Gå till innehåll

Spela om annat än pengar och tändstickor?


Cyntax

Recommended Posts

när jag gick i sexan spelade vi 5 card draw med 2 eller om det var 3 byten om saker, kunde va allt från saker man gjort på träslöjden till gamla leksaker eller pennor.

 

har spelat holdem och 5 card draw med öl/cider under senare år.

 

har spelat 5 card draw om vatten under högstadiet

 

har spelat straffpoker (5 card draw med antagligen 2 eller 3 byten) under högstadiet där den som vann fick slå den som förlorade på olika sätt, 100% turbaserat då man inte kunde höja eller liknande utan enbart göra ett antal byten.

 

har i sjuan eller om det var åttan spelat klädpoker (5 card draw med antagligen 2 eller 3 byten).

 

i kanske ettan på gymnasiet spelade vi 5 card draw där en kille hade saker istället för pengar bla kinderäggleksaker och en icemat.

 

tror det är allt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hon (Paris Hilton) gör det och du mötte henne heads up...skulle du vilja vinna eller förlora? :roll:

 

Innan du svarar tänk en gång till ;)

Vinna!

Antar att du tänker komma med en poäng. Ge den snabbt, för nu blev jag nyfiken hur du tänker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag gick i sexan spelade vi 5 card draw med 2 eller om det var 3 byten om saker, kunde va allt från saker man gjort på träslöjden till gamla leksaker eller pennor.

 

har spelat holdem och 5 card draw med öl/cider under senare år.

 

har spelat 5 card draw om vatten under högstadiet

 

har spelat straffpoker (5 card draw med antagligen 2 eller 3 byten) under högstadiet där den som vann fick slå den som förlorade på olika sätt, 100% turbaserat då man inte kunde höja eller liknande utan enbart göra ett antal byten.

 

har i sjuan eller om det var åttan spelat klädpoker (5 card draw med antagligen 2 eller 3 byten).

 

i kanske ettan på gymnasiet spelade vi 5 card draw där en kille hade saker istället för pengar bla kinderäggleksaker och en icemat.

 

tror det är allt..

Ni kunde ju spelat med antal slag. T.ex jag synar 1 slag, jag höjer till 7 slag... jag lägger mig... osv :D

Men det tipset kanske kommer lite sent :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min trappuppgång är det bara två lägenheter, i den ena bor jag + flickvän och i den andra en polare. Vi spelade om att städa trapphuset under ett års tid, vinnaren slapp, tvåan och trean fick städa...

 

 

Tyvärr så sitter grannen och pressar highstakes hela dagarna så vi var ingen svår match för honom :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...