Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

5-handed $10+$1 SnG, 4 spelare kvar, prisstruktur 70/30.

BTN 165

SB 2,135

Hero 1,750

CO 3,450

Hero i BB med :As::Ts: .

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

PRE-FLOP

CO folds, BTN bets $165 and is all-in, SB calls $90, Hero bets $1,600 and is all-in

En hand jag gärna ser all in mot BTN:s troligen ganska breda HD, men ogärna spelar mot SB. Är det en ok isolation? Jag vet inte riktigt hur jag ska se på lillstackens position relativt mig, rätt neutral.. Kommer den in i bedömningen?

Förhoppningsvis lite döda pengar från SB, och i värsta fall så har jag en hyffsad chans mot SB. Vinner jag dessutom mot honom så är jag stark.

Inte läge att isolera mht lillens position? Eller är det för riskabelt mht SB?

Postad

Jag förstår din tanke, men i detta fall hade jag valt att inte isolera pga de olika stackstorlekarna. Hade jag varit chipleader hade jag valt att isolera för att dels öka chansen att lillen överlever, dels öka chansen att jag får hans futtiga stack. Hade jag vunnit så har jag mer marker och jag är ITM, hade jag förlorat hade jag terrat de andra på bubblan då jag tror att en stor stack ger mer edge än ITM då alla bromsar brukar släppa för fi.

Som det ser ut nu är du näst på tur även om det inte är med stor marginal till tvåan, men ändå näst på tur, och då hade jag velat hamna ITM samt spela min fina hand mot de fi som har större stack.