Gå till innehåll

NLT - 77 blir 4-tal på turn, maxade rejält, eller?

Recommended Posts

Postad

Hallå,

Den här handen spelade jag inatt på UB TE NL 0,25/0,5. 6 personer

De första 20 händerna var skräp och jag foldade direkt eller la mig på floppen vid minsta höjning. Jag blev nog stämplad som ett lätt byte och så fort jag tog ett initiativ så blev jag raisad. Tills denna kom:

Game # 019,730,254 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Delsbo"

Game ended Tuesday 2004-Nov-23 12:20:54 AM GMT

Players:

skorpan (EUR 15.75 in seat 1)

JAG (EUR 32.25 in seat 2)

webmus (EUR 52.25 in seat 4)

KidVicious (EUR 11.00 in seat 5)

cham (EUR 18.25 in seat 6)

Dealer: JAG

Small Blind: webmus (0.25)

Big Blind: KidVicious (0.50)

JAG was dealt: 7s - 7h

cham Fold

skorpan Fold

JAG Call (0.50) (Lite försiktigt kanske)

webmus Call (0.25)

KidVicious Check

Flop Ah - Qc - 7c (Set!)

webmus Check

KidVicious Check

JAG Bet (1.50) (I efterhand så kanske jag skulle checkat här)

webmus Call (1.50)

KidVicious Fold

Turn Ah - Qc - 7c - 7d (WOW, 4-tal)

webmus Check

JAG Check (Nu börjar jag räva lite. Ett kort till "Gratis" för honom

River Ah - Qc - 7c - 7d - Qh

webmus Bet (5.00) (Napp!)

(Här tvekade jag länge. Är inte van vid NL och är osäker på var rimlighetsgränsen går för att motståndaren ska syna. Men va f-n!

JAG All-In (30.25)

webmus Call (25.25) (20 sek, som var som en evighet innan checken kom)

JAG shows: 7s - 7h (four of a kind, sevens)

webmus didn't show: Kh - Qs (a full house, queens full of sevens)

JAG wins: EUR 63.00 (with four of a kind, sevens)

Rake: EUR 2.00

Här vann jag härliga euros och jag tror nyckeln låg i att checka på turn-kortet. Jag har funderat lite på hur jag själv skulle agerat i motståndarens sits. Jag tror att jag definitivt hade lagt mig för en All-in i Show-Down om han raisat på turn-kortet. Sannolikheten att möta en AAA-kåk hade skrämt mig.

Jaja, det här var lite skryt. Men jag är så glad, för jag har varit på andra sidan också. :lol:

* RP - QoS *

Postad

Jag tycker du spelar handen alldeles förträffligt. Först in från knappen kan man kanske höja med par i sjuor, men motspelarna verkar rätt aggressiva (speciellt mot dig). Om du vill försvara dig mot ett färgdrag är betten på floppen ganska illa, om du däremot vill ge sken av att sitta med exempelvis par i ess med dålig kicker är den finfin. Bra check på turn som skickar budskapet att den andra tvåan på bordet inte hjälper dig alls, samtidigt som fi får en gratischans att tro att han kan dra ut dig. Höjningen på river är härlig. Om fi inte har någonting kommer du ändå inte att kunna pressa honom på mer, om han däremot verkligen har något betraktar han förhoppnigsvis din höjning som en tomtemove och synar, eller ännu hellre höjer tillbaka. Fin hand - fint spelat.

Postad

Ursäkta tjatet Kubo.

Jag undrar bara om du menar att man ska höja mera när du skriver:

"Om du vill försvara dig mot ett färgdrag är betten på floppen ganska illa"

Det händer ju att man blir utdragen av färg om man säger så...

är den allmänna regeln att man ska dunka på om man har set och det finns möjlighet till färg? Och att det är lönsamt i längden?

Jag är lite ny på det här förstår du.

Postad
Det händer ju att man blir utdragen av färg om man säger så...

är den allmänna regeln att man ska dunka på om man har set och det finns möjlighet till färg? Och att det är lönsamt i längden?

Jag är lite ny på det här förstår du.

Du ska ju inte beta så pass att du inte får syn av sämre händer, så större delen av tiden kan man inte ge så dåliga odds åt färgdragen eftersom det eliminerar för många sämre händer. På turn är dock situationen lite annorlunda och det är ofta dags för lite mer power, dels eftersom det är sista chansen att få betalt av drag medan de fortfarande är sämre och dels eftersom motståndaren har starkare snitthand över lag än på floppen.