Gå till innehåll

World Cup follow-Up, vinn en plats i 3 Champs WSOP Challenge


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

caressati från Linköping är med andra ord sämst på PF i H2H :-)

 

Vem kan det vara ;)

 

Fuck you Ola. :)

 

Semibluffade all-in på river och fick en syn mot mig som är helt ok om man vet hur jag spelar HU, men det hade h*n aldrig gjort så det får nog betecknas som rätt korkat egentligen. Nåja. H*n vann ju matchen så inte ska jag berätta hur h*n ska spela.

 

MaLiiks tredje teorem går med fördel att använda på situationen: "Om du gjorde rätt eller fel är en filosofisk fråga, du tog potten och det är viktigast!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semibluffade all-in river

 

Om du inte menar "inför" river så har du en allvarlig läcka i ditt spel.. Sedan tror jag att Sklansky inte skulle tycka att all-in semibluff är en semibluff (tredje vinstsätet försvinner ju vid all-in).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semibluffade all-in river

 

Om du inte menar "inför" river så har du en allvarlig läcka i ditt spel.. Sedan tror jag att Sklansky inte skulle tycka att all-in semibluff är en semibluff (tredje vinstsätet försvinner ju vid all-in).

 

Jag skrev givetvis turn, någon måste ha ändrat.

 

Definitionen på semibluff är väl att man bettar i hopp om att ta potten men att man faktiskt har ett drag också? Jag säger inte att mitt bet med nödvändighet var +EV men semibluff var det definitivt.

 

Sklansky är säkert bra på pokerteori men jag är fan så mycket bättre än vad han är på semantik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utslagen lite snöpligt. Hade 1500 kvar och träffar en sjua på floppen med min A7. Motståndaren går all in och jag synar. Han visar upp 66 men lyckas träffa en tredje sexa på rivern.

 

Otur i den potten men en rättvis förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...