Gå till innehåll

Expekts freerolls 17.00/19.00 - komma ITM?


trexter

Recommended Posts

Har vi några experter på området? Jag har spelat deras turnering ett antal gånger, vann den en gång för några månader sedan, men har sedan dess bara vunnit ett par dollar vid några tillfällen.

 

Just nu är jag så pass frustrerad över förluster att jag nöjer mig med att enbart placera mig ITM. Ett problem jag har är att jag inte vet när jag ska "ante off" - sluta spela (dvs. endast spela AA, KK, QQ & AK) - och ändå komma ITM (130 platser betalda av 6000...). Om jag har medelstack.. kan jag "vänta ut" de andra när det är 1000, 600 eller 300 personer kvar? Om jag har 150% eller 200% av medelstacken, då?

 

Sedan undrar jag vilka händer ni höjer med pf när spelet börjar bli tight (runt 1000 pers kvar). "Premiumhänderna" är ju givna men hur ställer ni er till AQ & AJ t ex?

 

Alla tips är välkomna - känner verkligen att jag vill bygga upp en bankrulle igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lov att lämna datorn en gång, låg då top 10 (7 tror jag) med ca 600 pers kvar.

 

Lämnade på "away", kollade när jag kom hem och hade placerat mig på en ironisk 136e plats! :)

 

Går nog att folda sig in till money ganska tidigt. Men sedan är det ju frågan om det är värt det för $1. Bättre att kräma på och sikta top 10! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett tag sedan när jag brukade spela freerolls hade jag ca 4000 efter en halvtimme. Eftersom detta var väldigt lite och jag ändå skulle på träning så gick jag all in med J3 för att bli av med pengarna. Ett antal snubbar callar min all in (bland annat AA) och klart som fan att det kommer upp J3 på floppen. Då fick jag ca 14000 och stack iväg på träning. 2 timmar senare så jag att jag vunnit $1.5, wei! :D

Var 17.00 på expekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Det börjar ju närma sig 10.000 deltagare varje gång, jag skulle nog aldrig orka sitta och plöja igenom alla dessa motståndare för att ha en chans att vinna ett par hundra dollares. Finns betydligt roligare sätt.

Jag hade nog samma åsikt tills igår, när jag vann Expekts 10k$ freeroll.

Nu åker jag å tjejen till solen ett par veckor för vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hört talas om någon vettig spelare som har som mål att komma i the money. Prisstrukturerna är ju nästan alltid alldeles för branta för det. Och det är ju just när det börjar dra ihop sig till prisplats som det är som lättast att bygga stack, genom att stjäla från/utmana de mista och desperataste stackarna.

Med din ambition kan du inte annat än gå back i ditt turneringsspel (fast inte i freerolls förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hört talas om någon vettig spelare som har som mål att komma i the money. Prisstrukturerna är ju nästan alltid alldeles för branta för det. Och det är ju just när det börjar dra ihop sig till prisplats som det är som lättast att bygga stack, genom att stjäla från/utmana de mista och desperataste stackarna.

Med din ambition kan du inte annat än gå back i ditt turneringsspel (fast inte i freerolls förstås).

 

Hmm.. varför skulle det vara dumt att satsa på att komma ITM?

I turneringar straffas vinnaren. Om det hade varit cashgame, hade han behållit sina vhips, i en turnering måste han dela med sig av dem.

Varför skulle man redan från början sträva efter att nå denna plats?

I så fall smartare att spela tight och ta få risker för att spela för första plats när man är ITM. Ska bli intressant att höra vad du tycker och varför...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. varför skulle det vara dumt att satsa på att komma ITM?

I turneringar straffas vinnaren. Om det hade varit cashgame, hade han behållit sina vhips, i en turnering måste han dela med sig av dem.

Varför skulle man redan från början sträva efter att nå denna plats?

I så fall smartare att spela tight och ta få risker för att spela för första plats när man är ITM. Ska bli intressant att höra vad du tycker och varför...

 

Det är inte dumt att satsa på att komma ITM, det gör väl alla ;) Men att i princip sluta spela för att vara säker på minimipris när du har mkt chips är inte optimalt spelat då man i princip nästan alltid måste nå finalbordet för att få någon större utdelning. Har du väl blindats ner till en liten stack då ni är ITM lär du behöva enormt mkt tur för att nå finalbordet. Därmed inte sagt att du ska försöka sno blindsen med 72o mot chipleadern i BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...