parre Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Omaha PL (US$0.15/US$0.25) - 2006/04/26 - 19:54:20 (GMT) Som ni kan räkna ut från limiten så är spelet stort! Resten av bordet verkar vara mer eller mindre jättefiskar. Jag lyckades tidigt dubbla med KK (träffad K på flop) mot en tomte som tyckte att QQxx utan drag var en bra hand att potta in i mig. Sitter mest och chillar, spelar rätt löst i position med halvbra starthänder, foldar det mesta ur position, chattar och slösurfar, alltså spelar jag låglimit-PLO som det bör spelas - långsamt och njutbart! Stackarna är som följer (räkna ut vem jag är om ni kan): Seat 1: Bigdog75 (US$9.75 in chips) Seat 2: Rahamin sits out Seat 3: Amcoff001 (US$18.44 in chips) Seat 4: Norleen (US$21.96 in chips) Seat 5: Mafialady (US$28.90 in chips) Seat 6: parre (US$40.27 in chips) Seat 7: kad97 (US$28.10 in chips) Seat 8: Niall_D (US$24.05 in chips) Seat 9: nick67 (US$25.25 in chips) Seat 10: candi (US$4.55 in chips) Mafialady: posts small blind US$0.15 parre: posts big blind US$0.25 ----- HOLE CARDS ----- dealt to parre [Qc 6h Qh 4c] QQ64ds på BB - hur kan inte det vara stålet? (3 foldar) candi: calls US$0.25 (stack: 4.55) (1 fold) Amcoff001: calls US$0.25 (stack: 18.44) Norleen: calls US$0.25 (stack: 21.96) Mafialady: calls US$0.10 (stack: 28.90) Av vad jag sett så är Mafialady den enda av spelarna som visar någon som helst tankeförmåga som överstiger en apas. Vad nu det säger... Vi har alltså fyra härliga löspassiva limpfiskar med och sitter på BB. Hur ska vi spela denna hand preflop? Vi har flera alternativ: 1) Pott! 2) Check! 3) Miniraise! 4) Raise, fast annan summa än pott! 5) Fold trots att det är gratis (okej - sämsta alternativet)... Vi utgår från att "vi" är bästa spelaren vid bordet - jag är rätt säker på att jag faktiskt är det. Det är ju trots allt låglimit-PLO och folk kan verkligen inte spela. Min internet-frånvaro hade helt gjort att jag glömt bort hur usla folk är på låglimit-PLO. "Tänka" verkar vara förbjudet för dessa personer. I alla fall - vad tycker ni att vi ska göra preflop och varför? Jag tycker att alternativ 1-4 alla är vettiga alternativ och alla har sina för- och nackdelar. Och alla kommer att ha bäring på vårt spel postflop på sina olika sätt. Äsch jag vet inte, kanske har jag bara varit borta från handanalys-delen och PF för länge, kanske är det här inte ens intressant att disktuera. Men jag vet inte. Vi kör på! Citera
gdaily Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Check. Ingen av motståndarna eller vi sitter på tillräckligt djupa stackar. Citera
erik87 Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Håller med, check. Mest för att det är jobbigt att spela missat överpar ur position. Citera
gdaily Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Håller med, check. Mest för att det är jobbigt att spela missat överpar ur position. Det är det inte alls, det är snorlätt. Damhöga flushdrag ur position är däremot svårt. Citera
parre Postad 26 April , 2006 Författare Rapport Postad 26 April , 2006 Håller med, check. Mest för att det är jobbigt att spela missat överpar ur position. Det är det inte alls, det är snorlätt. Damhöga flushdrag ur position är däremot svårt. Hur var det nu med missade överpar? Man antingen pottar och trebetar ifall man blir re-raisad, eller check-raisar pott ifall någon betar? Skämt åsido, missade QQ i PLO är bland de enklaste händerna att spela - check/fold (om man nu är HU kan man ju slänga iväg ett pottbet ibland iofs, men det är man aldrig på microlimit). I alla fall - jag ogillar pottbet eftersom alla kommer syna ändå och du då måste träffa ett set för att känna dig halvsäker - damhöga färgdrag i potter som är jättestora är ju inte direkt kul att spela, speciellt inte ur position. Däremot så gillar jag miniraise: 1) Det bygger potten ifall man träffar bra - du får in det mesta av motståndarnas stackar på turn förutsatt att de synar ner dig (de är ju löspassiva synfiskar så chansen är rätt stor); 2) Det bygger inte potten FÖR mycket ifall man missar, kostar inget att check-folda; 3) Bordet har varit väldigt liberalt med gratiskort, särskilt i höjda potter - dessutom så är det rätt ofta folk minibetar starka händer; 4) Dåliga spelare (det gäller nog även bra spelare) gör fler och större misstag i höjda potter, och framförallt dyrare misstag. Därför valde jag miniraise. Feel free to kritisera mitt fisktänkade i bitar EDIT: Ang 1): I en ohöjd pott: Pott 1 - du pottar, får två syner. Turn: pott: 4 du pottar, får en syn. River: pott 12 I en minihöjd pott: Pott 2: du pottar, får två syner. Turn: pott 8. Du pottar, får en syn. River: pott: 24 Mycket lättare att få in folks deg alltså.. Citera
Recommended Posts