Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vill hitta ett innebandylag att spela i, vet dock inte riktigt var jag ska leta någonstans. Kan väl dra hela historien. :)

Började lira innebandy när jag var liten och tycker det är förbannat roligt att spela innebandy. Lirade i en klubb i drygt 8 år men var tvungen att sluta spela pga problem med knäna (schlatter). Slutade då att träna överhuvudtaget, bara satt och degade. Nu, ungefär 4 år senare gör jag lumpen, tränar regelbundet och lirar en del innebandy i lumpen. Känner suget efter att lira i ett lag, spela matcher osv.

Problemet med att jag nu ligger i lumpen är att jag inte har all tid i världen till träningar och matcher utan är ledig varannan vecka. Därför kanske ett korpenlag är ett bättre alternativ? Har tappat kontakten med de flesta gamla polarna i innebandylaget så ett korpenlag med dem skulle inte fungera känns det som.

Bor föressten i Hägersten (Älvsjö) och skulle gärna ha det så nära som möjligt.

Postad

Hej!

Har själv spelat/spelar innebandy i mestadels Järfälla men även Duvbo i 11-12 år. Finns inget roligare :P

Funderar på att nästa säsong börja lira SIL.

3 mot 3 + målvakt. Hur kul som helst. Speciellt om du har grym teknik som jag ;)

Iaf inte så jätteseriöst och borde kunna hitta nåt lag i närheten av dig.

Postad

Tack Sommar, verkar intressant. Teknik är min starka sida, så det verkar ju perfekt. :)

UTESPELARE FÅR:

- fösa bollen vid frislag

- med egen klubba lyfta motståndarens klubba

- med foten spela bollen (även till medspelare)

- nicka bollen (även göra mål på nick)

- hoppa - för att ta ner boll eller t ex släppa förbi skott

- spela utan klubba

- vid passivt spel placera klubban mellan motståndarens ben

- vistas i eller snedda över egen målgård

- spela till egen målvakt obegränsat antal gånger

- liggandes täcka skott och spela boll

Blir nog ett jävla skönt tempo i matcherna :D