Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

som tråden upplyser...

har spelat många sng och i snitt ligger jag nog + på dessa, men har inte vunnit nu på ca 3 månader.. knappt ens hamnat itm... hur göra????

hur vända trenden? hur ska man spela? jaga drag eller bara spela stålet????

i min nuvarande trent får jag INGA kort "gratis" träffar ALDRIG trissen med PP, och har jag TP så har ALLTID nån högre kicker...

help me please!

kanske förresten inte borde spela på ett tag, tills "oturen" släpper eller vad????

Postad

Jag va nyligen i exakt samma situation, spelade mkt SnG med bra resultat, men sedan vände allt, kunder bara inte vinna, det va omöjligt, trots att jag tyckte att jag spelade precis som innan.

Jag visste inte vad jag skulle göra, men jag började iaf att spela lite cashgame, vilket jag nästan inte spelat alls innan, och det gick bra direkt, och efter ungefär 2 månader med bara cg så gick jag tillbaka till SnG igen, och då gick det bra igen.

Vet itne om det hjälper så mkt, men du kanske ska prova att spela lite cashgame som variation så kanske det vänder.

:)

Postad

Prova att byta nätverk, det gjorde jag! :)

Jag låg väl till sisådär i SnG, försökte egentligen lära mig Cashgames på sista tiden eftersom det passar min planerade speltid bättre... men SnG ÄR roligare och det HAR inte gått bra med cashgames... Så jag testade igen med SnG och böt nätverk som en annan klok spelare här på forumet tipsade mig om.

Känns som om jag har järnkoll och får folk "dit jag vill" överlag och de senaste 2 dagarna har jag haft en ROI på över 30% på 30 turneringar. :)

Ja, jag vet att det är alldeles för få att räkna med, och det kommer säkert att sjunka efter X antal förlorade SnG men det är en ruskig skillnad mot mina 10% ROI som jag hade innan jag böt nätverk. :)

Så det känns definitivt att jag är på rätt väg (tror jag). :?8-):)

Postad
som tråden upplyser...

har spelat många sng och i snitt ligger jag nog + på dessa, men har inte vunnit nu på ca 3 månader.. knappt ens hamnat itm... hur göra????

hur vända trenden? hur ska man spela? jaga drag eller bara spela stålet????

i min nuvarande trent får jag INGA kort "gratis" träffar ALDRIG trissen med PP, och har jag TP så har ALLTID nån högre kicker...

help me please!

kanske förresten inte borde spela på ett tag, tills "oturen" släpper eller vad????

Knappt hamnat itm på tre månader? hur många har du spelat under den tiden?

Om du ofta förlorar med TP så spelar du antagligen för många händer. Se till att det inte går att ha bättre kicker än dig!

Postad

Bra att testa lite olika varianter av SnGs också - gick dåligt för mig tidigare när jag lirade 9-handade och MT SnGs på stars. Nu har jag testat 5-handade single table på paradise och vann tre i rad igår....Man måste hitta det format som passar en helt enkelt tror jag

Postad

I turneringar måste man ha lite längre horisont än i CG. Och det gör turneringar så mmentalt påfrestande. När mna vinner vinner mman större, men man vinner inte lika många gåner per dag som i CG.

Men en anledning till att det går sämre och plötsligt blir bättre efter ett uppehåll eller byte av nätverk kan vara att motståndarna noterat dig.

Postad
Prova att byta nätverk, det gjorde jag! :)

Jag låg väl till sisådär i SnG, försökte egentligen lära mig Cashgames på sista tiden eftersom det passar min planerade speltid bättre... men SnG ÄR roligare och det HAR inte gått bra med cashgames... Så jag testade igen med SnG och böt nätverk som en annan klok spelare här på forumet tipsade mig om.

Känns som om jag har järnkoll och får folk "dit jag vill" överlag och de senaste 2 dagarna har jag haft en ROI på över 30% på 30 turneringar. :)

Ja, jag vet att det är alldeles för få att räkna med, och det kommer säkert att sjunka efter X antal förlorade SnG men det är en ruskig skillnad mot mina 10% ROI som jag hade innan jag böt nätverk. :)

Så det känns definitivt att jag är på rätt väg (tror jag). :?8-):)

Vart spelar du nu då?

Postad

Jag bröt en negativ SNG trend på följande sätt:

Jag läste en bok (Harrington – som jag insåg att jag borde läst från början). Kanske har du någon bok du borde läsa?

Sen började jag "träna", spelade CG på 6-manna (mycket låg limit). Tränade också på HU (även där mycket låg nivå). Det gav mig självförtroendet tillbaka.

Jag tror att det hjälpte, i alla fall så bröts trenden.

Postad

Det här har jag varit med om. Lite svårt att veta när man inte vet vilken nivå du spelar på och så, men detta har jag lärt mig.

* Du spelar inte likadant när du vinner som du förlorar, vad gör du annorlunda?

* KJo är ingen bra hand. ATo är heller ingen bra hand.

* Alla par, AK, AQ, AJ är spelbara, men höj för guds skull. Syna är, vad jag förstått av erfarenhet, en dödssynd. (Här finns givetvis undantag, men sitter du med 44 till exempel och har två höjningar innan dig. Tänk som så att "okej, jag ska nog inte höja för jag leder nog inte, Gregg på pokerforum har sagt att syna är en dödssynd, därför slänger jag.")

* Spela fruktansvärt tajt tills alla tomtar försvunnit. Det gör ingenting att din stack krymper, SnG:n är inte körd för att du har en fjärdedel av startkapitalet kvar. Några vältajmade attackare och spel med bra kort kommer göra att du kan bli chipleader rätt fort.

* Ge inte upp, tappa inte humöret. Har sett folk med 56 kvar i en startstack med 1500 och skyhöga blinds vända och vinna.

* Spela mindre. Spela bara när du är riktigt sugen. Jag höll uppe en månad och spelar nu bara vid de tillfällen jag är utvilad, mätt och viktigast av allt – icke kåt. Jag spelar mer sällan,men placerar mig i gengäld nästan alltid.