heltok Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Avser göra ett försök att lära mig FLT HU lite bättre. Spelar normalt FLT SH 5/10 och känner att jag brister rätt mycket i SB vs BB spel. Tänkte sätta in ca $500 på worldpx(100% rb) och spela upp mig enligt snäva men vettiga bankrullekrav. Ungefär vilka bankrulleregler ska man följa? Citera
Bjorn_ Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Bankrullekravet är väl omvänt proportionellt mot ens winrate i kvadrat så allt du behöver göra är ju att justera winraten med vad du rakear och räkna baklänges. Exempel: Anta att du tror att du vinner 2BB/100h och du normalt sätt vill ha 600BB i rulle med den winraten och din aktuella standardavikelse. Om du nu till detta får 2BB/100h i rakeback (eller bonus, spelar ingen roll så länge den kommer någorlunda kontinuerligt) så har du altså dubblat din winrate och borde altså klara dig med 1/4 av rullen med samma risk of ruin. Bankrullemässigt är det altså extremt fördelaktigt att kunna höja sin winrate utan att addera någon varians, vilket knappast är förvånande. /Bjorn Citera
heltok Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 vad är normalt bankrullekrav då? 1000BB? isåfall skulle 250BB räcka med rb? men borde väl blir rätt mycket högre än 2BB/100händer i rb om man kör HU? känns lite väl glädjekalkyl... :-/ Citera
Ayahuasca Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 1000BB är väl hyffsat "säkert" även om du inte lär vara ute på hal is om du sänker dig till say... 700BB. Att du spelar utan rake gör ju en del skillnad. Blev själv sugen när jag läste detta. HU är ju den ultimata formen av FL och utan rake blir det ju fatiskt möjligt att spela med vinst på nivåer under 5/10. Citera
Bjorn_ Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 vad är normalt bankrullekrav då? 1000BB? isåfall skulle 250BB räcka med rb? men borde väl blir rätt mycket högre än 2BB/100händer i rb om man kör HU? känns lite väl glädjekalkyl... :-/ Har ärligt talat ingen aning om vare sig hur mycket man/du vinner netto (med rake) per hundra händer HU eller hur mycket du kan förväntas rakea eller vad du har för varians. Mitt tips är att börja spela på 0.5/1 eller 0.25/0.5 (500BB eller 1000BB) till att börja med och efter ett par tusen händer bör du i alla fall fått bra närmevärden på vad du rakear och din standardavikelse. Din sanna winrate lär du ju vara tvungen att uppskatta med kvalitativa metoder, rekomenderar att du är rätt så konservativ här. /Bjorn Citera
Recommended Posts