Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ganska Basicfråga, Fi har grund stack, går det att folda TPTK då?

> Dealing Hole Cards ( A :diamond: K :heart: )

> Hero raised for $0.80 (35$)

> yurt called for $0.80 (21$)

> darthfrys folded

> PopeyePullen called for $0.80 (11$) (Fi)

> Fenyotinoru folded

> Getmycoat folded

> yasaka folded

> BIGMO69 folded

> idledice folded

> Bram67 folded

Bra starthand, höjer standard från UTG. Fi har varit en notorisk C-R, det är den enda read jag har. Men här agerar jag först så det säger ingenting.

> Dealing the Flop(7 :club: K :club: 8 :heart: )

> Hero bet for $1.60

> yurt called for $1.60

> PopeyePullen, you have 10 seconds to respond

> PopeyePullen raised for $4.80

Här uppstår problemet, en raise ifrån Fi, men han har endast 5$ kvar i stacken. Vad gör man här? Notera att även en annan är kvar i potten.

Postad

Hej allihopa. Nyreggad här på forumet men läst här innan jag reggade mig. Jag hugger in i handanalysdelen direkt då det är i denna jag finner mest intresse. :D

Jag är inte så hemma på spelet på 0.1/0.2 (right?) så jag förutsätter logiskt tänkande "nivåoberoende" spelare.

Du höjer UTG, får syn av en fullstack och en halvstack. Floppen träffar dig bra och du betar ut ~2/3 pott, något mindre. Ganska standard hittills. Yurt synar vilket innebär att han har en hand han gillar, dock är hans HD ganska bred och du leder mot den.

Sen ger sig PopeyePullen in i leken med att trippla ditt bet. Vad säger då detta om hans hand? Han har sett dig höja UTG preflop och räknar säkert med att du bettar ut med en stor del av dina händer här oavsett om du träffat eller ej på en flopp med ett högt kort. Han har även sett yurt syna ditt bett och har samma info om yurts HD som vi har, dvs att han kan ha en hel del händer.

Vad får vi då ut av detta? Nja, hans HD består nog av en ganska många händer, dock inte lika många som yurts. Möjligt set, hårt spelat drag (stegdrag, färgdrag eller bägge), liten chans för tvåpar (78 i så fall, K7 eller K8 hade han förmodligen inte synat en redan synad UTG-raise med) och par i kungar. Att han skulle synat efter med KK+ och ge resten av fältet väldigt goda odds är inte heller så troligt. Sen finns ju alltid även en liten chans att han spelar oss ett spratt, dvs bluffar. Med rådande stackstorlekar är inte detta så troligt dock.

Nu när vi fastslagit deras HD så är ju frågan hur vi ska spela mot dem?

Fold? Nja, lite väl klent utan reads va? Inte med en kortis som slår om.

Raise? I detta fall tycker jag att det är bästa lösningen. Lämplig höjning vore all-in. Popeye kommer vara tvungen att syna även med en sämre kung pga pottstorleken.

Hade Popeye däremot haft full stack så hade jag synat och checkraisat all-in på turn, alternativt ställt på river om han checkat och inget klöver kommit, då vi med ett omslag säkerställer att han kastar alla kungar vi slår.

Let the flaming begin. 8-)

• 2 weeks later...
Postad

Jag skulle gått all in och blunda :D ne men vad ska du göra ALL IN är det enda vettiga för att sätt press på fi1 och inte behöva göra ett jobbigt beslut på Turn alltså.......

ALL-IN