Gå till innehåll

Vilka siffror ska man sträva efter?

Preder

Recommended Posts

Har børjat anvænda pokeroffice 2.

Nu vill jag veta vilken statistik man ska stræva efter?

(ursækta stavningen, sitter på en dansk dator).

Kan någon hjælpa mig med vilka "nyckeltal" jag skall førsøka nå.

Spelar mest FL .25-.50$ på PP.

Tacksam før svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

givetvis ær +och- det viktigaste, men før att nå till + kan man ju inte se 40% av alla flops, så mycket har jag fattat....nu undrar jag mer vilka siffror vinnande spelare har...ungefær. Fattar ju också att Gus Hansen ser fler floppar æn andra, men det ær nybørjarstatistik jag vill ha...

Länk till kommentar

Den lägsta FL-nivån på PP är väl $0.5/$1? Antar att du menar fullring.

Min VP$IP ligger på ca: 23%. (Vet inte om PO använder samma terminologi som PT. VP$IP är i alla fall hur ofta man självmant stoppat pengar i potten. Det blir en lägre siffra än "seen flops" eftersom det inte räknar med de gånger man checkat "gratis" på BB.) 23% tycker säkert en del är lite för högt. Jag försöker hitta riktigt lösa bord med inte alltför mycket preflop-höjningar och där kan man ju limpa in med lite fler händer från tidigare positioner än vanligt.

Se över dina starhandskrav och testa att följa dem slaviskt under en period så ska du se att du i alla fall inte hamnar på >40%.

Länk till kommentar

vinst% ska stå i bra propotioner till vunna floppar. jag spelar väldigt få händer men har oftast mer än 75% vunna floppar ;)

Ett normalt värde för en vinnande spelare ligger på 28-32 :lol:

Möjligt inte så högt men spelar i snitt inte en runda per varv spelar aggresivt och på de lägsta nivåer. testa jag lovar att du får ett liknande resultat har spelat nu i ett par månader. 8-)

Länk till kommentar