Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan under våren har jag spelat på battlefield poker där jag vunnit en relativt stor summa pengar.....kontot är kopplat till mit netller konto...och nu så där lagomt till sommaren hade jag tänkt hämta ut 9000 dollar så man kan leva lite "gött" frågan är då......?

om jag tar ut 9k från netteller till mitt föreningssparbanken konto måste jag då i efterhand betala skatt på d?

Postad

Om jag inte minns fel så rapporteras alla summor över 100k sek till skatteverket. Om du har otur kan du behöva redovisa var penarna kommer ifrån, för att förhindra penga tvätt och annan olämlig verksamhet.

Detta betyder att du sak kunna plocka ut $9k utan att få några problem med skatetverket.

Postad

OKI TACK FÖR DESSA svar......dock följer ytterligare 2 frågor:

Är det någon som hämtat ut liknande summor från neteller till sitt bankkonto under 2006 och som med lite empiri kan säga jag inte kommer behöva betala skatt?

fråga 2: netellers atm card........hur funkar d ? vilka automater funkar d på etc?

Postad
Är det inet lättare att bara plocka ut pengarna med netellers ATM card. SÅ slipper du tänka på sånt
Svindyrt.

mm dyrt, men kan kanske vara värt ist för att riskera att betala 30% skatt? Om man plocar ut hyfsat ofta så är det nog en bra ide att använda debit card ibland för att variera sig!

Postad
Hejsan under våren har jag spelat på battlefield poker där jag vunnit en relativt stor summa pengar.....kontot är kopplat till mit netller konto...och nu så där lagomt till sommaren hade jag tänkt hämta ut 9000 dollar så man kan leva lite "gött" frågan är då......?

om jag tar ut 9k från netteller till mitt föreningssparbanken konto måste jag då i efterhand betala skatt på d?

Gratulerar till vinsten! Kan du inte plocka ut summan i två omgångar från neteller till ditt bankkonto?

Annars ska ju pokervinster vara skattefria inom EU. Plocka ut pengarna från Battlefield till neteller, in med dom på annat pokerbolag som du redan spelat på (förslagsvis annat prima bolag) och sedan gör en cashout därifrån ?

Postad

oki......men om ja förstår detta rätt nu så (rätta mig om jag har fel): Jag har spelat på battlefield, som i sin tur ligger utanför EU och därför kommer jag rent juridiskt att vara skyldig att betala skatt på den summa jag vill ta ut från neteller (9k) att använda netellers ATM kort kostar skjortan så då är det lika bra att betala skatt.........den möjlighet till att komma undan beskattning är att överföra pengarna från neteller till en site inom EU och därefter plocka ut dem direkt därifrån.....Är det någon som har något annat (möjligtvis enklare) tips på tillvägagångssätt ......eller kansek ngn som varit med om detta förr .....man vill ju helst slippa skatta sina hårt förvärvade slantar=)

Postad
oki......men om ja förstår detta rätt nu så (rätta mig om jag har fel): Jag har spelat på battlefield, som i sin tur ligger utanför EU och därför kommer jag rent juridiskt att vara skyldig att betala skatt på den summa jag vill ta ut från neteller (9k) att använda netellers ATM kort kostar skjortan så då är det lika bra att betala skatt.........den möjlighet till att komma undan beskattning är att överföra pengarna från neteller till en site inom EU och därefter plocka ut dem direkt därifrån.....Är det någon som har något annat (möjligtvis enklare) tips på tillvägagångssätt ......eller kansek ngn som varit med om detta förr .....man vill ju helst slippa skatta sina hårt förvärvade slantar=)

Kostnaden att skaffa/använda netellers kort kan väl knappast vara i närheten av de pengar du förlorar om du tvingas skatta.

Postad
Kostnaden att skaffa/använda netellers kort kan väl knappast vara i närheten av de pengar du förlorar om du tvingas skatta.

Någon som vet exakt hur många procent det blir med Netellers ATM-kort?