Ignatius Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Vill egentligen ha kommentarer rakt igenom på följande hand som det säkert finns standardspel för. Erkänner öppet min fiskighet och orutin här. Jag känner mig ofta mer osäker i FL än NL eftersom jag spelar det mer sällan och har svårare att läsa in information i betar av fixerad storlek. FLT Cash game 1/2, full ring, Party Poker Read: Fi verkar vara en okej FL-spelare, spelar få händer men inte överdrivet aggressivt efter floppen. Hero, small blind med K:spade: 9:club: Fi, big blind. Alla foldar fram till mig. Hero raises (Bra hand, inte monster men bättre än random). Fi re-raises Hero calls (Måste vara omotiverat att cappa min hand, fi kan ju ha stålet) Pott: 6 big blinds Flop: K:heart: T 5 Hero bets (träffar floppen bra, TP9K) Fi raises Hero calls (Re-raise bättre?) Pott: 5 big bets Turn: A Hero ? Fi har spelat handen aggressivt och nu kommer dessutom det fruktade esset. Samtidigt har jag fortfarande en stark hand. Hur spela handen Citera
123cust Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 dra in en bet om han reraisar så är du förmodligen slagen .. luktar a9 a8 a7.. fast du borde ha slagit om efter floppen Citera
Hjort Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 CR floppen. Det ska mycket till för att du inte ska vara uppe mot en motståndare som inte betar igen cirka 100% av tiden där. Om du inte checkraisar skulle jag rekommendera trebetet. Visserligen har du rätt äcklig kicker, men det är extremt vanligt att en spelare som slagit om ur bb fått för sig att han måste hamra på potten jättemycket med alla händer. Turn synar du ned. Visserligen slår du bara osetade pockets samt typ QT/JT plus hålisar. Men med en hand i övre delen av din HD och 3,5:1 i effektiva odds får du allt syna ned. Räkna med att du har förlorat och se en vinst som en bonus. Jag är inte alls förtjust i betfoldar med sådana här händer utom i de fall man verkligen kan vara rätt säker på att motståndaren har en jättekrossad om han höjer (I det här fallet så indikerar ju en höjning ett par i ess, vilket innebär att man har mer outs än om motståndaren bara synar med en kung). Problemet är ju så klart att man tappar jättemycket värde mot en överaggro motståndare, och i längden inte sparar så mycket värde mot en solid motståndare (i det enskilda fallet, ja, men mot en solid motståndare är det inte frekvent). Citera
Ignatius Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Tack för bra svar! Om jag check-raisar floppen och blir re-raisad, vad rekommenderas då? Så här blev avslutningen: Pott: 5 big bets Turn: A Hero checks Fi bets Hero calls (tycker att pottoddsen "bör motivera" showdown) Pott: 7 big bets River: 8 Hero checks Fi bets Hero calls Fi visar A 3 och vinner potten. Citera
Hjort Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Tack för bra svar! Om jag check-raisar floppen och blir re-raisad, vad rekommenderas då? Fundera lite på om han kanske har någon form av par ändå. Vik är inte aktuellt utom i väldigt sällsynta omständigheter. Fi visar A 3 och vinner potten. Som sagt, bb går väldigt ofta in i överaggro pucko-mode när h*n varit aggro pre och slänger in flera bets med 3 troliga outs. Det visar också på vikten av att inte vika särskilt ofta på floppen med minsta träff. Citera
Kenny_Roger Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Som sagt, bb går väldigt ofta in i överaggro pucko-mode när h*n varit aggro pre och slänger in flera bets med 3 troliga outs. Det visar också på vikten av att inte vika särskilt ofta på floppen med minsta träff. Är inte detta något som talar för att betta flopp istället för att check-raisa (men med intentionen att 3-beta en höjning)? Citera
Hjort Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Är inte detta något som talar för att betta flopp istället för att check-raisa (men med intentionen att 3-beta en höjning)? Lite grann. Grejen är att man med CR får in 2 bet mot nästan 100% av bb:s HD. Jag är inte så säker på att man får in tre bets mot 2/3 av bb:s HD om man betar ut (samtidigt som de enskilda beten blir mindre värda). Ytterligare en nackdel är att ens trebet läcker bra mycket mer information än ens 2-bet. Men mot fullblods aggromuppar så är det helt klart en bra lina. Citera
Recommended Posts