Gå till innehåll

Dessa surebets!


cazacu

Recommended Posts

När du kan hitta bolag som ger så olika förusättningar på ett spelobjekt så att du kan helgardera dig och som sämst få pengarna tillbaka.

 

Ex.

En fotbollsmatch, säg AIK-Djurgården på torsdag kan man spela på på hos många olika bolag. Om du då kan spela på tre olika bolag och hitta de högsta oddsen

1: 3.10 ggr pengarna

X: 3.10

2: 3.10

 

Om du sätter lika stor summa på varje match så kommer du garanterat att gå plus på matchen. Insats 3.00 - Avkastning 3.10. Sen kommer du nog oftast få spela olika summor på olika resultat, men det här var som sagt bara ett exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va menar du med att man skall användar flera?

 

Bookmakers är sällan så korkade att de själva erbjuder odds som gör att en spelare kan vinna pengar riskfritt. Medan olika bookmakers har ofta olika odds på ett visst resultat som gör att det ibland kan finnas arbitragevinster att göra genom s k surebets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det när man kan spela på samtliga utfall i en match och garanterat plussa?

exempel

Match mellan lag A och B

 

Spelbolag 1

A 2.10

B 1.90

 

Spelbolag 2

A 1.90

B 2.10

 

Spelar man lag A hos 1 och B hos 2 så har man ju garanterad vinst.

 

Det är vad jag tror.. Men man har ju haft fel förr... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är ju väldigt svårt att hålla på med, då du oftast kan spela på 1-2 matcher och inte 1x2. Det är mycket sällan en match är så jämn att på olika bolag kan oddset överstiga 3.0 gånger pengarna.. det finns säkert men du får typ spela på en match i månaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är ju väldigt svårt att hålla på med, då du oftast kan spela på 1-2 matcher och inte 1x2. Det är mycket sällan en match är så jämn att på olika bolag kan oddset överstiga 3.0 gånger pengarna.. det finns säkert men du får typ spela på en match i månaden

 

Not true. Det uppkommer sådana matcher några gånger om dagen. Tex finns just nu 8.64% garanterad avkastning på matchen Vélez Sarsfield - Boca Juniors.

bet365 erbjuder 1a till 3.2

bet365 erbjuder X till 2.9

Interwetten erbjuder 2:a till 3.8

 

Dock kan det vara jobbigt att beta på tre olika bolag och det gäller att vara snabb och ha stenkoll på om man har gränser för hur mycket man får satsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska visst finnas något program som heter SureBetPro för detta. Någon som har provat?

Har provat programmet , tyvärr så tyckte jag det var rörigt, råkade ut för att spelen var stängda när man lagt betten hos två bookies. Tillslut hade jag massa pengar som låg och flöt på en massa konton och avgifterna för att flytta runt pengarna åt upp vinsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en massa olika tjänster som söker reda på surebets åt dig. Dessa kostar oftast pengar. Men det finns de som är gratis också.

Lättast att hitta surebets är på matcher där det bara finns två outcomes, t.ex. NBA.

Hade jag BR skulle jag dra in en massa kulor, men då jag inte är rik nog är det inte värt tiden att hålla på och jaga surebets.

Du klarar dig med 4-5 sajter, men enligt min mening behöver du kanske 10 för att få bättre effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cyntax:

 

vilka vet du som har gratis tjänster att hitta surebets? har sökt efter att hitta surebets i flera timmar nu men misslyckats, skulle verkligen vilja ha ett program för det ;)

http://www.oddsexchange.com

http://www.betbase.info

http://www.betbrain.com

http://www.oddschecker.com

http://www.oddsexplorer.com/default.aspx?cat=surebets

http://www.oddsonnet.com (du måste vara medlem iofs)

http://www.oddsring.com/sure_bets.php

http://www.oddsring.com/sure_bets.php

http://tx1.tip-ex.com/

http://www.zazewe.com/free/dms/DMS.HTM

http://www.oddsandbets.com (kostar)

 

Fler länkar:

http://www.betbase.info/?menu=links

http://www.oddsexchange.com/servlet?cat=linkexchange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en massa olika tjänster som söker reda på surebets åt dig. Dessa kostar oftast pengar. Men det finns de som är gratis också.

Lättast att hitta surebets är på matcher där det bara finns två outcomes, t.ex. NBA.

Hade jag BR skulle jag dra in en massa kulor, men då jag inte är rik nog är det inte värt tiden att hålla på och jaga surebets.

Du klarar dig med 4-5 sajter, men enligt min mening behöver du kanske 10 för att få bättre effekt.

 

 

Om man hade "rulle" så skulle Martingale göra mig rik men va f*n det finns ju limitar, djävlar också.

 

Och sitter du och spelar på deras odds som sticker ut så märker dom det per automatic och du får slashad limit eller så blir du tom "kickad". Finns bookiesar som har stängt mina konton. Vissa har jag kontot kvar på men 0 i limit, vissa har 50 spänn mm. Och ska man göra surebets så räcker inte 10 eller 20 bookiesar. Dom flesta bookiesarna vill bara ha "soffkunder" dvs dom som tittar på en match och för spänningen skull så gör dom ett bet och helst ska dom göra en multipel.

 

På dom flesta siterna kan du inte ens se vad du har för limit. Så hittar du ett surebet, ohhh mumma säger du och räknar ut hur du ska spela och börjar med 1 sedan X och när du ska spela 2 så har du inte limit för att spela för så mycket du vill. Damn vad händer nu? Räkna också med att du kanske inte har pengar på det kontot för du måste ligga ute med mycket pengar överallt, så måste ju VISAkortet fram, för det är bråttom och många tar ut avgifter på det, så där försvinner någon %. Sen kan bookiesen också säga att dom skrev ut fel odds så därför cancellerar dom. Eller så kan dom säga att dom vände på oddsen. Dom kan tom cancellera ett bet efter matchen.

 

 

Vi kan ta Ifx exempel på surebet:

"Not true. Det uppkommer sådana matcher några gånger om dagen. Tex finns just nu 8.64% garanterad avkastning på matchen Vélez Sarsfield - Boca Juniors.

bet365 erbjuder 1a till 3.2

bet365 erbjuder X till 2.9

Interwetten erbjuder 2:a till 3.8

 

Dock kan det vara jobbigt att beta på tre olika bolag och det gäller att vara snabb och ha stenkoll på om man har gränser för hur mycket man får satsa."

 

 

Här har vi ett surebet på bara 2bookies (inte ofta det händer). 2 stora och kända bolag som bet365 och Interwetten. Ja vad är dom kända för, jo slasha limitar och det ordentligt. På en argentisk match med ett nytt konto kanske du kan få spela nån tusenlapp. Men det går fort ner. Bet365 kan jag tex spela några tior (kommer inte ihåg då det var evigheter sedan jag använde dom). Fick tom med ett brev ifrån dom. Interwetten ja där fick jag en limit på 100kr rakt av pga ett bet på en "skum" match. Där det inte slashas så mycket är på dom stora ligorna och cuperna (undantag för UEFA-cupen) som Premier League, Serie A, Primera division och Champions league på dom europa baserade bookiesarna. NBA, NFL, NHL och MLB på dom USA baserade bookiesarna. Men hittar man surebets på dom ligorna?

 

 

Sen finns det siter som sticker ut t ex om dom är nya och vill uppmärksamhet. Men det dom tar i risk på det oddset är inte mycket så ganska snabbt så är det slashat. Ta t ex 24h. När dom startade så hette dom unitedbet, dom hade alltid högre odds på favoriten på dom svenska matcherna för att locka kunder.

 

Ni är ett antal år försent ute. När bookiesarna började komma upp på nätet så satte alla sina egna odds dvs det fanns skillnader. Nu kollar alla på varandra så att inte folk kan göra surebets. Många låter tom andra bookies göra jobbet åt dom, då dom väntar med att lägga ut odds i olika ligor och glor på vad dom andra har, sen lägger dom ut sina egna. När bookiesarna började komma på börsen så blev det en skillnad. Nu skulle aktieägarna gynnas. Att ha en jämn bok räckte inte. Vad gör vi för att tjäna mer pengar, jo man "kastar ut" dom vinnande spelarna.

 

 

 

Att göra subets är inte vägen till att tjäna pengar på sportsbetting.

Och säger nån att den gör feta pengar på surebets (att ha en betalsite som ger ut surebets räknas inte) vill jag gärna se bevis. Visst kan man tjäna en slant på surebets men räkna ut vad du får för timlön för att få den slanten.

 

 

 

 

 

Oj f*n va långt det blev :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man hade "rulle" så skulle Martingale göra mig rik men va f*n det finns ju limitar, djävlar också.

 

Och sitter du och spelar på deras odds som sticker ut så märker dom det per automatic och du får slashad limit eller så blir du tom "kickad". Finns bookiesar som har stängt mina konton. Vissa har jag kontot kvar på men 0 i limit, vissa har 50 spänn mm. Och ska man göra surebets så räcker inte 10 eller 20 bookiesar. Dom flesta bookiesarna vill bara ha "soffkunder" dvs dom som tittar på en match och för spänningen skull så gör dom ett bet och helst ska dom göra en multipel.

 

På dom flesta siterna kan du inte ens se vad du har för limit. Så hittar du ett surebet, ohhh mumma säger du och räknar ut hur du ska spela och börjar med 1 sedan X och när du ska spela 2 så har du inte limit för att spela för så mycket du vill. Damn vad händer nu? Räkna också med att du kanske inte har pengar på det kontot för du måste ligga ute med mycket pengar överallt, så måste ju VISAkortet fram, för det är bråttom och många tar ut avgifter på det, så där försvinner någon %. Sen kan bookiesen också säga att dom skrev ut fel odds så därför cancellerar dom. Eller så kan dom säga att dom vände på oddsen. Dom kan tom cancellera ett bet efter matchen.

Nej då. Tänk efter... vilka sajter skiter fullkomligt i hur mycket du satsar på en match?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då. Tänk efter... vilka sajter skiter fullkomligt i hur mycket du satsar på en match?

 

Ja det jag kommer på det är exchange bolagen. Men då måste du få det matchat också.

 

Du vet tydligen några fler. Det här ska bli intressant. Säger du 1 så blir jag glad, säger du 5 eller fler, ja då får jag väl sluta hålla på med sportsbetting för tydligen har jag inte lärt mig ett skit på alla dessa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hittar man surebets på dom ligorna?

 

På de mer obskyra ligorna har bolagen mycket större marginal, så där lär du inte hitta några "sure bets".

 

Jag håller också med dig i att det i princip är omöjligt att göra några pengar på "sure bets". Det ligger i marknadens natur och är ingenting konstigt.

 

Vad som dock är konstigt med folk, är att de fortsätter att satsa på "sports betting", trots att de förlorar i längden. Jag har inga bevis, men jag skulle tippa att 99 % av alla som satsar pengar på "sports betting" är förlorare i längden. Som exempel kan vi ta en snabb titt i tråden om "sports betting" här på pf.nu. Kära nån...

 

Vad många inte förstår är att det i princip är omöjligt att göra pengar genom att ha bättre information om lagen än vad bolagen/marknaden har. Det är döfött att satsa på det sättet.

 

Går det då att göra pengar på "sports betting"? Ja, det går, men man får se saken från en annan sida. Bolagen sätter medvetet fel odds under vissa förutsättningar, beroende på att människor satsar på ett visst sätt. Man får helt enkelt hämta in mycket statistik från tidigare matcher och göra egna körningar i Excel/SAS/SPSS osv. Till slut hittar man ett mönster som är vinstgivande och som gör att man under vissa förutsättningar (de som man kommit fram till) kan satsa pengar på en match oberoende av vilka lag som spelar och hur informationen om lagen ser ut. I långa loppet vinner man pengar.

 

Men, men. Sådana här saker förstår inte pöbeln. Och tur är väl det, för det är idioterna som donerar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...] det gäller att hitta matcher där allmänheten är hopplöst fel ute.

 

Jo, men det är väldigt svårt, då marknaden justerar oddsen väldigt snabbt om de är felsatta. Detta gäller givetvis även om det är vanliga människor som satsar fel, som de t.ex. gör när Sverige spelar mot något annat land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har inte nödvändigtvis med det att göra. Vissa lag kommer alltid att bli galet feloddsade (Man Utd, Milan osv) pga deras popularitet och folks benägenhet att satsa på dem. Jag vågar lova att Brasilien och Argentina fick mycket sämre odds på bortaplan under VM-kvalet än vad de hade för chans, men eftersom allmänheten är så glad i att spela på dem ändå är det rationellt för bookien att sätta det sämre oddset. På en del sådana matcher kan man alltså i längden tjäna pengar på allmänhetens fiskighet, utan att t.ex. veta något mer än bookien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt om arbitragevinster:

 

Två ekonomiska analytiker gick längs trottoaren på Wall Street. Den ena ser en tjugodollarssedel ligga på marken och utbrister glatt: "Titta, en sedel!".

 

Den andra tittar inte ner, utan svarar direkt: "Nej, det tror jag inte, för hade det legat en sedel på trottoaren hade någon plockat upp den redan.".

 

Poängen med detta menlösa inlägg?

 

Jo, arbitragevinster finns inte. Iofs är ingen marknad perfekt, men så fort det dyker upp en arbitragevinst så kommer förutsättningarna att justeras så att den försvinner.

 

I fallet med sportsbetting så handlar det om ändrade limits, ändrade odds, strukna matcher... osv.

 

Visst, du kan säkert hitta någon eller några procent ibland. Säkert tillräckligt för att få en studerande att flämta över pengamängden. Men knappast så att du kan försörja dig på det särskilt länge. Som alla andra saker som "låter för bra för att vara sanna", så är det också så.

 

Edit:

Däremot vore det ju intressant att jämföra oddsen hos svenska spel och dem hos Trinidad Gaming nu i sommar. Har en känsla av att svenskar spelar på sverige (osv) oftare än vad en objektiv bookie skulle sätta till odds. Men det finns det säkert någon erfaren spelare som kan berätta mer om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då. Tänk efter... vilka sajter skiter fullkomligt i hur mycket du satsar på en match?

 

Ja det jag kommer på det är exchange bolagen. Men då måste du få det matchat också.

 

Du vet tydligen några fler. Det här ska bli intressant. Säger du 1 så blir jag glad, säger du 5 eller fler, ja då får jag väl sluta hålla på med sportsbetting för tydligen har jag inte lärt mig ett skit på alla dessa år.

Problem med att matcha oddsen? Det är lätt att hitta surebets på dom odds som redan erbjuds.

Du vill ha exempel på fler än 1 oddsbörs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...