Gå till innehåll

NLT - Nut flush får mot hugg på farlig bräda

Recommended Posts

Överväger man fold i situationer som denna så ska man inte spela poker. Då är man helt enkelt för mesig för spelet.

Spelar man så försiktigt kan man omöjligt vara en vinnande spelare i längden.

Det handlar inte om fold, det handlar om att syna eller ställa in. Jag säger att det är solklar syn istället för all in av anledningarna som jag skrev tidigare. Däremot finns det lägen där man kan lägga A-färgen där oxo, mot kompetenta motspelare och stora stackar - absolut. Dock får ni fortfarande gärna säga vad ni sätter de andra spelarna på för troliga händer i just den här specifika handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bordet ligger AAKK2, du har KK, foldar du ditt fyrtal i kungar då om någon höjer pigpower?

Snarlik situation du...lol

Inte så jävla långt ifrån i alla fall.

Vet inte om du vill ha ett seriöst svar här eller inte, men vill du ha ett oseriöst så säger jag blixtfold utan read.

Länk till kommentar

Som spelet sett ut i denna hand, på denna bräda är jag benägen att hålla med om att bara syna ned känns som det bästa alternativet. Det går inte att bara se sina egna kort och tänka, oj jag har nötfärg utan försök också tänka er in i motståndarnas situation. Synar han med K-hög färg om ni ställer? Knappast troligt eftersom han också var en hyffsad spelare...så varför ställa? Dessutom var det ju inte bara en motståndare i potten utan två.

Hade brädan varit trefärgad hade ju situationen naturligtvis varit annorlunda.

Länk till kommentar