Gå till innehåll

Blixtvik bredband, någon som har testat?

Recommended Posts

Postad
Jag undrar om någon här använder blixtvik bredband

Om någon gör det kan ni berätta för- nackdelar med dom.

Kommer dom upp i 100/100 t.ex.

jag har blixtvik och dom är väldigt bra.

VÄLDIGT sällan vi har problem med uppkopplingen och fort går det också.

Jag vet att det ska finnas nån ännu högre hastighet med blixtvik som kom ut nu i februari , men jag har gamla och på dc tankar jag i runt 1 mb/s.

Rekommenderas!

Postad
Jag undrar om någon här använder blixtvik bredband

Om någon gör det kan ni berätta för- nackdelar med dom.

Kommer dom upp i 100/100 t.ex.

jag har blixtvik och dom är väldigt bra.

VÄLDIGT sällan vi har problem med uppkopplingen och fort går det också.

Jag vet att det ska finnas nån ännu högre hastighet med blixtvik som kom ut nu i februari , men jag har gamla och på dc tankar jag i runt 1 mb/s.

Rekommenderas!

Känns inte så bra Bredband om du tankar 1 mb/s ... :?

MVH

//KF

Postad

asså jag har ingen koll på Mb och kb och sånt , men jag vet bara att jag laddar ner saker från DC mycket fortare än vad mina kompisar med bredband gör.

Och att jag kommer in i hubbar där det är krav på minst 10 mbit. Minns inte vad hubben heter men dom gör kontroll för hur fort man laddar upp till dem.Är en svensk hubb har jag för mig en stor.

Postad

Välkommen till KFluffies Bit- & Byteskola!

Lite förklaringar på vad bokstäver står för:

m = milli

M = Mega (1 miljon)

b = bit

B = byte

1 Byte = 8 bitar!

Det man ser i tidningsannonser från en ISP (Internet Service Provider, t.ex. Telia eller Bredbandsbolaget) är hastigheten i Bitar, EJ Bytes!

Så har du en uppkoppling på 8Mb/s (8 Megabit / s) så har du internethastighet i MB (MegaByte) 1 MB / s.

8 Bitar = 1 Byte

Därför borde

8Mb / s bli 1 MB / s.

MVH

//KF

- Nästa lektion blir det om Subnätmaskar och Subnetting samt dess betydelse!

Postad

Och att jag kommer in i hubbar där det är krav på minst 10 mbit. Minns inte vad hubben heter men dom gör kontroll för hur fort man laddar upp till dem.Är en svensk hubb har jag för mig en stor.

För att vara lite petig i efterhand, samt skojig så är inte det några höga krav! =)

Ett 56k-modem har just 56'000 bitar / sekund och 10 mbit = 0.01 Bitar / sekund (tror jag)

Milli = 10^-3

Postad

ok , jag ska va ärlig jag e trött och orkade inte läsa igenom ditt avancerade bit-skola :lol:

iallafall till han som undra så är blixtvik bra och stabilt . Snabbt går det också..Jag är iallafall nöjd om jag får ner en normal stor film på några minuter.