Björn85 Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 NL100 SH Jag sitter på knappen och får A A, Fi1 som är tight multitablare på SB. Vi båda sitter på ett inköp ($100) > Björn85 raised for $4 > X folded > Fi1 called for $3 > Fi2 called for $3 > Dealing the Flop J 8 5 > Fi1 bet for $10 Okej, vad göra när han bettar ut pott här. Finns väl bara två alternativ. Syn eller trycka. Men jag gillar inget av dem. Trycker jag får jag bara syn av en floppad flush eller set, så det borde vara EV- Synar man och träffar fjärde hjärter får man knappast betalt ändå= också EV- Är det raise som gäller till 30-40 då? Det är ju nästan som att gå all in ändå, för får man syn kan man väl knappast släppa handen sen vid motstånd ändå.. Citera
slowboy Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Tycker du kan göra som du säger, höj upp det till 30-40 han kanske bara sitter med typ KJ med Kh, så höj och har han en sån hand checkar han troligen på turn, väl där om det inte kommer en K, J eller Q så tycker jag du kan trycka.. Skulle han ställa efter din raise på floppen så är du troligen slagen, så det är det bara att välja om du vill gambla Citera
Recommended Posts