k$ på några dagar. Du tror väl inte ärligt att Dawwes självuppfattning är så dålig att han känner sig nöjd med de senaste dagarnas spel?

 

Jag kan lova att det inte känns bra efter att ha haft en så extremt dålig period. Även om pengarna i sig svider riktigt ordentligt (ganska stor del av rullen om man säger så)är det inget mot vad mitt självförtroende vid borden har sjunkit till. Jag har gått från konstant vinnande under en lång tid till konstant bergodalbana (mest nedåt) under ganska lång tid. Har för mig att det är ungefär sen Vegasresan.

 

Btw, du spelar riktigt bra tycker jag, fortsätt så. (Även om du skulle kunna vara lite mer trevlig mot folk, iofs. ;) inte därför man spelar poker men ändå) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, dawwe. Du låter precis som mig. (Ja, nästan i alla fall. Du är en betydligt bättre spelare....)

 

Jag känner igen allting; att sluta arbeta mot ett mål och börja tappa greppet, att varje gång man tiltat sätta upp ambitiösa regler, till och med att donera ens pengar till välgörenhet om man förlorar (vilket förstås aldrig skedde i praktiken).

 

Kort sagt, har jag varit med om ungefär det samma fast i mindre monetär skala och det jag lärt mig är att det enda som hjälper är till att börja med att spela med 50 inköp, eller ännu hellre med 100. Då kan tilten komma bäst den vill. Kom också ihåg att begränsa antalet inköp på nätet.

 

Men det är annars inte det viktigaste, regler man sätter upp är som bekant lätta att bryta mot.

 

I stället tror jag att du borde inse att dina problem vid pokerbordet bottnar i någonting bortom dem. Det är inte "normalt" att tilta på det viset du gör (inte för att man ska se något enbart negativt i att vara "onormal", alla intressanta människor är det i någon grad). Antagligen finns det någonting i ditt liv du kan förbättra avsevärt, vilket i sin tur skulle leda till bättre prestationer i pokern. Vad det är kan förstås bara du svara på...

 

I din sits hade jag dragit ner ordentligt på spelandet till kanske ett par timmar om dagen (och innan det en veckas "fasta") och funderat vad jag gör resten av den. Till exempel, hur ofta du pysslar med saker som inte alls relaterar till poker. Inte umgås med "pokermänniskor" osv. För många kan det nog bli en stressande miljö när allting i ens omgivning på ett eller annat sätt kan kopplas till det man förväntar sig att man ska kunna försörja sig på (vilket väl gäller i ditt fall?).

 

Sedan kan det nog också vara en idé att fundera lite över ditt tidsperpektiv och vad du förväntar dig av pokern i stort. Är du verkligen ute efter att bada i pengar inom ett år? Är det verkligen så viktigt för dig? Duktiga investerare har om och om igen visat att det inte krävs någon fantastisk avkastning för att på längre sikt göra sig en förmögenhet. För en duktig pokerspelare bör det gå ännu snabbare. Räkna på det själv, var blygsam.

 

Många av de du kommer umgås med de närmsta åren/året, typ typiska 2X-åringar, kommer ändå inte kunna matcha det kapital du eventuellt skulle kunna samla ihop genom att ta enorma risker. Därför är det bara onödigt att försöka. Ganska meningslöst att i sina exklusiva kläder hoppa in i sin Porsche för att köra till pizzerian och äta med sina kompisar. Kanske en lite meningslös poäng, men nog ändå något att fundera över. Varje krona ska ju förr eller senare spenderas och det kan vara bra att veta på vad - för att på ett bättre sätt lägga upp strategin.

 

GL annars. Och glöm inte att det är ganska ointressant vad som hänt (i pokern) innan. Faktiskt är nog allt ointressant innan den punkt där du utformar en strategi (utifrån den du är eller har utvecklat dig till) som mer eller mindre kommer garantera att du inte kommer tilta i framtiden. Innan det har du säkert ändå ett väntevärde inte långt från $0. Lika bra att börja inse det och jobba på annat än spelet i sig.

 

Sun Tzu: "If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles." lol

 

Jobbigt att behöva citera sig själv, men å andra sidan jobbigt att se en duktig spelare med lite guts ;) förlora i onödan. : )

 

Det är första gången jag ser någon citera sig själv. :D Tycker iaf du har rätt att göra det då det mesta tilltalar mig ganska hårt just nu.

 

Funderar på vad mitt stora problem skulle vara. Kan inte se något såhär på rak arm. Det enda jag funderar på är att jag hela tiden har velat ha pengar snabbt. Det kan nog iofs. ha gjort att situationen ser ut som den gör. Låter det rimligt? :) Hur mkt jag än vet att det inte är det korta loppet som spelar roll så gör jag som jag gör.

Jag vill fortfarande ha pengarna (kanske inte en Porsche dock :P ) men jag kommer att ta det lilla lugna och försöka göra som andra som blivit riktigt framgångsrika och inte riska halva kapitalet under en dag.

 

Nu kommer jag iaf. att köra med 50 st inköp, även bestämma innan hur lång sessionen kommer att bli (om det inte går sjukt bra och jag känner att jag kan fortsätta så). Kommer även att använda mig av stoploss. Kommer väl att variera en del med tanke på nivå osv.

Ang. målsättning har jag lagt upp en fram till april (inte klar än, behöver justeras ordentligt)

 

GL annars. Och glöm inte att det är ganska ointressant vad som hänt (i pokern) innan.

Stor sanning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltkorven tur skottet gick bra i alla fall. Skulle kunna visa mina stats mot dig från när du lirade NL50 men vill inte sjunka lika lågt som dig. Säger bara tack för cashen 8-)

 

OT: GL Dawwe. Hoppas du kan ta dig samman nu. Ta en rejäl paus på minst en vecka nu. Sen sätter du dig med dina sköna grindpolare och kör 4-6 bord NL100 med stenhård diciplin ett tag så ska det nog lösa sig. Coachning av Punkrock_kid, Dustinz eller någon av ni andra grinders bakom dig medans du spelar kanske vore något? Typ dom berättar hur dom skulle spelat i många händer. Verkar som att din spelstil behöver ändras radikalt framöver? Lycka till i alla fall som sagt!

 

lol :D

Nej jag förstår inte vad man kan få ut att att försöka trycka ner någon i längden. Trashtalk ok man kan tjäna på det för stunden , men i längden försämras man bara som människa av det och förlorar helt enkelt på det. (Det är vad jag tror)

 

Tack! Jag tror stenhårt på att jag kan ta mig samman. Det finns inget annat. Har ju inget val, jag kommer aldrig få nåt jobb nånstans. :P

Coachning av grabbarna tackar jag aldrig nej till. :D

På sistone har jag dock inte lyssnat så mkt så jag förstår om dom är trötta på mig. Jobbar verkligen på förändring som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte sitta och försvara mitt spel med KK här den gången fick jag in pengarna som favorit vilket är mitt spel jag gör jag går all in som favorit och är alltså en vinnare i längden... om jag spelar mot kenreetard eller kanske punkrock_kid så kankse jag inte

är all in vem vet? ni skriver nästa gång kanske dawwe sitter med topset där men vem fan vet jag kanske kunde suttit med nötstegen redan o dawwe kör för 3 outs o split? wow :S hmm nej tiltkorven har väl aldrig raisat en sc förut för han e ju så tight och skulle bli sönderkäkad headsup av dawwe ^^ /killen som sparkar på liggande folk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dawwe gör som jag o lägg pokern :P

inte lirat sen ja va hos ärtan o innan det på 2 veckor typ....

 

Annars vet du vart du plussar :D

 

aja du kommer tillbaka samma som ja kommer göra i nästa vecka då börjar grinden o live spelet...

 

GL

Bra dicsiplin där Alex. ;)

Jo än sålänge har jag ju 100% plusssessioner på cashgame hemma hos dg så varför inte :D

GL nästa vecka! Du kommer också tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller potter hit och potter dit så är jag så less på att läsa om "metagame". Måste finnas så många bättre lägen att slå om än detta. Problemet med MrDawwe är att han har spelet i sig men ska försöka göra hjältesyner och spela ut sina motspelare i VARJE pott. Man måste släppa vissa händer. Killen multitablar typ 8 bord, han skulle vinna mer på rena ABC-pokern på Primas 4/8 och 5/10 bord än att riska hela stacken till och från med marginella händer.

Vet inte vad metagame är, har aldrig hört ordet förut (okunnig pokerspelare?)

Jag är inte jättenöjd med omslaget men tycker fortfarande inte det är katastrof (noll read på mannen). Du har rätt i att det finns SÅ många bättre lägen att slå om på och du har även rätt i att ett av mina stora problem är att jag vill vinna VARJE pott. Det är pinsamt. Inget dåligt begärt jag har. Det är ett av dom områden jag behöver jobba som mest med.

Självklart skulle jag tjäna mer på ABCpoker än på det sättet jag spelat på sistone.

Multitablandet varierar mellan 5-9 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick den coachade sessionen Davve?

Sessionen gick inte bra, backade marginellt men det var pga utdragningar och otur. Spelet i sig var mkt bra och jag är VÄLDIGT nöjd med den. Nebbis vet vad han pratar om och jag fick ut väldigt mkt efter bara en session (2h). Ser fram emot nästa på söndag. Ska se till att använda mig av det han sa fram till dess så det går in i huvudet orentligt.

Det känns som att jag inte kan göra något bättre än att ta emot hans coachning just nu för att komma tillbaka.

 

Btw, häng på och grinda ikväll då hos Dustinz, vilket jag är ganska säker på att han tillåter :P ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick den coachade sessionen Davve?

Sessionen gick inte bra, backade marginellt men det var pga utdragningar och otur. Spelet i sig var mkt bra och jag är VÄLDIGT nöjd med den. Nebbis vet vad han pratar om och jag fick ut väldigt mkt efter bara en session (2h). Ser fram emot nästa på söndag. Ska se till att använda mig av det han sa fram till dess så det går in i huvudet orentligt.

Det känns som att jag inte kan göra något bättre än att ta emot hans coachning just nu för att komma tillbaka.

 

Btw, häng på och grinda ikväll då hos Dustinz, vilket jag är ganska säker på att han tillåter :P ?

 

Din tomte, han är redan här ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte sitta och försvara mitt spel med KK här den gången fick jag in pengarna som favorit vilket är mitt spel jag gör jag går all in som favorit och är alltså en vinnare i längden... om jag spelar mot kenreetard eller kanske punkrock_kid så kankse jag inte

är all in vem vet? ni skriver nästa gång kanske dawwe sitter med topset där men vem fan vet jag kanske kunde suttit med nötstegen redan o dawwe kör för 3 outs o split? wow :S hmm nej tiltkorven har väl aldrig raisat en sc förut för han e ju så tight och skulle bli sönderkäkad headsup av dawwe ^^ /killen som sparkar på liggande folk

 

Jag kan fan inte ens läsa det där, fick ju andnöd halvvägs igenom. Prova att använda punkt lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick den coachade sessionen Davve?

Sessionen gick inte bra, backade marginellt men det var pga utdragningar och otur. Spelet i sig var mkt bra och jag är VÄLDIGT nöjd med den. Nebbis vet vad han pratar om och jag fick ut väldigt mkt efter bara en session (2h). Ser fram emot nästa på söndag. Ska se till att använda mig av det han sa fram till dess så det går in i huvudet orentligt.

Det känns som att jag inte kan göra något bättre än att ta emot hans coachning just nu för att komma tillbaka.

 

Btw, häng på och grinda ikväll då hos Dustinz, vilket jag är ganska säker på att han tillåter :P ?

 

Din tomte, han är redan här ;D

 

Jasså? :D Jag, Oggeking och Jane kommer så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gick av med ett vackert plus från mitt bord iallafall. Försökte tilta bordet men Sara 87 var stadigt jobbig.

 

GL in the future

 

 

Vem är Sara 87 btw?

 

Hon spelade bra. Satt med över $600 på bordet. Försökte att unvika att gå upp mot henne för mkt. :)

Tack detsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gick av med ett vackert plus från mitt bord iallafall. Försökte tilta bordet men Sara 87 var stadigt jobbig.

 

GL in the future

 

 

Vem är Sara 87 btw?

 

Hon spelade bra. Satt med över $600 på bordet. Försökte att unvika att gå upp mot henne för mkt. :) Vet inte vem det är sen tidigare, Sara som skriver dagbok här?

Tack detsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kul är det att spela ABC då, när man ändå kanske inte vinner mer eller lär sig speciellt mycket.

 

Vad är roligast, att snitta på +100$/h på tajt 4-6 tablande på 2/4 eller att backa 500bb/h som det var härom dan?

 

 

Tror och hoppas på att Dawwe kommer fortsätta med sin egna spelstil på nl100 och uppåt! Så länge han inte tiltar så tror jag de e med den spelstilen han tjänar mest. Kan komma grymma swings men lär han sej vart off knappen sitter så kommer han börja megaplusa igen..

 

Dawwe, sätta upp ett mål med att börja på nl100 och stiga som du gjort tidigare i dagboken, fast inte lika snabbt denna gång kanske? Känns nästan som om de e då du spelat som bäst.

 

Gl!

 

Kul att höra! :) Jag kommer att fortsätta med min spelstil till viss grad. Har som sagt en hel del att jobba på men det ska nog gå bra.

Har precis börjat om på NL100 nu (med 50inköpskrav) och det känns riktigt bra. Den häär gången ska det gå ännu snabbare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...